Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane Sport - kompendium części


krrizz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie,

 

Jako że na forum nie ma zbyt dużo informacji na temat tego modelu, a jeśli się pojawiają to dość chaotycznie i przypadkowo postanowiłem, więc stworzyć wątek, w którym postaram się zebrać „do kupy” wiedzę zdobytą od innych użytkowników oraz innych forach.

Wiedza ta na pewno przyda się nowym użytkownikom lub osobom planującym zakup.

 

Mam nadzieje i bardzo liczę na pomoc innych użytkowników Megane Sport’a, którzy mają jakieś swoje doświadczenia dotyczące tego modelu.

Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że pojawiające się numery części są numerami orientacyjnymi i mogą się różnić w zależności od modelu.

 

W zestawieniu poniżej znajdują się opisy modeli Megane sport jakie wychodziły podczas okresu produkcji

tu akurat mamy zestawienie modelowe oraz językowe rynku francuskiego

thumb_hosting_zdjec_1393103500__variantesmrs100114.jpg

 

Zacznę od tego co jest wyróżnikiem tego modelu oraz jednym z najdroższych elementów w serwisowaniu - ZAWIESZENIE

 

GENERALNA UWAGA – w wielu katalogach części do Megane Sport występują razem z częściami do „cywilnych” modeli - w rzeczywistości części do Sport’a różnią się więc można się naciąć stąd min. pomysł na poniższe zestawienie

 

AMORTYZATORY - SPRĘŻYNY

 

Generalna uwaga: pomimo informacji w katalogach z zamiennikami, że amortyzatory przednie i tylne są takie same jak w pozostałych modelach, wcale tak nie jest!! Amortyzatory te są grubsze i maja inną charakterystykę tłumienia (są twardsze)

Sprężyny również się różnią, są krótsze i mają grubszy zwój

 

Amortyzatory – Przód:

Oryginał to Kayaba wersja zwykła (nie cup, trophy) nr kat 8200677286 cena 1116 zł/szt. ASO Renault, przednie amortyzatory są takie same jak w Clio III RS i powinny być trochę tańsze (info Shymek)

Amortyzator do wersji CUP/Trophy 8200647895

Zamienniki

KONI – wersja KONI SPORT Nr kat 8741-1533 cena 781 zł /szt.

 

Amortyzatory – Tył:

Oryginał - to Kayaba wersja zwykła (nie cup, trophy) nr kat 8200597623 cena 1106 zł /szt. ASO Renault,

Amortyzator do wersji CUP/Trophy 8200647896

Zamienniki

KONI – wersja KONI SPORT Nr kat8240-1260 cena 638 zł/szt.

 

Zestawy Przód + Tył + sprężyny

K&W V3 kpl. Nr kat. 35290021 komplet – 1444 Euro

KONI – wersja KONI SPORT Nr kat. 1140-1901 cena 3750 zł /szt.

 

Dane i nr. Kat z forum meganesport.net

Model Sport 225

Przód sprężyna nr kat. ,8200266355

Przód amortyzator nr kat., 8200523047

Tył sprężyna nr kat 8200266250

Tył amortyzator nr kat, 8200523048

 

Trophy/Cup -10mm do standartowego sporta 225

Przód sprężyna nr kat., 8200432277

Przód amortyzator nr kat, 8200432282

Tył sprężyna nr kat, 8200515012

Tył amortyzator nr kat, 8200432283

 

F1 and R26 -10mm do standartowego sporta 225

Przód sprężyna nr kat, 8200432277

Przód amortyzator nr kat,8200432282

tylna sprężyna, (jeśli pomalowana na czarno) nr kat, 8200597623

(jeśli na czerwono) nr kat, 8200266250

Tył amortyzator nr kat., 8200608429 obecnie zastąpiona 8200647896

 

R26R - czyli wersja extremalna

Amortyzator przód 8200874643,

Amortyzator tył 8200874689,

Sprężyna przód 8200874646,

Sprężyna tył 8200874687,

 

Na powyższym forum stwierdzono, amortyzatory dla wersji Trophy /CUP i F1/R26 są takie same pomimo innych nr. kat. Różnią się sprężynami grubością i skokiem

sprężyny do wersji Trophy /CUP i F1/R26 to Eibah (info Shymek)

