Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie podstawić łapy podnośnika?


Rekomendowane odpowiedzi

 

Gdybyś postępował zgodnie z instrukcją i podnosząc auto podparte w 1 punkcie, lewarek umieścił w środku gniazda nie było by tego problemu. (właśnie z tego powodu przerobiłem sobie końcówkę żaby)

Wiadomo, że przy takim podnoszeniu w punkcie podparcia zmienia się kąt i to na zasadzie tarcia stożka o powłokę zabezpieczającą w gnieździe.

Dlatego końcówka lewarka jest zaokrąglonym stożkiem, by takich szkód nie narobić.

(dla bezpieczeństwa wystarczy cienka guma z starej dętki, nawet rowerowej)

Jeśli natomiast podpierasz auto na 4 łapach podnośnika, to wtedy należy podeprzeć go o obniżone krawędzie wzmocnień, wówczas nie następuje to tarcie, bo wszystkie 4 punkty podnosisz równocześnie w górę.

Ty zastosowałeś podparcie o brzegi wzmocnienia ale przy [podnoszeniu 1 punktowym. Tarcie przeniosło się na brzegi wzmocnienia i od tego te uszkodzenia powłoki lakierniczej.

Po prostu "przekombinowałeś"...

 

W sumie krawędź gniazda też jest trochę zaokrąglona więc w pewnym stopniu powinna to tarcie niwelować. Ale może faktycznie przekombinowałem.

Jednak reasumując. Czy jest możliwość podniesienia auta na żabie bez dorabiania sobie końcówki tak aby nie ryzykować uszkodzeniami? Bo wygląda na to że nie, no poza podpieraniem pod wahacze?

Edytowane przez zibi457
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość ale sprawia to kłopoty. Nim zrobiłem sobie dopasowaną końcówkę to zawsze kilkakrotnie poprawiałem ustawienie żaby pod obrzeżem gniazda. A i tak jeszcze z duszą na ramieniu auto podnosiłem.

Teraz mam to "głęboko". Podkładam jedynie kawałek gumy ze starej dętki z malucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Gimak wspomnianiał, że łapy podnośnika można oprzeć za wzmocnionym gniazdem a nie przed - czy to "za" można rozumieć w stronę środka biegnąc po szerokości (tak jak zaznaczyłem na zdjeciu niżej)?

 

A jeśli chcieć oprzeć samochód na kobyłkach, to czy jedyną bezpieczną loaklizacją będą wahacze, czy też można by oprzeć za tymi gniazdami?

post-92793-0-40827200-1493938840_thumb.jpg

Edytowane przez parabellum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo jaki fajny podnośnik pod sceniolem i obok tez jakiś znajomy sceniol.

Wjazd od bramy tez jakiś znajomy.....

Chyba znam to zdjęcie, nawet sam je robiłem hehehe

A tak na poważnie, jak chcesz podkładać stałe kobyłki to unikaj podstawiania ich pod progi w innych miejscach jak te wzmocnienia.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam już dokładnie jak to opisałem, ale w mojej megance to wygląda tak. W progach od dołu wzdłuż wystaje pionowy płaskownik zgrzewanych blach. W tym płaskowniku od strony kół przedniego i tylnego są prostokątne poziome otwory (gniazda) w które wkłada się wypust podnośnika. Element podnośnika (przejmujący ciężar samochodu) opiera się o podłogę samochodu zaraz za tym prostokątnym otworem (gniazdem) - czyli

to "za" można rozumieć w stronę środka biegnąc po szerokości
.

Na temat innych miejsc w których można oprzeć samochód się nie wypowiadam, bo się temu specjalnie nie przyglądałem, bo nie miałem takiej potrzeby. Ale jedno jest pewne, że jak się to zrobi w nieodpowiednim miejscu, to dziury w podłodze może nie będzie, ale mogą zostać pogięte (załamane) przekroje zamknięte (usztywniające) podłogi. A córce jak uczynni panowie pomagali wymienić tylne koło, to podnośnik umieścili przed (nie za) gniazdem i w efekcie głowa podnośnika znalazła się w progu i stąd się znalazła moja uwaga na temat miejsc do podnoszenia samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!