Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk przy zwalnianiu pedału gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W mojej Megane III podczas jazdy i zmiany biegów na niższy/wyższy przy puszczaniu pedału gazu słychać dziwny dzwięk jakby pisk pompki albo coś takiego ( trudno to opisać ) gdy na biegu przyciskam gaz i puszczam jest to samo , na jałowym biegu duszę i puszczam pedał- CISZA , gaszę silnik -CISZA a jak jadę to się zaczyna , zawsze zgłaśniam radio ale zaczyna mnie to strasznie irytować , mieliście coś takiego ( auto jest już po okresie gwarancyjnym ) . HELP

Edytowane przez Tyson666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W moim Megane 1.4 Tce 130 mam takie same objawy, z tym że dziwięk pojsawia się tylko przy przełączaniu na wyższy bieg. Początkowo kojarzyłem to ze zmianą biegów, czyli przypuszczałem, że coć się dzieje ze sprzęgłem. Po jakimś czasie stwierdziłem jednak, że taki sam dżwięk pojawia sie także przy puszczaniu (zwalnianiu) pedału gazu bez udziału sprzęgła, ale tylko po przekroczeniu ok. 2200 obrotów/min (czyżby turbina?. Przebieg 6200 km. Na 26.09 samochód zapisany jest do serwisu, więc może coś się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paterm po Twoim wpisie dziś rano dokładnie przyglądałem się obrotom i fakt u mnie rownież koło 2000 coś takiego słychać , silniki mamy te same - jest to irytujące na maxa ale oprócz dzwięku wszystko działa bez zarzutu , myślałem że to poprostu pedal gazu no to potraktowałem go WD40 :) ale bez efektu - jak już będziesz po diagnozie proszę daj znać bo u mnie już gwarancja wygasła i trzeba będzie mechanika nakierować , z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był wczoraj sprawdzany w serwisie Reanualt. Od pracownika serwisu, który jechał ze mną w czasie jazdy próbnej usłyszałem wyjaśnienie, że ten dźwięk wydobywa się z zaworu upustowego turbiny. W czasie dodawania gazu w turbinie wytwarza się ciśnienie powietrza, natomiast po szybkim zdjęciu nogi z pedału gazu wytworzone ciśnienie musi zostać odprowadzone, aby nie uszkodziło łopatek turbiny. Do tego odprawdzenia służy właśnie zawór upustowy, a procesowi spuszczania powietrza towarzyszy charakterystyczny dźwięk. Dodał, że ten turbiny po prostu tak ma. W moim przypadku ta teoria potwierdza się w praktyce, bo jeśli przysieszam łagodnie, płynnie traktując pedał gazu - dźwięku nie słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to słyszalne przy każdej zmianie biegów co jest logiczne bo puszczam pedał gazu , jest to zastanawiające że ten dzwięk pojawił się u mnie przy ok. 80.000 przebiegu wcześniej było cichutko , mało tego mój brat posiada taką samą megankę tylko 1.5dci z 2011 ma już przejechane 130.000 i cisza jak makiem zasiał a przecież ten silnik rownież pracuje na turbinie , dzwięk jest mega irytujący a że przyłożenia biegów są 1,4tce krótkie to się trochę tą skrzynią macha aby wjechać na 6 bieg i co chwilę ten cholerny pisk MASAKRA ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok @grzes74 , widać że się nie znam co nie zmienia faktu że przez 80.000 km czegoś takiego nie było , to nie jest przyjemne cyknięcie/dzwìęk turbinki tylko wku............ pisk który aż się prosi o spryskanie WD40 , mam tak nawet na ok 1500 obrotów a im wolniej puszczam pedał gazu tym dłużej słychać nieprzyjemny dzwięk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tyson666 - dyszle nie mają zaworów upustowych (ZTCW) - porównanie do dCi raczej nie trafione.

turbo diesle mają zaworek ciśnieniowy w grupie VW zwie sie to n75 i on włanie wydaje taki dźwięk tylko że on kieruje ciśnienie w układ a nie w atmosfere

utrzymujac odpowiednie ciśnienie w dolocie

post-15883-0-36368300-1380525539_thumb.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mało tego mój brat posiada taką samą megankę tylko 1.5dci z 2011 ma już przejechane 130.000 i cisza jak makiem zasiał a przecież ten silnik rownież pracuje na turbinie

To nie to samo. W dieslu nie masz przepustnicy, która po odpuszczeniu gazu zamyka praktycznie dolot powietrza do silnika, więc turbodiesel nie posiada zaworu upustowego ( silnik i tak "przerobi" całe powietrze z trurbo, tyle że dawka paliwa będzie praktycznie zerowa). W Pb po odpuszczeniu gazu przepustnica zamyka dolot, a turbo nadal sie "kręci" i pompuje powietrze, które musi zostac gdzieś odprowadzone, aby nie rozsadziło dolotu. Im bardziej silnik obciążony tym efekt będzie większy.

turbo diesle mają zaworek ciśnieniowy w grupie VW zwie sie to n75 i on włanie wydaje taki dźwięk tylko że on kieruje ciśnienie w układ a nie w atmosfere

utrzymujac odpowiednie ciśnienie w dolocie

VAG N75 to zawór sterowania turbiną w TDI - on steruje tzw gruchą w turbinie - czyli wychyleniem łpatek zmiennej geomerii. Jego awaria daje często błąd zwany nolauf - łopatki turbiny zatrzymują sie w pozycji dla małych obrotów, więc przy wysokich turbo tłoczy za dużo powietrza. I mamy błąd przeładowania turbo. W TDI nie ma zaworu upustowego. W przypdku przeładowania dostajesz info o usterce , sterownik przechodzi w tryb awaryjny i auto osiąga max 80 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeje nieco temat i dodam, że problem nie zawęża się do silników benzynowych, mój 1,5 dci ma ten sam objaw. Właśnie miałem jechać do ASO na CLIPa, ale dochodzę do wniosku, że to raczej norma, więc oszczędzę nieco pieniędzy i odpuszczę ASO.

Chętnie bym jednak przeczytał czy inni użytkownicy dci mają ten pisk :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!