 

można kupić zestaw sprężyn obniżających Eibah Pro Kit (obniżenie o - 25mm )nr kat. E10-75-003-15-22 cena 668 zł brutto

 

STABILIZATOR PRZÓD:

 

Wersje bez zawieszenia CUP posiadają stabilizator o grubości 19 mm

Wersje z zawieszeniem CUP posiadają grubszy o grubości 21 mm (pomarańczowa plamka)

 

STABILIZATOR TYŁ:

 

Tylko wersja R26 oraz R26R posiadają tylny stabilizator zamocowany do tylnej belki,

pozostałe wersje posiadają tylna belkę bez staba a nawet bez otworów montażowych na mocowanie staba :cry:

 

 

Górne mocowanie kolumny - do wersji sport jest wzmocnione 8200630328 (info Shymek) ale z doświadczenia wiem że pasuje jest takie samo dla wszystkich modeli z rodziny sport

 

ZAWIESZENIE

 

Zawieszenie - TYŁ

 

Tu na szczęście nie ma za dużo części do wymiany

Tuleje tylnej belki - są takie same jak w innych modelach Nr kat 7701479190 od 50 zł /szt.

w modelach R26 oraz R26R występuje inna belka tylna posiadająca stabilizator

 

Zawieszenie - Przód

 

thumb_hosting_zdjec_1381751575__zawieszenie_przod.jpg thumb_hosting_zdjec_1381751645__zawieszenie_przod1.jpg

 

Łączniki stabilizatora nr kat. 82 00 669 065 (fig. A) (dłuższy) są takie same ja w innych modelach cena od 50 zł / szt.

Drążek skrętny Łącznikowy (Anti Rotation link) (krótszy) nr kat. – 8200686016 od 100pln /szt. występuje również w Clio III RS

 

 

 

Guma drążka stabilizatora - proponuje zastosować poliuretany z Olkusza 27zł szt.

W wersji (nie cup, Trophy) średnica 19, 5mm (wszystkie modele) b. tanie

Wersja z zawieszeniem CUP, średnica 21mm

 

Końcówka drążka kierowniczego

UWAGA - pomimo tego samego numeru w katalogach z zamiennikami końcówki te nie pasują. Do Sport'a są dłuższe o 3-4 cm (info post arni88)

update końcówki drążków kierowniczych są takie same jak w innych modelach, wersja Sport różni się jednak półosiami - dla wersji sport jest dłuższa.

na pierwszy montaż idzie TRW nr Kat. JTE 1060 (Lewa) oraz JTE 1061(prawa)

Nr kat. 7701474795 Lewa 230zł /szt. ASO Renault

Nr kat. 7701474795 Prawa 230zł /szt. ASO Renault

 

Wahacz - tu poproszę o wsparcie

Sworzeń (E) wg. informacji z anglojęzycznego forum idealnie pasuje sworzeń z Espace III generacji (nie ma znaczenia czy przed liftingiem czy po liftingu) nr. kat 6025308155 FEBI nr.kat 22279 cena ok 65 zł

Silentblock Wahacza (B na 99% pasuje od "zwykłej" wersji Megane (info Kudłaciutki)

Tuleja Wahacza (D) czy pasuje od „zwykłej wersji???

 

Łożyska zwrotnic (oznaczone na zielono) - częstą przypadłością w tym modelu są zapiekające się łożyska zwrotnic, usterka objawia się ściąganiem samochodu raz w jedną stronę, raz w drugą do tego stopnia ze ciężko jest utrzymać prawidłowy tor jazdy, oraz po skręcie kierownica nie chce wracać do pozycji jazdy na wprost.

na zdjęciu uszkodzone łożysko (zdjęcie z angielskiego forum Meganesport.net)

thumb_hosting_zdjec_1397127516__hub.jpg

 

oraz nowy zestaw łożyska (łozysko, pierścień, oring)

thumb_hosting_zdjec_1397127624__unnamed.jpg

 

Nie kupujcie używanych zwrotnic na aukcjach internetowych bo to nie ma sensu, zwrotnice w większości są w fatalnym stanie i kosztują od 500 zł w górę, a koszt łożyska to +/- 100 zł

 

w Renault nie można kupić samego łożyska tylko cały element zwrotnicy (oznaczony na rysunku jako "hub carier") i kosztuje majątek

nowe łożysko można zakupić w sklepach specjalistycznych z łożyskami lub sklepach z częściami do samochodów francuskich

