Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto spala gaz i benzyne jednocześnie


rpdekorator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

 

Mam nadzieję że tutaj znajdę rozwiązanie problemu, lub choć sensowną podpowiedz gdzie moge szukać przyczyny i pomocy.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Mam w Megane II sedan 1,6 16v instalacę gazową BRC sequent 24. Założyłem ją przy 90tyś. km przebiegu. Zawsze Auto jest tankowane PB do pełna.

Teraz Auto auto ma 186tyś. przebiegu. Od kilku miesięcy zaobserwowałem wzrost spalania benzyny, podczas jazdy na gazie.

Wszystkie filtry i oleje są wymieniane na bierząco bieżąco.

Na początku auto spalało jakieś 5l PB na 2tyś km.

Trzy miesiące temu na dwa tankowania Gazu gazu(w sumie 80 litrów )spalił mi w gdańsku 3L Pb

Następne dwa tankowania gazu i już benzyny spalił 7,5L pb

Pojechałem do serwisu Reno ART w GDA. sprawdzili auto na kompie przejechali się i stwierdzili wszystkie parametry w normie, sonda super dziłą działa, silnik chodzi bardzo równo.

Następne dwa tankowania gazu i już benzyny spalił 7L pb

Pojechałem do Gazowników, wymiana filtrów, możę w tym byłą przyczyna - sprawdzili całą instalację, myśleli żę może BRC przełącza jeden cylinder pb na gaz w czasie jazdy. Ale nie na kompie chodzą tylko wtryski na Gazie gazie a funkcja jednego awaryjnego jest wyłączona. Zrobili mapowanie, pełna regulacja.

Pojeżdziłem troche i tankowanie do pełna, wyjeżdziłem pełną butle gazu i spalił 3l PB.

Potem pojechalem w trase ( może się w trasie wyreguluje ( 1,3 tyś km) w trzech odcinkach i poprawa. Zabraklo mi gazu na trasie i 80km jechalem na pb. Dolałem tylko 7L. PB

Gaz zalany do pełna - wyjechałęm butle jadę tankować a tu wchodzi mi 11 L PB i normalnie załamka.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nie wiem skąd taki skok spalania. W warsztatach wszystko w normie w serwisie i u gazowników.

Auto nie ma wycieków PB, nic nie smierdzi. Autem jeżdże tylko ja. Nie ma spadków mocy, nie szarpie, jeździ tak jak zawsze jeździło.

Możę ktoś z Was zetknął się z takim problemem. Od dziś jeżdżę tylko na PB/ przejade 100 km i zaleje, zobacze czy spalanie nie wzrosło na samym PB/ - może wina ukłądu paliwowego.

Jak będzie norma to wina Gazu i komputera któy musi świrować.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Proszę o pomoc.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda super działa tzn ładnie faluje podczas jazdy??

Na kompie chodzą tylko wtryski na gazie ??

Auto normalnie się rozgrzewa? Jaka temp przejścia może dłużej chodzi na PB?

Ile czasu schodzi Ci na wyjeżdżenia pełnego zbiornika PB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie.

 

Jeżeli chodzi o sondę to byłem już u kilku mechaników i mówią że sonda działa poprawie,

Dwa razy byłem w RenoArt w Gdańsku - chłopaki zajmują się tylko Renault i mają oryginalne oprogramowanie.

Auto u nich zostało raz na cały dzień, przejrzeli całe pojeździli i nie mają zastrzeżeń do silnika.

Wszystkie parametry w normie. Jedyne co znaleźli to popuszczająca uszczelka w układzie od klimy.

<><><><><><><><><><>><><><><>

U gazowników w BRC - na komputerze wykazuje że działają tylko i wyłącznie wtryski od gazu.

Auto przeskakuje na gaz przy temp. 45 stopni. Przy niższych temperaturach auto dostawało czkawki i szarpało.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jeżeli chodzi o poranne odpalanie to przy skokach temp. rano czasem delikatnie obroty szły w górę do 1100/1200 i po minucie opadały.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Z wyjeżdżeniem zbiornika to różnie zależy czy w trasy jadę. Miesięcznie robię przynajmniej 800km. Zazwyczaj jeżdżę na gazie tylko co 5/6 tankowanie dolewałem z 2 litry benzyny do pełna.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Tak jak pisałem wcześniej zalałem gaz i benzynę do pełna. Postanowiłem jeździć tylko na PB. Po kilku minutach byłem w szoku komputer pokładowy zwariował, na światłach dystans kilometrów leciał w dół jak bardzo przyśpieszone odliczanie. Jakby auto na mega ssaniu było. Po 100km po mieści spalanie 10litrów. Norma przy moim stylu jazdy 6,5/7 litrów. Postanowiłem przepalić auto na trasie, i tu rezultat pozytywny jakby się samo naprawiło. 11 Litrów na 160Km.

