Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dmuchawa nie działa - Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

************************

Wiem że jest dużo wiadomości w internecie na temat mojego problemu. NIe jestem leniwy tylko poprostu nie wiem co dalej zrobić a więc proszę o pomoc.

************************

Problem to nie działa mi dmuchawa. Poprostu ustawiam w klimatroniku np. 2 ikonki wiatraka na wyświetlaczu i nic. Dodam że klima od dłuższego czasu nie chłodziła może to być wina że nie była nabita- nie wiem mam auto rok.

************************

A więc co zrobiłem to wymieniłem filtr przeciwpyłkowy był bardzo brudny- nic nie dało,

************************

Wymieniłem tranzystor w module mocy/opornicy - nic nie dało,

************************

No i teraz nie wiem co robić bo wszyscy piszą że to przez tranzystor no ale chyba nie w Moim przypadku.

************************

A więc pytam Was koledzy co byście poradzili? Wymienić dmuchawe? kupić nową opornicę? kupić sprężarkę nową?

Dodam że chciałbym sam robić bo nie mam kasy a i klimy nie nabijam bo napisane jest na grouponie że klima musi być sprawna żeby nabić....

************************

Bardzo dziękuje za każdą odpowiedź. Jeśli mają Panowie jakieś pytania jeszcze do mnie to też proszę pytać będę regularnie odwiedzał forum.

************************

************************

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem to nie działa mi dmuchawa.

A na krótko podpinałeś?

kupić sprężarkę nową?

A skąd wiesz że jest niesprawna? Dmuchawa ma działać niezależnie czy auto ma klimatyzację czy jej nie ma. Oba układy są ze sobą powiązane ale bez przesady.

bo napisane jest na grouponie że klima musi być sprawna żeby nabić....

Żeby sprawdzić, czy klimatyzacja jest szczelna trzeba podjechać do zakładu, który się tym zajmuje i sprawdzi czy układ jest szczelny.

W temacie piszesz że dmuchawa raz działa, a raz nie, ale w samy poście nie ma słowa na ten temat.

Jak idziesz do lekarza to też mu mówisz, że się źle czujesz czy opisujesz objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem określenia "na krótko"?

Co do sprężarki to już abstrachując napisałem- anuż może ktoś miał taki przypadek.

A dmuchawa nie działa mi wcale. Kompletne zero na każadym poziomie. Coś bardzo lekko słysze jak ustawiam poziomy dmuchania albo czy ma dmuchać na nogi czy twarz, ale to naprawdę bardzo cicho i przez kilka sekund. Spóbuję wymienić jeszcze raz ten tranzystor w opornicy i sprawdzić działanie modułu na oscyloskopie.

Rozumiem że moje objawy jakie przedstawiłem to wina modułu/opornicy lub wentylatora? Czy jeszcze mogę brać coś pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem określenia "na krótko"?

Tam gdzie wchodzi czerwony przewód, dajesz + z akumulatora, czarny do masy, lub do masowej klemy akumulatora. Pomijając wszystkie pozostałem elementy układu elektrycznego. Pojecie to jest bardzo często stosowane. ^^

Rozumiem że moje objawy jakie przedstawiłem to wina modułu/opornicy lub wentylatora? Czy jeszcze mogę brać coś pod uwagę?

Może, ale dodatkowo mogą być popalone lub przerwane kable, luźnie wtyczki lub zaśniedziałe wtyczki.

Zacznij od dmuchawy, jak nie działa masz odpowiedź. Zawsze też możesz podłączyć zamiast wtyczki dmuchawy dwa kabe z żarówką i sprawdzać czy moduł działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie wchodzi czerwony przewód, dajesz + z akumulatora, czarny do masy, lub do masowej klemy akumulatora. Pomijając wszystkie pozostałem elementy układu elektrycznego. Pojecie to jest bardzo często stosowane. ^^

No tak myślałem że o to chodzi- tylko co mi to da że sobie podepne do zasilania? O tym samym wspominałem wyżej że chce do oscyloskopu. Dam sobie 12V na zasilaczu i oscyloskop i będzie lepiej niż do akumulatora.

