Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z ogrzewaniem w swojej megance 1,4 rok 96, HB. Czytałem już trochę tematów na forum na podobne tematy i stosowalem się do większośći zaleceń jednak problem nadal występuje.

<><><><><><><><><><>><><><><>

-Wczoraj wyciągałem nagrzewice - wyglądała jak nowa, trochę syfu się z niej wylało ale obieg wody był normalny.

-Węże dochodzące do nagrzewnicy są gorące

-Przeczyściłem również chłodnice i inne węże w układzie chlodzenia

-Termostat się otwiera

-Wskaźniki do regulacji ogrzewania również działają

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jakiś czas temu trochę żyłowalem pod górkę, meganka złapała temperature i wtedy zaczęło lecieć ciepłe powietrze jakby wszystko było w porządku.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Gdzie można jeszcze szukać usterki? Dodam jeszcze że czujnik temp. nie działa tak jak należy bo wentylator przy chłodnicy nie włącza sie sam, tylko mam go zwartego tak że kręci się cały czas.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że czujnik temp. nie działa tak jak należy bo wentylator przy chłodnicy nie włącza sie sam, tylko mam go zwartego tak że kręci się cały czas.

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik dzisiaj kupie i wymienię. W każdym razie skręciłem to wszystko dzisiaj i niestety dalej nie działa.

Pompa wydaje się być sprawna bo termostat się otwiera i chłodnica się grzeje. Wąż dolny który dochodzi do nagrzewnicy jest gorący, natomiast ten górny który wychodzi jest całkowicie zimny. Wszystkie węże przelewałem wodą, zleciało z nich trochę syfu ale woda normalnie leciała.

 

Dodano: 08 wrz 2013 - 11:49

Wymieniłem czujnik na nowy i niestety nadal nie ma ogrzewania. Ma ktoś jeszcze jakis pomyśł co można sprawdzić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąż dolny który dochodzi do nagrzewnicy jest gorący, natomiast ten górny który wychodzi jest całkowicie zimny

wymień nagrzewnice i będzie spokój jest pewnie cała zapchana moja wyglądałą tak a węże były obydwa gorące http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=8373
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano 06 wrzesień 2013 - 09:46

 

Wyświetl postUżytkownik Mexter dnia 06 wrzesień 2013 - 09:12 napisał

Dodam jeszcze że czujnik temp. nie działa tak jak należy bo wentylator przy chłodnicy nie włącza sie sam, tylko mam go zwartego tak że kręci się cały czas.

 

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

Co ma piernik do wiatraka, a konkretnie działanie wentylatora na chłodnicy do ogrzewania kabiny? Może wentylator się nie załacza, bo nie ma takiej potrzeby, a z ogrzwaniem nie ma to nic wspólnego.

Wąż dolny który dochodzi do nagrzewnicy jest gorący, natomiast ten górny który wychodzi jest całkowicie zimny.

W tej chwili nie mam dostępu do mojej meganki, żeby to sprawdzić, ale zgodnie z logiką ciepła woda do kaloryfera dochodzi górą, a schłodzona odchodzi dołem i tu też tak powinno być. Wygląda na to, że nagrzewnica jest zapowietrzona, a przy takim podłączeniu (zasilanie od dołu) nie może się sama odpowietrzyć. Zmień przewody gorący na górę zimny na dół i odpowietrz układ zgodnie ze sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę na to wszystko jeszcze raz i zauwazyłem następujące rzeczy:

 

Układ odpowietrzyłem zgodnie z opisem, po około 15 minuatch pracy na wolnych obrotach woda w zbiorniczu wyrównawczym zaczęła bulgotać. Obydwa węże dochodzące do nagrzwnicy były zimne. Po wyłączeniu silnika odkręciłem korek od zbornika i wylało sie około litra wody gorącej wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu nie opisałeś wszystkiego po kolei.

Obydwa węże dochodzące do nagrzwnicy były zimne.

Z tego można wyciągnąć tylko jeden pewny wniosek - przez nagrzewnicę nie ma żadnego obiegu płynu.

Układ odpowietrzyłem zgodnie z opisem, po około 15 minuatch pracy na wolnych obrotach woda w zbiorniczu wyrównawczym zaczęła bulgotać.

Brak informacji:

1. jaka temperatura była wtedy pokazywana na desce, jeżeli wysoka, to czy załaczał się wentylator,

2. jaka temperatura była węży do i z chłodnicy,

3. jeżeli chłodnica była ciepła, jak rozkładała się temperatura, czy była cała gorąca (góra i dół).

Bo z tego opisu nie wiadomo czy bulgotanie było wynikiem wrzenia płynu, czy uchodzenia nagromadzonych gazów (efekt przedmuchów i wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było).

Po wyłączeniu silnika odkręciłem korek od zbornika i wylało sie około litra wody gorącej wody.

Przy bulgotaniu, taki efekt jest normalny, ale już występowanie bulgotania, to nie jest normalne.

Wg mnie trzeba wyjaśnić przyczynę zimnych węży do nagrzewnicy i z nagrzewnicy, bo albo tam jest jakiś zawór odcinający, albo jest tak totalnie zapowietrzona, że przy otwartym dużym obiego pompa nie jest w stanie tego powietrza przegonić, szczególnie przy odwrotnym podłączeniu nagrzewnicy do układu, bo normalnie to narzewnica i blok silnika, po otwarciu termostatu, powinien sam się odpowietrzać. Tak jest w silniku mojej meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!