Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 dci z mankamentami czy warto jechac po taka megi w takim stanie


artur88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowy i straszony przez stereotypy o autach.

Oto powód zamieszania. Megi po lifcie

Oglądał ja dla mnie wczoraj znajomy.

Przebieg jest coś ponad 220tys. km.

Karoseria przyzwoita, tylko brak zaślepek tyłów lusterek (podobno ktoś ukradł gdy właściciel był na urlopie a auto stało).

Środek nie wyczyszczony, ale dość ładny (urwana jedna zapinka od rolety tylnej).

Stan silnika ciężko stwierdzić bo auto stoi od jakiegoś czasu (facet kupił inne auto a tego wyrejestrował ponieważ tu są drogie opłaty i ja to jakoś rozumie) dlatego był rozładowany akumulator więc nie odpalili bo nikt na to nie był przygotowany.

Ale przy próbie odpalenia okazało się że po dotknięciu sprzęgła pedał wpada do podłogi pozostając tam sobie, przy podniesieniu pedału i lekkim trąceniu dzieje się to samo.

To chyba nie jest normalne nawet na zgaszonym silniku?

Wiem że to może być coś z układem miedzy pedałem a sprzęgłem (tylko czy to może wysiąść tak po prostu bo auto dłużej stoi lub przez to że rozładował się akumulator, ponieważ przy wcześniejszym odpaleniu przed urlopem faceta to wszystko było dobrze).

Dodam ze to prywatne auto z domu od Niemca a nie handlarza

Zawieszenie i typowe sprawy wyjdą przy przejechaniu się kolejnym razem (jeśli do tego kolejnego dojdzie).

Moje pytanie i obawy to czy przy takim przebiegu może się szybko skończyć sprząglo (w tym silniku jest dwu mas?).

Jak z trwałością osprzętu przy tych modelach silnika (turbo, układ paliwowy i same silniki)

Ile wytrzymuje w/w tys. km. przy normalnym użytkowaniu.

Czy nawet nie duży dymek to coś niepokojącego przy 2.0dci.

Czy są jakieś inne typowe usterki do tego modelu?

Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie Megane II ph II 2.0dci kombi?

Klima słabo działa jak to mówi sprzedawca ale czy włącza się kompresor to dopiero do ewentualnego sprawdzenia.

Facet powiedział ze naładuje baterie i naprawi to sprzęgło wtedy zadzwoni że można jechać obejrzeć ponownie. Opuścił parę stówek euro jako cenę ostateczna po naprawie

Nie jest to daleko tylko zastanawia mnie czy warto się interesować dalej tym autem i czekać na telefon od faceta a może lepiej sobie odpuścić i szukać czegoś innego.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na klikały

też patrz co "na pisałeś" :)

 

Dodano: 04 wrz 2013 - 15:21

a żeby było w temacie to tak: silnik 2.0 dCi to najbardziej udana jednostka diesla renault, czy będzie padać? Przy 220tyś, może coś pasć, choć zależy też jak był użytkowany.

Edytowane przez Rxe.Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie badziewie, Ja bym nie brał, na twoim miejscu szukałbym dalej.

Dlaczego? Jakieś argumenty?

W ten sposób to wszyscy mówią;

"nie kupuj Renault"

-dlaczego?

"bo się psuja"

-a co się psuje? jakie modele?

"wszystko i wszystkie"

Takie wypowiedzi to żadna pomoc.

jak on stał tyle czasu, to jak zaczniesz jeździć nim normalnie, dopiero zacznie się sypać wsadzisz w ten samochód więcej niż on wart.

Stoi dopiero 2 może 2.5 tygodnia, (od 19 sierpnia) wiec to nie jest długo mi się wydaje.

