Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

GPS w gnieździe zapalniczki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

oddałem do przeglądu furkę. Nie działało gniazdo zapalniczki, więc przy okazji poprosiłem o naprawę. Serwis stwierdził, że musiałem używać go do ładowania gps lub telefonu, i że jest to niezgodne z przeznaczeniem i muszę zapłacić za naprawę (nie obejmuje tego gwarancja). Twierdzą, że powinienem korzystać tylko z gniazda w bagażniku.

Czy to prawda? Oczywiście używałem gniazda do gps i komórki. Ale czy to naprawdę może uszkodzić gniazdo? Dodam, że żadnych turystycznych lodówek ani innych pożeraczy mocy nie podłączałem.

Pzdr

Roberty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę... Ja do przenośnej nawigacji jak i ładowania telefonu zawsze używam tego gniazdka w konsoli obok popielniczki i nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło że mógłbym to gniazdko w jakikolwiek sposób uszkodzić. U mnie trzeci rok i działa. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz proszę jaki to serwis?

Jakie były objawy tego zepsucia? Czy coś stało się nagle, jakieś objawy spalenia (dymek, swąd)? A może po prostu pewnego dnia gniazdko przestało działać, mimo że poprzedniego było w porządku. Pytam dlatego, że - jak sądzę - na jakiejś podstawie w ASO tak się zachowali. A chyba nie rzucili tak "na rybkę", żeby zrobić z ciebie z przeproszeniem tzw. "jelenia".

A co do instrukcji to podają w niej, że gniazdo zapalniczki lub gniazdo dodatkowe (np. w hatchbacku z tyłu środkowej konsoli) cyt. "służą do podłączenia akcesoriów posiadających atest naszych służb technicznych o maksymalnej mocy 120W (napięcie 12V)". Dopisek jest, że tylko 120W, bo istnieje ryzyko pożaru.

Tak więc zwrot wytrych "atest naszych służb technicznych" wiele może zdziałać. Oczywiście żadne akcesorium kupione poza ASO Renault pewnie nie ma tego atestu. Z drugiej strony nie ma ładowarki o tak dużym poborze mocy. Zwykle mają 4,5 do 7,5 W. Lodówka samochodowa to zazwyczaj 65W. Wg mnie te 120 W pobiera grzejąca się zapalniczka.

Chyba wszyscy używają tego gniazdka do ładowarek gps lub telefonu i jak te urządzenia są sprawne nic się nie dzieje. Ja w poprzedniej megance miałem nawet ładowarkę gps podłączoną na stałe w kable od zapalniczki (żeby mi nie wystawała z gniazda) i nic się nie działo.

Pomyśl co mogło być przyczyną tego zepsucia - może uszkodzona ładowarka, może używałeś ładowarki sieciowej i przetwornicy 12V/230V, może rozgałęziacza do dwóch ładowarek, a może cos innego. Jakaś przyczyna musiała być. A może ASO rzeczywiście tak w ramach testu psychologicznego rzuca, że niesprawność wynika z używania do ładowania gps - przecież prawdopodobieństwo, że klient to robi jest prawie 100%.

Tak na marginesie powiem, że ja dmucham na zimne. Mam ładowarkę gps taką, która się chowa całkowicie w gniazdo. Jest bardzo markowa niemieckiej firmy, ale zawsze jak jestem w ASO wyjmuję ją, chowam gps i wkładam zapalniczkę. Tak na wszelki wypadek, gdyby ktoś w ASO wpadł na pomysł czepiania się. :)

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - samochód kupiłem pół roku temu, na gwarancji. Gniazdo po prostu w pewnym momencie przestało działać, a że zbliżał się termin przeglądu, postanowiłem doczekać do niego i załatwić wszystko za jednym razem. Problemem jest to, że gdybym jezdził wozem od nowosci, mialbym pewnosc co z tym gniazdkiem bylo robione - a tak to niestety nie wiem. Z nim od początku były problemy - tzn ładować ładowało, ale zapalniczka po nacisnięciu chowała się tylko pod naciskiem palca, nie wklikiwała się. Myslalem, ze ten typ tak ma. Rozgrzewała się jak trzeba.

 

Gdybym dowiedział się, że w gniezdzie była jakas interwencja mechaniczna to w zyciu bym się nie pultał. Ale tłumaczenie, że powinienem ciągnąć kabel od gps z bagażnika to jest dla mnie traktowanie klienta jak idioty. Ale z powodu gniazda zapalniczki nie bede przeciez powoływał biegłego :)

 

Problem i tak pozostał, i jestem już umówiony na ponowną wizytę - źle dogięli blaszki i moduł zapalniczki wyskakuje rozgrzany z gniazda i wpada do miejsca na kubek, nie zatrzymuje się. Profeska.

