Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja dodatkowego sterownika zamka centralnego.


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie podłączyłem tak na szybko sprawdzić czy działa ale nie działa, i kminie co jest nie tak.

 

Dodano: 23 wrz 2013 - 14:41

Mam taki schemat to na który mam podać stały plus? thumb_hosting_zdjec_1379940147__dsc00854.jpg

 

Podłączyłem tak jak na F2 spust negatywny.

A może te kluczyki w zestawie trzeba jeszcze kodować?

Edytowane przez EasyMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "Nel" sprawdze jak łatwo to wyjąć.

 

"gojgien" będzie z tego samouczek, jeśli nic nie zapomniałem więc jeszcze nic stracone, z tymi postami :)

 

Dodano: 24 wrz 2013 - 17:27

Radia ni jak było wyciągnąć tą wtyczke OBD2 też i skorzystałem z podpowiedzi "andrzeja27r" który pisał to przynajmnije 5 razy. Zroibłem działa, ale bez kierunków i teraz musze samouczek zklecić dzisiaj albo jutro będzie.

 

Dodano: 24 wrz 2013 - 20:20

SAMOUCZEK OCEŃCIE, jedyny problem to że moge otworzyć z 50 metrów i się samo nie zamknie.

 

próbuje dodać ten samouczek i nic , powiedzcie jak go dodać jak wrzucam DODAJ PLIK to się zawiesza albo pisze nie masz uprawnień

Edytowane przez EasyMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem na speedyshrae to tylko 10 osób może pobrać :/

http://speedy.sh/Q9D2Z/Montaz-dodatkowego-sterownika-zamka-centralnego-do-RENAULT-MEGANE-COUPE-I-SAMOUCZEK.docx

 

Oceńcie czy może byc czy do porawki?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. pasek, po to na forum powstał specjalny dział download, aby w nim takie pliku zamieszczać. Niech wszystkie poradniki będą właśnie w tym miejscu. Wadą zewnętrznych serwerów jest bez konta premium jest krótki okres przechowywania plików - potem wygasają.

EasyMan, posłałem PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual całkiem zgrabny, przy okazji dzięki za umieszczenie mnie na liście pomocnych....

mam jednak małe zastrzeżenie wynikające z własnego doświadczenia i nie tylko wlasnego.

Nie należy jeśli nie jest to niezbędnie konieczne rozbierać wtyczek i wyciągać pinów, a tym bardziej do nich czegoś nowego lutować.....

Wszystkie tego typu konektory są zaciskane na zimno i część konektora jest ciasno wbita w izolacje tych przewodów. Lutujac w te miejsca dodatkowe odczepy zazwyczaj przegrzewa się sam konektor i na 100% izolacja przewodu, a co za tym idzie blaszki konektora nie są już tak ściśle na przewodzie opasane. Należałoby go ponownie zacisnąć, jednak zazwyczaj przewód z przegrzaną izolacją jest za cienki a dodatkowo na konektorze przeszkadza cyna. Ta cyna może również przeszkadzać w ponownym osadzeniu konektora w plastikowej złączce i w efekcie złym spasowaniu do drugiej części złącza.

Z praktyki wynika że najlepsze w takich przypadkach jest podłączenie takie jak pod czerwony przewód ze stałym plusem. Obrabiamy izolacje ale nie tak jak na fotkach wąsko w poprzek, bo można pojedyncze druciki przeciąć ale cienko, wzdłuż przewodu na około 5 do 10mm i tak dookoła, jakbyśmy patyk strugali. Następnie dodatkowy przewód owijamy 1- 1,5raza wokół przewodu głównego, ale nie ciasno, tak by pomiędzy tymi zwojami było widać przewód główny i dopiero takie połączenie dokładnie zalewamy cyną.

Układamy przewody równolegle i obydwa owijamy dokładnie taśmą izolacyjną zaczynając od przewodu pojedynczego, około 1,5cm przed przecięciem izolacji. Izolujemy tak by kolejny zwój zachodził na poprzedni o 1/2. Przy takim owijaniu mamy 2 grubości taśmy w każdym miejscu a tylko raz owijamy.

Kończymy też około 1,5 cm za przecięciem izolacji na podwójnych przewodach.

Jeśli tak to jest wykonane to nie trzeba owijać ponownie, jest to wystarczające, a czasami nawet lepsze jak gruba kulka izolacji na przewodzie. Taka kulka może się przesunąć, odsłaniając miejsce lutowania jak będziemy musieli gdzieś przewody przeciskać albo upychać.

Z tego samego powodu należy zwracać uwagę by zaczynać izolowanie od pojedynczego przewodu. Zazwyczaj to takim pojedynczym przewodem celujemy w otworek jak przewody przeciągamy,. W tym wypadku izolacja się nie zaciera. Jeśli zaczniemy izolować od podwójnego a skończymy na pojedynczym to izolacja "pójdzie pod włos"

Jeśli do tej samej wiązki przewodów lutujemy kilka nowych, to zawsze usuwamy izolację pojedynczo i ZAWSZE z przesunięciem, by lutowania w wiązce nie trafiały w tym samym miejscu na sąsiednich przewodach. Wystarczy przesunąć kolejne usuniecie izolacji o długość poprzedniej.

No i jeszcze jedna uwaga, nie stosujemy w instalacjach w aucie zacisków śrubowych takich jak w żyrandolach.

Przy takim połączeniu nie mamy wyczucia czy przewód jest tylko dokręcony, już zgnieciony, czy już prawie przecięty i trzyma się na pojedynczych drucikach. Tu też jeśli nie stosujemy dodatkowych kostek i zaciskanych konektorów, lepsze jest lutowanie na przewodach, jak opisałem wyżej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!