Bardziej interesuje mnie przybliżona wytrzymałość(tys. km) najdroższych rzeczy (sprzęgło o ile jest dwu mas, turbo, skrzynia, układ wtryskowy, sinik/głowica itp) oraz czy są jakieś typowe usterki dla Megane bo nie miałem styczności z tym modelem

a żeby było w temacie to tak: silnik 2.0 dCi to najbardziej udana jednostka diesla renault, czy będzie padać? Przy 220tyś, może coś pasć, choć zależy też jak był użytkowany.

Powiedzmy że przebieg był nie kombinowany a auto normalnie użytkowane nie katowane ale tez nie chuchane.

Regulamin pkt. 5.5 – usuwanie/edycja wpisu moderatora

Obecnie tekst czyta się o wiele lepiej, czyli jednak dało się zrobić to poprawnie. Jednakże proponuję wrócić do regulaminu forum, ponieważ narusza kolega kolejne jego punkty. - damiar

"o ludzkie pojecie" jakby to powiedział znajomy:D

Poprawiłem się i jakoś niechcący usunąłem twój wpis.

 

Moje kolejne pytania;

Czy jest różnica w obudowie lusterek zewnętrznych Megane II (miedzy ph1 a phII lub wersjami nadwozia lub w wersjach anglik a europa jak to jest w wielu innych markach-czyli lusterko kierowcy jest dużo mniejsze niż to od pasażera i wtedy obudowa od anglika nie pasuje).

Czy czarny lakier w Megane II występował w różnych odcieniach? (różne były kody czarnego lakieru na przestrzeni produkcji Megane II łącznie phI i phII)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Renatę (GS) z takim silnikiem... przebieg 190k km. Wlewam do niego co trzeba i kiedy trzeba. Chodzi jak pszczółka. Czasami jak trzeba depnąć to auto idzie jak burza ale nigdy nie widziałem w lusterku żeby zadymił. Po 10.000 km dolałem ostatnio 400 gram oleju. Myślę, że nie ma tragedii. Spalanie na urlopie 6,7 l/100km na dystansie 3700km (średnia prędkość na całej trasie ok.77 km/h) - załadowany + 4 osoby. Z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło tam jest hydrauliczne, jak pedał nie wraca to pewnie płyn uciekł z układu albo padła pompka sprzęgła.Auto wygląda ładnie choć z fotek niewiele da się wypatrzeć, pedał sprzęgła straszy gołą blacha czy mi się wydaje? Silnik bardzo udany, ale ma drogie wtryskiwacze, trwały łańcuch rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę zapłacić więcej, gdzie wszystko chodzi jak powinno, mieć auto pewne, ciekawe co jeszcze padnie jak ono tak użytkowane było.

a skąd wiesz, że droższe auto używane, kupione od obcej osoby będzie pewne?

Jak stan tej meganki jest nieciekawy, to trzeba mocno zbic cenę, żeby się opłacało. Doprowadzić do stanu używalności i jazda. 2.0 dCi to fajne silniki - mało osób się na nie skarży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc auto z pierwszego postu kupione

żeby się opłacało

wydaje mi się że taniej nie idzie:D

tylko autem zrobione ~100km i odstawione na niecałe 2 dni żeby zarejestrować, przed wczoraj odpalam a sprzęgło znów wpada w podłogę.

Czy może być coś innego niż wysprzęglik? Czy raczej pompa sprzęgła przy pedale? Czy jeszcze coś innego?

Poza tym szukam obudowy lakierowanej na czarno lusterek. I może wy wiecie czy były różne odcienie/kody lakieru czarnego na przestrzeni produkcji megane II?

Czy wymiana wysprzęglika wiąże się z wyciąganiem skrzyni?

Czy ktoś orientuje się jaki może być numer części/wysprzęglika pasującego do mojego auta? bo chyba są dwa rodzaje jak się szuka tego do megane II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie opłacalne jeśli będzie wszystko dobrze.

Raczej opłacalne. Parę osób się przekonało na własnej skórze, że lepiej to wymienić przy okazji.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!