 

model łożyska to INA BK4520 (łożysko igiełkowe)zaślepione z jednej strony

potrzebny jest również pierścień wewnętrzny (zdjęcie poniżej) o symboli INA IR404520 oraz oring 52mm/4mm

 

thumb_hosting_zdjec_1400616264__lozysko_megane.jpg

 

wymiary łożyska:(info Mek)

- śr. wewnętrzna 45mm

- śr. zewnętrzna 52mm

- wysokość 20mm

 

Przekładnia kierownicza – jest identyczna jak w pozostałych modelach

 

HAMULCE

 

Tarcze Przednie 312mm

Max grubość 28mm, min 26mm

Nr kat. 8200266743 ceny od ok 230 zł /szt.

 

Tarcze Tylne 300mm (tarcza z łożyskiem 25mm) cena od ok

Max grubość 11mm, min 9.5mm

Nr kat. 8200266043 ceny od ok 360 zł/szt.

 

Wersji Trophy(ph1)oraz w wersjach z zawieszeniem CUP (ph2)- tarcze hamulcowe są nawiercane

przód Nr. Kat 7701208843

Tył różni się od wersji sport grubszym łożyskiem 30mm

tył Nr. Kat 8200443579

 

Klocki hamulcowe

Podaż klocków hamulcowych jest duża od najtańszych zamienników np. Trusting 76 zł po Carbone Lorraine za ok 209 Euro,

przy wyborze klocków tylnych jest podobnie jak przy wyborze przednich klocków, jednakże należy pamiętać, iż były dwa typy zacisków tylnych hamulcy system hamulcowy ATE (przed liftingiem modelu) oraz system LUCAS (po liftingu) klocki te różnią się kszałtem

 

Przykładowe ceny klocków:

Przód

Ferodo FDS 1667 (byłe Ds2000) -375 zł

Ferodo DS2500 – 500 zł

Ferodo DsUno - 720zł

Tył

Ferodo FDB 1540 - 120zł

Ferodo FDS/Ds.2000 – 270zł

Ferodo Ds2500 – 330zł

 

ZACISKI HAMULCOWE

 

PRZÓD

Z przodu występują zaciski Brembo 4ro tłoczkowe

występuje zestaw naprawczy zacisków - uszczelki nr kat. BCK4023A, tłoczki hamulcowe BCP4035

zestaw montażowy klocków (piny) OEM 7701208118 Brembo 98.8248.40

 

FELGI

 

Standardowe rozmiar felgi to 8x18 et 68, opona 225/40/18 oraz 235/40/18 dla wersji CUP Trophy F1 R26

Pasują również felgi z Clio III RS 7x17 oraz 7,5x17 et68, opona 225/45/17

 

Felgi z modelu R26R są to lekkie (10,8kg) i bardzo wytrzymałe felgi o innym odsadzeniu ET 66

poniżej trzy modele oferowanych felg

 

Sunthese

felga ta występowała w podstawowej wersji Megane Sport, od początku produkcji tj. 03/2004 do 03/2005 jej rozmiar wynosił 8x18, a od 05/2005 do 12/2005 7x17

thumb_hosting_zdjec_1381751688__sunthese.jpg

 

Bebop rozmiar 8x18 ET68

felgi te występowały we wszystkich wzbogaconych wersjach w wersji Phase 1 oraz była to standardowa felga dla Phase 2 (antracytowa lub czarna w zależności od wersji)

 

thumb_hosting_zdjec_1381751727__be_bop.jpg

 

R26R rozmiar 8x18 ET66

thumb_hosting_zdjec_1381751751__r26r.jpg

Felgi R26R czerwone 8200965425

Felgi R26R czarne 8200965426

 

Felga z Clio III RS

thumb_hosting_zdjec_1381751791__clio_rs.jpg

 

Clio III speedline

thumb_hosting_zdjec_1400616875__speedline_zpsb4aeea38.jpg

 

Clio III w wesji Trophy phII

thumb_hosting_zdjec_1400616969__cliotrophy_zpsefd94a7b.jpg

 

Ciśnienie i kołach

 

thumb_hosting_zdjec_1381751828__cisnienie.jpg

 

Kolory felg w gamie modelowej Renault Sport:

wg. palety barw IXELL (kod koloru podany w nawiasie)

Twingo Renaultsport (205-88)