Chyba że Cię źle zrozumiałem może chodzi Ci że mam na krótko podpiąć i woltomierzem sprawdzać na wyjściu napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem!

Życzę sukcesów w podpinaniu dmuchawy do oscyloskopu.

A tak w ogóle to najpewniejsze są najprostsze rozwiązania, a nie jakieś wymyślanie,

Oscyloskop jest Ci do niczego nie potrzeby, wystarczą dwa kable z żarówką.

Ale jak chcesz to się baw, ja Ci już napisałem co masz zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przepraszam źle przeczytałem chodziło mi o moduł, a nie o dmuchawe.

Myślę żeby najpierw sprawdzić ten moduł. Bo wymontować dmuchawe to dużo roboty -nie chce namarnie rozkręcać samochodu.

P_r_z_e_m_o możesz mi mniejwiecej napisać jak szukać w dokumentacji nazwy tej wtyczki zielonej do dmuchawy bo chce wiedzieć co jaki pin oznacza, a nie wiem jak to się mniej wiecej nazywa?

Edytowane przez szczypior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wymontować dmuchawe to dużo roboty

A po co, zorganizuj sobie dwa długie kable jedn koniec podpinasz do akumulatora + i - drugi do wtyczki dmuchawy wychodzącej z modułu, do czarnego -, do czerwonego +. Jeżeli zakręci to wentylator dział.

jak szukać w dokumentacji nazwy tej wtyczki zielonej do dmuchawy bo chce wiedzieć co jaki pin oznacza,

http://megane.com.pl/topic/36469-schematy-elektryczne/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyjechałem samochodem i miałem wentylator ustawiony na drugi poziom. Myślałem że może jakoś styki nie łączą i się załączy sam podczas jazdy. Po przejechaniu 500m poczułem mocny smród spalenizny a pózniej bardzo dużo dymu w kabinie prawdopodobnie z wentylatora... Może jakiś lipny tranzystor kupiłem do tego modułu no ale bezpiecznik powinien zadziałać. Kurcze nie wiem co teraz robić postaram się jak wrócę z pracy podłączyć tą dmuchawę tak jak pisałeś P_r_z_e_m_k_o, a wiesz może z czego mógłby być ten dym?

 

PS. Okazało się że zamontowałem zły tranzystor: http://ec.irf.com/v6/en/US/adirect/ir?cmd=catProductDetailFrame&productID=IRFP064N

To prawodpodobnie on tak wypalił. Czy jest możliwość że przez niego spalił mi sie wentylator?

Edytowane przez szczypior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłeś wentylator na krótko i nie działa, czy wnioskujesz po smrodzie i dymie? Czasem jak nawiew nie działa, to wina jest w przekaźniku, który nie przeskakuje i nie załącza zasilania, ale to da się sprawdzić metodą "na krótko"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas mu tłumaczę, żeby podpiął dmuchawę na krótko, ale najwyraźniej nie łapie o co chodzi.

O ile dobrze pamiętam to nie ma tam żadnego przekaźnika, dmuchawa sterowana jest przez panel klimatyzacji i ten podaje sygnał na moduł mocy, sterujący prędkością obrotową dmuchawy.

Co do dymu, trudno powiedzieć. Zarówno moduł mocy jak i dmuchawa znajdują się w kanałach wentylacyjnych. Przypuszczam, że raczej ten moduł się spalił, a nie dmuchawa. Dopóki nie nie sprawdzisz czy dmuchawa działa nic więcej nie da się powiedzieć.

Tranzystor - nie mam najmniejszego pojęcia znam się na elektronice tylko trochę, trzeba by pewnie sprawdzić dane techniczne tranzystora i porównać z tymi, które ludzie wkładali do modułu mocy. Jest kilka tematów z opisaną naprawą modułu, tam znajdziesz jakie zastosowano zamienniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator nie spali Ci się przez zły rezystor bo rezystor to zabezpieczenie termiczne które jak padnie to nie puszcza prądu!

Jak masz za duży rezystor możesz spalić całą płytkę ale uzwojenie wentylatora dmuchawy raczej powinno być o.k

To tak na chłopski rozum!

