Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w silniku


labedz4200

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dwa lata temu obróciła się panewka w mojej reni 1.5 dci 82KM, został wymieniony wał i pompa oleju (używane) oraz nowe panewki, nowy rozrząd olej itp. Po 2 latach coś zaczęło znowu stukać. Okazało się że znowu panewki, jedna była wyjechana do zera i pęknięta na pół a na pozostałych korbowodach zjechane były tylko górne panewki a także mocno porysowany wał, rozjechany korbowód na 3 cylindrze, oraz wybity blok w miejscu mocowania panewki głównej pierwszej od rozrządu. Mechanik stwierdził, że coś jeszcze hałasuje przy ruszaniu korbowodami więc rozkręcił górę. Po zdjęciu głowicy i wyjęciu tłoków okazało się, że przydało by się wymienić pierścienie, bo mają luz więc je wymienił. Głowicę niby sprawdzał i jest ok, wymienił tylko gumki na zaworach. Blok oddałem do regeneracji tj zakład, który się w tym specjalizuje założył jakieś nakładki, dokonał szlifu, poziomowania, centrowania itd. Został założony nowy wał, nowe panewki główne i korbowodowe, nowa pompa olejowa, nowy rozrząd, nowe sprzęgło , nowy docisk, nowy wysprzęglik, wymienione wszystkie uszczelki i uszczelniacze zregenerowany alternator bo hałasował. Po złożeniu go do kupy mechanik dzwonił, że jest auto do odebrania, odpalił ładnie, pracuje tylko jeden wtryskiwacz na 3 cylindrze nie chce się wgrać na kompie i trzeba go będzie wymienić. Następnego dnia odebrałem auto po przejechaniu może kilometra usłyszałem że znowu coś stuka oraz wyświetlił się komunikat błąd wtrysku. Pojechałem do mechanika diagnoza- wina tego niewgranego wtrysku po wymianie na nowy i wgraniu go będzie ok. Przez dwa kolejne dni auto z rana miało problem z odpaleniem i przez parę sekund mega mocno dymił na niebiesko. Po trzecim dniu zaczął odpalać idealnie i przestał dymić nawet przy gazówkach nie dymi oraz zniknął błąd wtrysku na komputerze. Pojechałem do serwisu wtrysków gościu mnie pocieszył że miał ostatnio taki przypadek i po wgraniu kodów stukanie ustało i podłączyli auto pod kompa wgrali kody odpalamy auto i lipa stuka dalej. Przeprowadził próbę przelewową wyszła idealnie. Postanowiliśmy że wyjmie wszystkie wtryski i sprawdzą na jakiś tam urządzeniach. Po spędzonych 2 godzinach przed warsztatem doczekałem się diagnozy- wtryski są w bdb stanie. Zadzwoniłem do mechanika i w czwartek wstawiam znowu do warsztatu gdzie zacznie od rozkręcenia i sprawdzenia dołu. Dodam tylko że jest to metaliczny stuk w okolicy głowicy pojawia się po kilku chwilach po odpaleniu auta. Częstotliwość wzrasta wraz ze zwiększaniem się obrotów silnika i znika na wyższych obrotach przynajmniej tego już nie słyszę. Ma ktoś może jakiś pomysł? Bo mi już ręce opadają.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

do dzisiaj nie zdiagnozowałem żródła stuku i tak jeżdżę . Auto odpala nawet przy tegorocznych mrozach na dotyk , ma moc oczywiście jak 82 km to moc hehe,nie dymi, może raz na miesiąc puści niebieską chmurę z rury. W sylwestra przeprowadziłem z nim poważną rozmowę i ustaliliśmy że ten rok będzie rokiem bezawaryjnym. Nie trudno się domyśleć że renia obietnicy nie dotrzymała hehe. Wczoraj odpaliłem autko i przy okazji włączył się wentylator ,wycieraczki i awaryjne i nie chciały się wyłączyć .Zastopowłem silnik i przy próbie kolejnego odpalenia d.pa włączyły się wycieraczki ,wentylator i awaryjne a przy wciśnięciu startu zero reakcji nie odpaliłem .Wkurzony wysiadłem z auta trzasnąłem drzwiami.Centralny sam się zamknoł i zaczął wyć alarm. Oczywiście auta z pilota nie otworzyłem . Poszedłem do sklepu kupiłem flaszkę i poszedłem się zrelaksować. dzisiaj wyjołem akumulator do ładowania bo go zjadło do zera .wyjołem skrzynkę bezpieczników upc po rozkręceniu okazało się ze jest w nim pełno wody . Wyczyściłem wysuszyłem zamontowałem i działa hurrrra . oczywiście dalej stuka hehe.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!