Twingo Renaultsport with Cup chassis (205-110)

Clio Renaultsport 182 (205-88)

Clio Renaultsport 182 Cup chassis (205-110)

Clio Renaultsport 182 Trophy (205-110)

Clio Renaultsport 197 (205-88)

Clio Renaultsport 197 with Cup chassis (anthracite) (205-272)

Clio Renaultsport 197 Speedline wheels in satin black (205-337)

Mégane Renaultsport (205-88)

Mégane Renaultsport with Cup chassis and R26 (anthracite) (205-272)

Mégane Renaultsport 250 - standard 'Keza' wheel (205-110)

Mégane Renaultsport 250 with Cup chassis - 18" wheel (205-337)

 

w załącznikach na końcu postu dodałem:

Notkę prasową Renault R26R (EN)

Notkę prasową Renault R26 (EN)

ciekawy test wraz z danymi technicznymi wersji R26 przeprowadzony przez Autoświat

Link do strony Renault z chronologicznie umieszczonymi modelami samochodów sportowych RENAULT SPORT HISTORY

obszerny opis modelu z portalu topspeed.com znajduje się tutaj TOPSPEED MEGANE SPORT OPIS

Notka Prasowa (en) Megane R26R.pdf

Renault_ Megane F1 Team R26 dla uczczenia tytułu mistrza – Auto Świat.pdf

Notka Prasowa Megane F1 Team R26.pdf

Edytowane przez krrizz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tu kilka błędów :blink:

 

1. Nr amora popraw bo masz wstawiony nr sprężyny - na przód pasuje amor z clio 3 Sport (jest tańszy niż do Megane a to to samo)

2. sprężyny w cup / trophy / r26 są takie same = Eibach prokit :blink:

3. Felga na zdjęciu które ma przedstawiać BeBopa to jest felga 17" z Clio 3 Sport :)

4. Klocki hamulcowe na tył są rożne dla phase1 i phase2 z racji tego iż w phase2 byl inny zacisk na tyle (nie wiem skąd tez masz ceny bo ja za ferodo na tył płaciłem 75 zł za komplet......... P.S. to taki sam klocek jak w Lagunie II)

5. Standardowa felga Sunthese ma rozmiar 7,5x18, wychodziły też wersje na 17 - takich jak w Clio 3 sport = 7,5x17

6. Felga z R26.R ma ET66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dorzucę jeszcze listę z nr części do Megane :)

 

ACCESSORY BELT KIT 7701477515

ACCUMULATOR 8200247360

AIRBAGS

- 8200292044 PS

- 8200301513 DS

AIRBAG S R S sensor 8200780028

AIR CONDENSOR 8200115543

ALTERNATOR 7711135332 or 8200667618

- TG11C OR SG12B markings etc.

BOOT Cargo Net back - Part: H4930X8400AU

BOOT Cargo Net floor 7711419238/7711422533

BOOT Cargo Net front - 7701416405

BOOT PROTECTION TRAY

- 7711221500

BOOT PROTECTION MAT (reverseble)

- 7711221498

BREMBO PADS – front 7701208218

BREMBO PADS – rear 7701209841

BUMPER – with grilles 7701477043

CAMBELT / TIMING BELT KIT 7701477093

CLUTCH

- 7701475108

- 8200842580 throw out bearing

CRANK ANGLE SENSOR 8200513668

DIFFERENTIAL (limited slip)

- 8200830772

- 8200615670 (LSD R26-r) GKN

- group buy

ELECTRIC WINDOWS REGULATOR

- front left 8201010926

ENGINE MOUNTS

- RH 8200549046

- LH 8200352861

- Rear Dogbone 8200103263

- LH Front 8200777542

FLYWHEEL - 7701478721

FRONT BRAKE PADS – Brembo 7701208218

FRONT CROSS DRILLED ROTORS

(7701208843) - each

FRONT ROTORS solid

7701208130 - each

FLOOR MATS Renault Sport 8200405597

FLOOR MATS Renault Sport 7711425550

FRONT IMPACT SENSOR

FRONT SHOCK ABSORBERS each

- extreme cup 8200647895

- sport (as above)

- normal 8200677286

FRONT SPLITTER - 8200473512

FUEL FLAP 8200073760

FUEL FLAP solenoid 8200323532

FUEL RAIL 8200053030

GEAR KNOB 8200596161

GEAR SHIFT BOOT 8200526207

HATCH DOOR inner plastic trim – 8200035024

Headlight Phase II Halogen

- 7701063222

- 7701063223

INJECTORS – 8200511099 each

MUD FLAPS

- Front 7711221305

- Rear 7711419128 hatch or sedan?