 

Gdzie? Jerozolimskie 156.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij dla bezpieczeństwa bezpiecznik od gniazda i lekko podoginaj w gniazdku płaskim śrubokrętem blaszki po bokach. Sprawdź trzymanie zapalniczki i jak będzie prawidłowe, to wstaw bezpiecznik na swoje miejsce. Wkładaj w gniazdo cokolwiek chcesz z niego zasilać i olej całe ASO. Roboty na 2 minuty, a ile czasu, nerwów, kasy i klawiszy w klawiaturze by to opisywać zaoszczędzone. Do tego jeszcze satysfakcja, że sam potrafisz coś naprawić.

Wszędzie gdzie z tym pojedziesz naprawa będzie wyglądać identycznie, nikt przecież nie będzie tego dynamometrem doginał....

Widać zresztą, że robią to metodą prób i błędów, niestety za paliwo by tam dojechać Ty płacisz i do tego czas marnujesz.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się wiele wyjaśniło. W ASO zapewne nie mieli na myśli, że od samego ładowania uszkodziło się gniazdko, ale raczej to, że zostało uszkodzone mechanicznie. Na pewno nie wygłupialiby się, ze stwierdzeniem, że nie wolno używać go do ładowania gps. Przypuszczam, że mogło chodzić o to, że gniazdo zostało uszkodzone przez wkładanie i wyjmowanie ładowarki. Większość standardowych ładowarek to zwykły badziew. Są wielkie, często rozsypują się i potrafią siedzieć w gnieździe albo za luźno, albo tak ciasno, że wyjmując je można wyrwać korzenie tego gniazdka. A pewnie są i takie przypadki, że o ten wystający kikut niejednokrotnie można łatwo zaczepić ręką, nogą, a może i głową :) Myślę, że to był "gwóźdź programu". I stąd objaw, że zapalniczka nie wchodziła w gniazdko tak jak powina.

Jasne, że można wkładać do gniazdka co się chce, ale trzeba uważać przy wyjmowaniu, bo można je uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Twierdzą, że powinienem korzystać tylko z gniazda w bagażniku.

hehe te serwisy to mnie czasem rozwalają swoimi tekstami... To ile ci sypnęli za naprawę/wymianę gniazda zapalniczki?

 

Ja moją M3 kupiłem 2-lenią od Dealera Renault i też po kilku dniach zauważyłem że nie działa gniazdo zapalniczki. Nie specjalnie chciałem się głosić z tym do ASO bo wiedziałem że jak zaczną wyszukiwać to będzie koniec świata i postanowiłem sam poszukać przyczyny. W książce znalazłem który bezpiecznik odpowiada za gniazdo z przodu. No i faktycznie okazał się spalony. Wymieniłem bezpiecznik na nowy i hula do dziś. <szukaj> Dodam że od 3-miesiecy kilka razy dziennie wkładam wtyczkę z wideorejestratora i czesto ładuje telefon ładowarką (oczywiście oryginalna NOKIA) i beż żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W książce znalazłem który bezpiecznik odpowiada za gniazdo z przodu

Witam, czy mógłbyś napisać o który bezpiecznik chodzi?

Przeglądam instrukcję obsługi i nie ma tam informacji o zapalniczce tył/przód.

 

Pozdrawiam

 

//

już znalazłem ;)

Dla potomnych z przodu jest "zapalniczka" a z tyłu "gniazdo akcesoriów na tylnych fotelach" ;) a ja szukałem określeń typu "zapalniczka z tyłu"

Edytowane przez wdamian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Koledzy pozwolę sobie odkopać temat, mam taki problem z swojej Renacie, nie działa gniazdo zapalniczki (to na konsoli) sprawdziłem bezpieczniki (wszystkie wewnętrzne - nie ruszałem tych w komorze silnika i są ok), nie mam w tym gniazdku w ogóle napięcia, dodatkowo zdaża się, że nie świeci ta obwódka, jak ją docisnę (wcisnę) to zaczyna świecić ale mimo wszystko napięcia brak. Zapalniczki też nie grzeje. spotkaliście się z takim problemem? nie wiem co było do tego podpinane i jak często bo auto mam od miesiąca...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!