Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem silnika


tdk

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Ze swoją meganką nie miałem nigdy żadnych problemów. 3 tyg. temu pierwszy raz, przy próbie uruchomienia silnika ten nie odpalił. Rozrusznik kręcił jak szalony (aku dobry), ale silnik nie zaskakiwał. Po wciśnięciu STOP i ponownej próbie uruchomienia odpalał bez problemu. Przez kolejne kilka dni co dzień rano ta sama sytuacja (tylko raz dziennie): pierwsze uruchomienie nieudane, drugie bez problemu.

No i w końcu, czwartego dnia, nawet za drugim razem nie udało się samochodu odpalić. Po kilku próbach zauważyłem, że wciśnięcie gazu w trakcie gdy rozrusznik kręci pomaga odpalić silnik - zawsze udawało się go tak uruchomić. Po uruchomieniu musiałem gazować bo obroty były bardzo nierówne, spadały i silnik w końcu gasł. Kilka, kilkanaście sekund gazowania uspokajało obroty i dalsza jazda odbywała się już bez problemów (obroty cały czas utrzymywały się na właściwym poziomie, silnik nie gasł, nie wydawał żadnych niepokojących dźwięków).

Mechanik podpiął komp. i wyszły dwa błędy:

- czujnik wałka rozrządu, pomiar faz poza zakresem

- czujnik położenia wałka rozrządu, problem z natężeniem sygnału

Oba czujniki zostały wymienione. Samochód nie sprawiał problemów przez 24h i sytuacja się powtórzyła. Akurat w kolejnych dniach byłem umówiony na wymianę rozrządu, kzfr, świec, oleju itd. Po tej akcji problem z odpaleniem powtarza się raz na 3-4 dni (trzeba gazować żeby silnik zaskoczył) więc nic z tego co zostało wymienione nie było przyczyną problemu.

Co to jeszcze może być? Mechanik chce wymieniać jeszcze jakieś czujniki (bez gwarancji powodzenia) lub ponownie podłączać komp. (ponownie kasując za to kasę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak, rozrząd razem z kzfr mam wymienione. Koło nie było uszkodzone i było wymienione "na wszelki wypadek" - auto nie zachowywało się tak jak to opisywane jest w wątkach o kzfr.

Dla mnie - dla laika w tym temacie - do myślenia daje fakt, że od czasu gdy problemy pojawiły się po raz pierwszy, to codziennie - bez wyjątków pierwsze uruchomienie nie było udane. Po wymianie czujników (a potem także rozrządu) sytuacja ma miejsce rzadko - raz na kilka dni.

To wygląda tak jakby podczas prac serwisowych mechanik coś "poruszał" i styki zaczęły łapać.

Będę chyba musiał zawierzyć serwisowi i pozwolić im działać dalej - dam znać co z tego wyszło.

 

Dodano: 14 wrz 2013 - 12:26

Tak jak obiecałem kończę temat (mam nadzieję) pisząc co zostało jeszcze zrobione w temacie.

Mechanik podłączył ponownie komp. i wcześniej występujące błędy:

- czujnik wałka rozrządu, pomiar faz poza zakresem

- czujnik położenia wałka rozrządu, problem z natężeniem sygnału

nie powtórzyły się, czyli wymiana tych dwóch czujników w tym zakresie pomogła.

 

Mechanik stwierdził, że powodem problemów może być jeszcze impulsator (tj. czujnik GMP), którego podobno awaria często nie jest sygnalizowana przez komp. Po jego wymianie problem z uruchomieniem się już nie powtórzył. Na razie minął tydzień więc trochę mało czasu na stwierdzenie czy to nie przypadek, ale jak na razie wygląda dobrze.

 

Poniżej, dla zainteresowanych, zakres prac razem z cenami. Proszę tylko nie bluźnić w temacie cen - wiem, że pewnie można taniej. Płaci się także za wygodę, lokalizację, możliwość płacenia kartą, standard obsługi (nie tylko jakość naprawy) itd. Trzeba mieć też czas i ochotę na szukanie i testowanie czegoś tańszego.

Natomiast jeśli komuś przychodzą do głowy konstruktywne komentarze, to takie są zawsze mile widziane :)

 

Warsztat I:

1. Diagnostyka komputerowa 120,00

2. Czujnik faz rozrządu - 507,00

3. Czujnik położenia wałka rozrządu - 178,00

4. Wymiana czujników faz i położenia - 100,00

 

Warsztat II:

5. Sprężyna zawieszenia przód - 2x 124,05 = 248,10

6. Łożysko amortyzatora - 2x 57,08 = 114,16

7. Wymiana sprężyn - 186,89

8. Rozrząd kompletny - 344,71

9. KZFR - 464,66

10. Pompa wody - 121,16

11. Płyn chłodniczy koncentrat - 4x 20,31 = 81,24

12. Woda zdemineralizowana - 6,33

13. Uszczelniacze wałka rozrządu - 19,02

14. Pasek wielorowkowy - 34,22

15. Wymiana rozrządu, KZFR i paska - 364,17

16. Wymiana pompy wody - 81,46

17. Odpowietrzenie układu chłodzącego - 33,55

18. Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów - 19,16

19. Olej przekładniowy - 20,75

20. Wymiana oleju silnik. - 26,68

21. Olej ELF Excellium LDX 5W40 - 129,85

22. Filtr oleju - 16,48

23. Podkładka pod korek - 1,89

24. Wymiana filtra powietrza - 26,83

25. Filtr powietrza - 31,91

26. Wymiana filtra kabinowego - 33,55

27. Filtr kabinowy węglowy - 55,83

28. Wymiana świec zapłonowych - 38,34

29. Świece zapłonowe - 4x 10,11 = 40,44

30. Zbieżność układu kierowniczego - 102,55

31. Obudowa termostatu - 58,84

32. Termostat - 41,68

33. Czujnik temp. cieczy - 53,44

34. Wymiana termostatu, obudowy, czujnika temp. - 126,58

35. Diagnostyka komputerowa 89,06

36. Czujnik GMP - 104,82

37. Wymiana GMP - 28,13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!