Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wyjąć akumulator ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Dziś mój powiedział papa. Kupiłem w Auchanie akumulator Centry, 71 Ah, prąd rozruchowy 670 A, 24 miesiące gwarancji, cena 339 zł ( stary musiałem zdać, inaczej dopłata 30 zł )Założyłem ,zakręciłem, pali na dotyk. Elektroniki nie uczyłem niczego, szyby śmigają jak śmigały, musiałem tylko wpisać kod do radia ( po wpisaniu kody, pamiętał nawet wcześniej zaprogramowane stacje )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Wymieniłem dzisiaj akumulator i niestety okazało się, że przez wyciekające ze starego chemikalia skorodował i rozleciał się mechanizm mocujący. W związku z czym nowy jest po prostu włożony. Czy ktoś z Was wie może czy da się wymienić samo mocowanie czy trzeba wstawić tę całą półeczkę, na której stoi bateria? Samochód to oczywiście Megane II PH I 16.16V.

Dzięki!

Edytowane przez the_saint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można całą tackę wymienić, a można i samą łapę i śrubę, jak oczywiście uda się ją wykręcić z prostokątnej blaszki robiącej pod tacką jako nakrętka.

Wykręcanie na siłę zazwyczaj powoduje obrócenie tej blaszki i wyłamanie plastikowych prowadnic. Tacki takie widziałem w Allegro, nawet ostatnio ktoś na forum 2 rodzaje prezentował i pytał która jest odpowiednia.

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=podstawa+akumulatora+megane&search_scope=automotive

Tu widać obydwie opcje i różne ceny, niektóre nie są kompletne...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety chyba szlag trafił całą łapę. Elektryk mówił, że musiał odkręcać na siłę i tak jak piszesz ta blaszka jest wyłamana. Pozostaje mi więc wymiana tacki. Mam pytanie czy orientujecie się może czy jej wymiana to jakaś kolosalna robota? Czy konieczny jest demontaż czegoś jeszcze, aby ją wyjąć?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz obejmę na kable z lewej strony. Wyciągasz aku i odkręcasz 3 śruby.

W tej aukcji widać obejmę i 3 otwory w dnie gdzie sa sruby:

http://allegro.pl/renault-megane-ii-1-9-dci-podstawa-akumulatora-i3852743711.html

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

witam,

odświeżę trochę temat, bo mam pytanie odnośnie tego jaką śrubą jest przymocowany aku?

Na jednym temacie widziałem, że 13 a na innym z kolei ktoś pisał że TORX.

Pytam dlatego bo auto padło mi u znajomego pod domem w takim miejscu, że podłączenie kabli jest bardzo utrudnione, albo musiałbym mieć je chyba 4metrowe, chcę podjechać odkręcić stary i włożyć nowy, natomiast nie wiem jaki klucz ze sobą zabrać a pod maskę spojrzałem, ale nie pamiętam :mellow:

dzięki za pomoc

 

edit.

mam megane II ph II

Edytowane przez kluczos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długa nasadowa 13 jest potrzebna, taka by wystawała ponad aku.

Czasami w jej łbie jest otworek na TORX ale zazwyczaj mocno trzyma i TORX jest za slaby by śrubę ruszyć.

Klemy odkręcaj zaczynając od MINUSA. Powód prosty. Jak tym kluczem dotkniesz do masy to nie spowoduje zwarcia.

potem zdejmujesz kleme i dopiero odkrecaj PLUS.

po wymianie robisz odwrotnie.

Najpierw przykręcasz PLUS a potem zakładasz i przykręcasz klemę MINUSOWA.

Klucz to zazwyczaj 10mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja się podepnę z jednym pytaniem. W aucie nie mam niestety żadnego mocowania akumulatora i postanowiłem je zakupić. Niestety zgłupiałem, bo przeglądając allegro widzę, że niektórzy sprzedają dolne mocowanie akumulatora, a niektórzy górne, taką obejmę...Obydwa sygnowane jako do Megane II. Jakie w takim razie powinno być w MII PHI? Dwa występowały i zarówno jedno jak i drugie można stosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo była tylko plastikowa taca przykręcana na 3 śruby, pod nią w odpowiednim miejscu płytka metalowa z gwintem, do której jest wkręcona śruba od łapy, trzymającej aku za jego podstawę.

Najsłabszy element to plastik po bokach tej metalowej płytki z gwintem.

Jak śruba jest zardzewiała, to plastik zazwyczaj zostaje rozerwany i jest później problem to przywrócić do używalności, bez kombinowania i majsterkowania.

Może dlatego wykombinowano jakąś opaskę nazywając to górnym mocowaniem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dobrze wygląda na jakieś "rękodzieło" to mocowanie górne. Podsyłam linki do przykładowych obu mocowań akumulatora:

http://allegro.pl/renault-megane-ii-mocowanie-gorne-akumulatora-i6655417068.html

http://allegro.pl/scenic-ii-megane-ii-mocowanie-akumulatora-i6648970598.html

 

Takie górne mocowanie to miałem w Seicento. Długie śruby miały na końcu haczyki i chwytały się rynienki akumulatora, a na górze się to skręcało. W Megane I mocowanie było dolne. Chyba do z drugiego linka będzie odpowiednie do Megane II, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej fotce w 1 linku widać wyraźnie opisane MEGANE III..

Nie sądzę, by to pasowało do podstawy aku. których w poniższym linku masz 3 strony:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=podstawa+akumulatora+megane+II&search_scope=category-4095&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-5-1025

A tu już przykładowe komplety do wersji przedliftowej:

http://allegro.pl/renault-megane-ii-1-9-dci-podstawa-akumulatora-i6512718004.html

I poliftowej:

http://allegro.pl/podstawa-pod-akumulator-renault-megane-ii-i6630569905.html

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!