Ja podeszłem do ABC elektroniki pokazałem moduł i o resztę się nie martwiłem!

Pozdrawiam!

Robert

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem na krótko i nie działa mi wentylator. Sprawdzę jeszcze jutro dla pewności w dzień( jak będzie jasno). Obawiam się że będę musiał wymienić wentylator a co najgorsze rozkręcenie tego całego plastiku...

A moduł dziś sprawdzałem na oscyloskopie ale nic nie pokazuje w ogóle też jest do dupy bo kupiłem zły i przez to spaliło mi wentylator z tąd był ten dym. Też można zauważyć że nie ma żadnego śladu spalenizny na tym "nowym" tranzystorze. Tranzystor pokazuję na wyjściu 12 V tyle ile zadane na wejściu, ale miedzy dwoma pinami jest prawie zerowa rezystnacja a tak nie powinno być. Także jutro kupuję nowy tranzystor i zamawiam nowy wentylator bo rozumiem że z używanym lepiej nie ryzykować?

Dzięki P_r_z_e_m_k_o za rady. sorry że czasami jestem taki oporny lepiej nie będę Ci mówił jakie studia skończyłem i gdzie pracuję - spokojnie przez Oświęcim tylko przejeżdżam ewentualnie odwiedzam te nowe CH. :)

A mieszala5 mnie P_r_z_e_m_k_o praktycznie w każdym poscie opierdziela to ja też kogoś mogę. Chociaż dziękuję za chęć pomocy:) Także "Czytaj ze zrozumieniem" mam klimatronik czyli tranzystor nie opornik w układzie sterującym. I dziwi mnie że piszesz że opornik nie puszcza prądu złap sobie spalony opornik i wsadz do fazy - przecież nie puszcza prądu... Dodam że mój tranzystor steruję 75 amperami.

 

Pozdrawiam Wszystkich i dzięki za pomoc. Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki czy sprawdzić jeszcze jakieś przekaźniki itp. to proszę pisąć bo może na marne kupię ten wentylator. Jak uda mi się uporać z tym to napiszę o wynikach. Chyba że się poddam i oddam do mechaników. Chociaż jak za głupią zbieżność chca 90 zł to ciekawe ile za to...

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_k_o praktycznie w każdym poscie opierdziela

jak nie rozumiesz najprostszych pojęć to się należy, a tak w ogóle to na muchy z armatą się nie wybieraj :)

Wystarczą najprostsze rozwiązania, zwykły miernik (multimetr), a czasami żarówka z dwoma kablami jest najlepszym miernikiem. ;)

Chociaż jak za głupią zbieżność chca 90 zł

Daj znać to za 5 dych Ci załatwię, tylko do mnie musisz przyjechać i na bank chłopaki zrobią jak trzeba :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny, aczkolwiek trochę inny problem. Jeśli taki temat był to przepraszam ale nie mogłem odnaleźć(jedynie do Scenica cos bylo).

Mam R. Megane II 1.5 DCi 2008 rok.

Wczoraj wracając z pracy przymarzła mi szyba, postanowiłem włączyć nawiew na 4 (manual) i chodził ... Jadać użyłem jeszcze spryskiwacz, później podgrzewanie tylnej szyby, przełączyłem nawiew na na 3 i za jakiś czas na 4 i nagle na 4 już nie zareagował, na 3 biegu nawiew chodzi jak powinien, natomiast na 4 cisza (lekki powiewek ciepła, mniej niż na 1).

 

W mechanice i elektronice jestem laikiem, nie chciałbym od tak jechać do jakiegoś mechanika i ładować miliony bo być może to nic poważnego.

 

Mam pytanie czy ktoś już spotkał się z takim problemem, gdzieś czytałem, że to rezystor.

Czy ktoś może mi pomóc jak do niego dojść ? Może ktoś ma jakieś zdjęcie. Szukałem na allegro, ale znajduję tam dwa różne wzory tego urządzenia. Będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź, jeśli powielam - przepraszam.

Pozdrawiam.

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!