Teraz znów zacząłem jeździć na gazie i komputerowi jakby się poprawiło. Zostało mi jeszcze 250 km do wyjeżdżenia zbiornika gazu i wtedy znów zaleje LPG i PB.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Zaklepałem sobie miejsce w serwisie na przyszły wtorek może tym razem coś znajdą.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto przeskakuje na gaz przy temp. 45 stopni. Przy niższych temperaturach auto dostawało czkawki i szarpało.

To jakieś nieporozumienie, max temp przejścia z dupochronem dla gazownika to 30st, rozumiem gdbyś odczuwał szarpnięci przy 15-20st. Twoja listwa wtryskowa może zakończyła żywot między czasie? Wrzuć tu zdjęcia spod maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega miał podobnie, spalał i benzynę, i LPG, okazało się że miał uszkodzony "sterownik" przełączający LPG/Pb. Tak przynajmniej mi powiedział, z tym, że on ma starą, prostą instalację LPG, ale może będzie to jakiś trop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli chodzi o przełączanie na gaz w niższej temp. W przypadku mojego silnika zawsze objawiało się szarpaniem przy zmianie PB na LPG. Natomiast przy ustawieniach fabrycznych 45 stopni auto po prostu płynie i nie jest odczuwalna zmiana paliwa.

Na dole link do zdjęcia spod maski.

thumb_hosting_zdjec_1381305089__wp_20131009_002.jpg

Jeżeli chodzi o przełącznik, LPG na PB. – jakiś trop jest. Tylko w tej wersji jest to elektrozawór.Będąc u gazowników robili mi mapowanie z paliwa na gaz, podczas którego kilkunastokrotnie auto samo się przełącza z LPG na PB, i na pewno by coś zauważyli jakby elektrozawór był walnięty.

Z tego co wiem wtryski chodzą bardzo dobrze, nawet cewki mam fabryczne co jest rzadkością w tych modelach przy tym przebiegu.

We wtorek mam wizytę w serwisie, może w końcu uda się komuś odnaleźć przyczyne problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn że coś jest zrobione źle że tak telepie silnikiem przy niższej temp przejścia, mam taki sam silnik.

Jeżeli chodzi o przełącznik, LPG na PB. – jakiś trop jest. Tylko w tej wersji jest to elektrozawór.Będąc u gazowników robili mi mapowanie z paliwa na gaz, podczas którego kilkunastokrotnie auto samo się przełącza z LPG na PB, i na pewno by coś zauważyli jakby elektrozawór był walnięty.
Nie rozumiem o czym piszesz? No a co pokazuje sonda kiedy przełączysz na LPG czyli auto chodzi na dwóch paliwach? Powinno być bogato. Ewentualnie sprawdzić to co P_R_Z_E_M_O napisał, podmienić sterownik.
Będąc u gazowników robili mi mapowanie z paliwa na gaz, podczas którego kilkunastokrotnie auto samo się przełącza z LPG na PB, i na pewno by coś zauważyli jakby elektrozawór był walnięty.
Jak mam rozumieć mapowanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podjadę do gazownika następnym razem to mu wspomnę o sterowniku żeby podmienił. Moim zdaniem wina leży po stronie układu paliwowego. Po odłączeniu LPG spalanie PB momentalnie wzrosło a komputer oszalał.

Jeżeli chodzi o prace sony to na tym się nie znam, ale byłem w kilku warsztatach i wszyscy mówią zgodnie ze sonda działa bez zarzutu.

Jeżeli chodzi o mapowanie, jest to bardziej profesjonalne ustawianie parametrów podawania gazu. Rzadko kto to robi bo długo trwa, jakieś 20 do 30 minut. Polega to na tym ze podłączają pod komputer auto i przez ten czas LPG kopiuje oryginalne wykresy spalania PB biorąc dane z wykresów, każdy wtrysk osobno i od razu robi regulacje mieszanki i na koniec dostajesz wydruk w postaci wykresu gdzie masz odchylenia w spalaniu itd.. Auto co chwile przeskakuje z PB na LPG i z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!