Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie podstawić łapy podnośnika?


Rekomendowane odpowiedzi

 

Gdybyś postępował zgodnie z instrukcją i podnosząc auto podparte w 1 punkcie, lewarek umieścił w środku gniazda nie było by tego problemu. (właśnie z tego powodu przerobiłem sobie końcówkę żaby)

Wiadomo, że przy takim podnoszeniu w punkcie podparcia zmienia się kąt i to na zasadzie tarcia stożka o powłokę zabezpieczającą w gnieździe.

Dlatego końcówka lewarka jest zaokrąglonym stożkiem, by takich szkód nie narobić.

(dla bezpieczeństwa wystarczy cienka guma z starej dętki, nawet rowerowej)

Jeśli natomiast podpierasz auto na 4 łapach podnośnika, to wtedy należy podeprzeć go o obniżone krawędzie wzmocnień, wówczas nie następuje to tarcie, bo wszystkie 4 punkty podnosisz równocześnie w górę.

Ty zastosowałeś podparcie o brzegi wzmocnienia ale przy [podnoszeniu 1 punktowym. Tarcie przeniosło się na brzegi wzmocnienia i od tego te uszkodzenia powłoki lakierniczej.

Po prostu "przekombinowałeś"...

 

W sumie krawędź gniazda też jest trochę zaokrąglona więc w pewnym stopniu powinna to tarcie niwelować. Ale może faktycznie przekombinowałem.

Jednak reasumując. Czy jest możliwość podniesienia auta na żabie bez dorabiania sobie końcówki tak aby nie ryzykować uszkodzeniami? Bo wygląda na to że nie, no poza podpieraniem pod wahacze?

Edytowane przez zibi457
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość ale sprawia to kłopoty. Nim zrobiłem sobie dopasowaną końcówkę to zawsze kilkakrotnie poprawiałem ustawienie żaby pod obrzeżem gniazda. A i tak jeszcze z duszą na ramieniu auto podnosiłem.

Teraz mam to "głęboko". Podkładam jedynie kawałek gumy ze starej dętki z malucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Gimak wspomnianiał, że łapy podnośnika można oprzeć za wzmocnionym gniazdem a nie przed - czy to "za" można rozumieć w stronę środka biegnąc po szerokości (tak jak zaznaczyłem na zdjeciu niżej)?

 

A jeśli chcieć oprzeć samochód na kobyłkach, to czy jedyną bezpieczną loaklizacją będą wahacze, czy też można by oprzeć za tymi gniazdami?

post-92793-0-40827200-1493938840_thumb.jpg

Edytowane przez parabellum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo jaki fajny podnośnik pod sceniolem i obok tez jakiś znajomy sceniol.

Wjazd od bramy tez jakiś znajomy.....

Chyba znam to zdjęcie, nawet sam je robiłem hehehe

A tak na poważnie, jak chcesz podkładać stałe kobyłki to unikaj podstawiania ich pod progi w innych miejscach jak te wzmocnienia.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam już dokładnie jak to opisałem, ale w mojej megance to wygląda tak. W progach od dołu wzdłuż wystaje pionowy płaskownik zgrzewanych blach. W tym płaskowniku od strony kół przedniego i tylnego są prostokątne poziome otwory (gniazda) w które wkłada się wypust podnośnika. Element podnośnika (przejmujący ciężar samochodu) opiera się o podłogę samochodu zaraz za tym prostokątnym otworem (gniazdem) - czyli

to "za" można rozumieć w stronę środka biegnąc po szerokości
.

Na temat innych miejsc w których można oprzeć samochód się nie wypowiadam, bo się temu specjalnie nie przyglądałem, bo nie miałem takiej potrzeby. Ale jedno jest pewne, że jak się to zrobi w nieodpowiednim miejscu, to dziury w podłodze może nie będzie, ale mogą zostać pogięte (załamane) przekroje zamknięte (usztywniające) podłogi. A córce jak uczynni panowie pomagali wymienić tylne koło, to podnośnik umieścili przed (nie za) gniazdem i w efekcie głowa podnośnika znalazła się w progu i stąd się znalazła moja uwaga na temat miejsc do podnoszenia samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!