Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja dodatkowego sterownika zamka centralnego.


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie podłączyłem tak na szybko sprawdzić czy działa ale nie działa, i kminie co jest nie tak.

 

Dodano: 23 wrz 2013 - 14:41

Mam taki schemat to na który mam podać stały plus? thumb_hosting_zdjec_1379940147__dsc00854.jpg

 

Podłączyłem tak jak na F2 spust negatywny.

A może te kluczyki w zestawie trzeba jeszcze kodować?

Edytowane przez EasyMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "Nel" sprawdze jak łatwo to wyjąć.

 

"gojgien" będzie z tego samouczek, jeśli nic nie zapomniałem więc jeszcze nic stracone, z tymi postami :)

 

Dodano: 24 wrz 2013 - 17:27

Radia ni jak było wyciągnąć tą wtyczke OBD2 też i skorzystałem z podpowiedzi "andrzeja27r" który pisał to przynajmnije 5 razy. Zroibłem działa, ale bez kierunków i teraz musze samouczek zklecić dzisiaj albo jutro będzie.

 

Dodano: 24 wrz 2013 - 20:20

SAMOUCZEK OCEŃCIE, jedyny problem to że moge otworzyć z 50 metrów i się samo nie zamknie.

 

próbuje dodać ten samouczek i nic , powiedzcie jak go dodać jak wrzucam DODAJ PLIK to się zawiesza albo pisze nie masz uprawnień

Edytowane przez EasyMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem na speedyshrae to tylko 10 osób może pobrać :/

http://speedy.sh/Q9D2Z/Montaz-dodatkowego-sterownika-zamka-centralnego-do-RENAULT-MEGANE-COUPE-I-SAMOUCZEK.docx

 

Oceńcie czy może byc czy do porawki?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. pasek, po to na forum powstał specjalny dział download, aby w nim takie pliku zamieszczać. Niech wszystkie poradniki będą właśnie w tym miejscu. Wadą zewnętrznych serwerów jest bez konta premium jest krótki okres przechowywania plików - potem wygasają.

EasyMan, posłałem PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual całkiem zgrabny, przy okazji dzięki za umieszczenie mnie na liście pomocnych....

mam jednak małe zastrzeżenie wynikające z własnego doświadczenia i nie tylko wlasnego.

Nie należy jeśli nie jest to niezbędnie konieczne rozbierać wtyczek i wyciągać pinów, a tym bardziej do nich czegoś nowego lutować.....

Wszystkie tego typu konektory są zaciskane na zimno i część konektora jest ciasno wbita w izolacje tych przewodów. Lutujac w te miejsca dodatkowe odczepy zazwyczaj przegrzewa się sam konektor i na 100% izolacja przewodu, a co za tym idzie blaszki konektora nie są już tak ściśle na przewodzie opasane. Należałoby go ponownie zacisnąć, jednak zazwyczaj przewód z przegrzaną izolacją jest za cienki a dodatkowo na konektorze przeszkadza cyna. Ta cyna może również przeszkadzać w ponownym osadzeniu konektora w plastikowej złączce i w efekcie złym spasowaniu do drugiej części złącza.

Z praktyki wynika że najlepsze w takich przypadkach jest podłączenie takie jak pod czerwony przewód ze stałym plusem. Obrabiamy izolacje ale nie tak jak na fotkach wąsko w poprzek, bo można pojedyncze druciki przeciąć ale cienko, wzdłuż przewodu na około 5 do 10mm i tak dookoła, jakbyśmy patyk strugali. Następnie dodatkowy przewód owijamy 1- 1,5raza wokół przewodu głównego, ale nie ciasno, tak by pomiędzy tymi zwojami było widać przewód główny i dopiero takie połączenie dokładnie zalewamy cyną.

Układamy przewody równolegle i obydwa owijamy dokładnie taśmą izolacyjną zaczynając od przewodu pojedynczego, około 1,5cm przed przecięciem izolacji. Izolujemy tak by kolejny zwój zachodził na poprzedni o 1/2. Przy takim owijaniu mamy 2 grubości taśmy w każdym miejscu a tylko raz owijamy.

Kończymy też około 1,5 cm za przecięciem izolacji na podwójnych przewodach.

Jeśli tak to jest wykonane to nie trzeba owijać ponownie, jest to wystarczające, a czasami nawet lepsze jak gruba kulka izolacji na przewodzie. Taka kulka może się przesunąć, odsłaniając miejsce lutowania jak będziemy musieli gdzieś przewody przeciskać albo upychać.

Z tego samego powodu należy zwracać uwagę by zaczynać izolowanie od pojedynczego przewodu. Zazwyczaj to takim pojedynczym przewodem celujemy w otworek jak przewody przeciągamy,. W tym wypadku izolacja się nie zaciera. Jeśli zaczniemy izolować od podwójnego a skończymy na pojedynczym to izolacja "pójdzie pod włos"

Jeśli do tej samej wiązki przewodów lutujemy kilka nowych, to zawsze usuwamy izolację pojedynczo i ZAWSZE z przesunięciem, by lutowania w wiązce nie trafiały w tym samym miejscu na sąsiednich przewodach. Wystarczy przesunąć kolejne usuniecie izolacji o długość poprzedniej.

No i jeszcze jedna uwaga, nie stosujemy w instalacjach w aucie zacisków śrubowych takich jak w żyrandolach.

Przy takim połączeniu nie mamy wyczucia czy przewód jest tylko dokręcony, już zgnieciony, czy już prawie przecięty i trzyma się na pojedynczych drucikach. Tu też jeśli nie stosujemy dodatkowych kostek i zaciskanych konektorów, lepsze jest lutowanie na przewodach, jak opisałem wyżej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!