Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej do skrzyni biegów-można mieszać?


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

Z treści postów zamieszczonych na forum wynika, że skrzynie są wybredne i niekoniecznie pracują prawidłowo na innych olejach jak zalecane. Warto chyba kupić odpowiedni dla danej skrzyni w opakowaniach 0,5- 1l. Są takie w sprzedaży, a na dolewkę wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem elf 75W80 1 litra. Jak naradzie dolałem około 700 ml i nadal mało bo włożeniu palca w otwór nadal nie czuć żeby tam był olej do poziomu korka korka. Tylko czekam aż przestanie padać deszcz. Zauważyłem ze drążek skrzyni biegów łatwiej zmienia biegi i znikło haczenie na 1 biegu a na 5 biegu nadal haczy i na wsteczny też.

 

A miesiąc temu w ASO powiedzieli mi że poziom oleju jest dobry w skrzyni biegów. Pewnie wiedzieli że nie ma oleju i chcieli żeby skrzynia czy napęd rozleciał i przyjechał do nich z kosiarką.

 

Dodano: 09 wrz 2013 - 14:49

Wlałem całą butelkę oleju do skrzyni i nadal mało jest:/ Podejrzewam, że od niego pewnie auto jest słabsze.

 

Dodano: 09 wrz 2013 - 18:37

Dziś pojechałem jakiś 2 km. Biegi zmieniają lepiej, ale przyspieszenie bez zmian no chyba że komputer musi dostosować do opory w skrzyni biegów? A dodatkowo pedał sprzęgła podczas jazdy drga, przed dolaniem nie drgało...

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia jest za sprzęgłem, a nie przed, by miała wpływ na jego drganie....

Dodatkowo w M II masz sprzęgło hydrauliczne, które przez pompkę i płyn hamulcowy steruje wysprzęglikiem.

Tak sami błędnym jest przypuszczenie, że komputer silnika coś dostosuje. Skrzynia manualna nie posiada czujników by takie info do ECU wysyłała. Jest tam tylko czujnik odpowiedzialny za zapalanie świateł na wstecznym i wykrywający czy jest bieg, albo neutral do zapalania silnika.

 

Dodano: 09 wrz 2013 - 19:04

Bardziej mnie ciekawi jakim olejem uzupełniałeś.... elf 75W80 to jeszcze nie wszystko.

Ważne też są te 3 literki po tym oznaczeniu i do poszczególnych skrzyń są zalecane inne oleje.

Do wyboru jest NFJ i NFP

http://www.skrzynie.com.pl/elf-tranself-nfj-sae-75w-80.html

http://www.skrzynie.com.pl/elf-tranself-nfp-sae-75w-80-0-5-litra.html.html

Pod tymi adresami podano, który do jakiej skrzyni jest zalecany.

Dlatego też wcześniej pisałem byś odpowiedni olej Elf-a do swojej skrzyni dobrał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELF NFJ 75W80 kupiłem bo innych nie było. Wlałem całą butelkę 1 litrów i nadal mało. W/g serwisu do skrzyni biegów JH3 zaleca NFJ.

Może głupie czy mogę jechać jakiś 40 km z zdemontowanym rurą pomiędzy przepustnicą a obudowa filtra powietrza?? Bo chcę sprawdzić czy dolot może nie zablokowany np. przez śmieci. Bo odłączyłem przewód z elektrozaworu opary węgla czy paliwa do kolektora ssącego i po odłączeniu obroty wolniej spadały do 700 i lepiej reagował na dodanie gazu. Po podłączeniu to już gorzej szybciej spadł obroty czyli do 1500 obr na chwile i potem do 700.

4 tygodnie temu podczas wymiany filtra paliwa wyciekło paliwo od pompy do pojemnika (podobno do kubka 250 ml)i tam były hmm czarne syfy.Po włożeniu nowego filtra paliwa, filtra powietrza itd. 3 dni. lepiej reagował i potem wróciło tak jak zwykle. Ale to zawsze jest po odłączeniu akumulatora.

P.S.

Jednak pomyliłem na 1 biegu bez dodania gazu rusza i max jedzie 10 km/h, a na 3 biegu 30 km/h i więcej nie daje rady bez dodania gazu. Jak zrobi ciepło do prawie nie daje rady ruszyć z miejsca bez gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale u mnie błąd przy 10 km/h to jakiś około 1 km/h w/g G-tech. Przy 170 km/h to 168,3 km/h tylko że mam prawie gołe opony przednie (jakiś 2 mm na jednym a drugim 4 mm)

Jutro rano nagram wideo od odpalenia do toczenia bez gazu i tutaj wstawię. Jadę chwile bez dodania gazu na 1 biegu i potem przełączam na drugi bieg i jak poczuje że spada prędkość to dodaję gaz i auto chwile dławi i rusza z szarpnięciem chwilę.

 

Nadal zastanawia mnie w jakim sposób że tyle oleju że skrzyni biegów wyparowało i że nie zatarł?

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maluchu wcale oleju nie miałem w skrzyni, bo przez uszczelnienie półosi wyleciał jak auto stało 2 lata, i tak z z pół roku jeździłem. I skrzynia się nie zatarła.

 

Dodano: 09 wrz 2013 - 21:13

Np. podczas wymiany drążków lub sworzni wypadła lewa półośka i olej się wylał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!