RADIATOR FAN 7701071863

REAR DIAMOND BADGE 8200469132

REAR MEGANE BADGE 8200073444

REAR RENAULT BADGE 8200484897

REAR RSPORT BADGE 8200535890

RECEIVER DRYER 8200247360

REAR DISC - each 8200443579 extreme V

REAR DISC - each 8200650483

Rear Disc Hub Assembly - same price as above

REAR PADS – set 7701209841 – 440607960R

REAR PADS (Motrio Alternative)

REAR SEAT BELT LH - 8200301386

REAR SEAT BELT RH - 8200301382

REAR SHOCK ABSORBERS each

- extreme cup 8200647896

- sport 8200432283

- normal 8200523048

REAR WING 77 11 419 516

ROOF BARS

Steel 77 11 225 008

Aluminium 7711225009

+Bike extension

- Steel 7711221275

- Aluminium

SEAT CUSHION / leather trim – DS

- 5 Door Lux 7701057477

SEATBELT BUCKLE / Airbag

- DS 8200548993

- PS 8200548994

SHROUD 7701054967

Steering Mount 8200103263

STEERING RACK 8200369086

THROTTLE BODY 8200243886

TURBO – 7701478862

Upper engine mount RH - 8200549046

VENTILATION FAN (motorised) 7701056965 $438

WEATHERSHIELD KIT

- 7711221438(3Dr) / 7711221438(5Dr) - pair

WHEELS 18x8inch (12 spoke) each

- Anthracite (cup Ph 1) 8200708903

- Anthracite (R26) New part: 8200708565

- Black Gloss (cup) 8200725212 - 8200595046

- Silver - part: 8200708561

WINDOW WIPER rear 7711224612

WINDSCREEN 8200200547 / 8200200551

WINDSCREEN SEAL 8200220440

WINDSCREEN WIPER KIT (2 blades) 7711421793

XENON LIGHT BULB 7701062188

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Co do informacji że o tym że końcówka jest dłuższa, to nastąpiła z mojej strony pomyłka końcówka drążka jest taka sama jak w innych megane , różnica jest w samym drążku, on jest o jakieś 2-3 cm dłuższy, sprawdzone organoleptycznie i ten u mnie w sporcie jest dłuższy ,koszt w serwisie to coś koło 240 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Tuleja wahacza B na 99% jest taka sama jak w zwykłej Megane. Przymierzane było co prawda bez wyciągania (na oko) dlatego na 99%.

 

krrizz czy znasz może jakieś wymiary tych łożysk ze zwrotnic? Wolałbym zakupić przed rozebraniem, coby auto nie stało 3 dni na podnośniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

http://www.jnsbearing.com/modules/bearingss/index.php?action=productdsp&products_id=580&categories_id=20000&equalmodels_id=749

 

Jeżeli dobrze znalazłem to chodzi o te łożysko do zwrotnicy. Sam teraz przerabiam temat i cena w ASO to 2 tys zl :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kudlaciutki moglbys podac te wymiary jezeli to nie tajemnica? Porownanmy niechcialbym w poniedzialek kupic zle łożyska.

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi

Kolego, proszę przywiązywać większą uwagę do pisowni oraz składni. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładny wymiar łożyska to:

- śr. wewnętrzna 45mm

- śr. zewnętrzna 52mm

- wysokość 20mm

 

do tego oring o wymiarach 52mm / 4mm

 

Jeszcze taki mały smaczek ;) zestaw sprężyn obniżających Eibach Pro-Kit jest niższy od spręzyn w zawieszeniu Sport (model 225) o 30mm i niższy od sprężyn CUP o 20mm.

Edytowane przez mek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane uaktualnione

 

stm8891 - sorki że mogłem cię wcześniej wprowadzić w błąd z wymiarami

Kudłaciutki - super by było jak byś miał 100% pewności że tuleja wahacza jest taka sama, jak będziesz miał zamontowaną to daj znać

Mek dzięki za przypomnienie łożyska i sprężyn

 

jeśli będziecie mieli więcej informacji dajcie znać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!