Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

Meganke kupiłem w zimę i po przesiadce z auta bez kontroli trakcji niestety średnio podobało mi się jak zachowuje się ona w megi. Idzie zima, stąd pytanie, czy da się ja wyłączyć na stałe, albo podnieść limit prędkości po którym sama się włącza z domyślnych 40km/h?

 

W leci wszystko super, fajnie, że jest, może mi kiedyś tyłek uratuje, ale w zimie bywa dość upierdliwe :/

Są podjazdy pod które po śniegu clio bez problemu podjeżdżało a megane co prawda tez się wdrapie, ale bywało to trochę problematyczne. Włącza się kontrola trakcji i zamiast trzymać prędkość bądź nawet przyspieszyć auto zwalnia :/ Mówię o dość stromych podjazdach, gdzie nie da się praktycznie ruszyć ze sniegu jeśli się stanie w połowie :>

 

thx,

--

Greg

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

behbeh

Przede wszystkim nie myl kontroli trakcji ESP z ograniczeniem uślizgu kół przy ruszaniu ASR

Choć te systemy są ze sobą ściśle powiązane, to ruszając w kopnym śniegu czasami z łańcuchami, 50km/h jest wystarczające dla zablokowanego ASR, jest to też graniczna szybkość z łańcuchami.

Od tych 50 natomiast w górę to już szybkość przy której możesz stracić panowanie nad pojazdem. Nie ma tak szybkiego kierowcy, by jego odczucia i czas reakcji były szybsze jak elektronika, która toru jazdy pilnuje.

Z tej też przyczyny, choćbyś nawet te układy wcześniej jednym kliknięciem zablokował, wraca kontrola trakcji ESP, po tych umownych 50km/h, by przejąć kontrolę nad autem i poczynaniami kierowcy..

Minus posiadania tych klocków, to zero zabawy na śniegu w latanie bokami, co szczególnie młodym przeszkadza...

Nie trzeba było kupować auta przeznaczonego dla osoby, która już z tego wyrosła...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest 40, ale nawet jeśli jest to 50 to nie wielka to zmiana :/ Ręczny owszem odpina kontrole trakcji (przy okazji piszcząc wkurzająco :)), ale na ręcznym pod górę nie pojade. Można się co najwyżej na placykach pobawić :>

 

Dodano: 14 paź 2013 - 23:14

Systemów nie mylę (nawet w temacie jest rozróżniłem) i sam napisałeś, że są ze sobą powiązane. A nawet jeśli by nie były to ASR podchodzi pod szerokie pojecie kontroli trakcji, bo to przecież robi... kontroluje trakcje :) Zresztą problem który mi przeszkadza opisałem chyba na tyle, że nawet nazw systemów nie muszę podawać :>

 

Przy łańcuchach oczywiście by mi to nie przeszkadzało, ale łańcuchy to ostateczność.

 

Co do tego co napisałeś o szybkości kierowcy i jego wpływu to pewnie się to stosuje, szczególnie w sytuacjach awaryjnych dla statystycznego kierowcy i ESP. Natomiast kontrola ruszania w zimie już nie koniecznie. Część producentów (np mazda) nawet w instrukcji podaje po co jest przycisk odpinania go tłumacząc warunkami w zimie. I moje odczucie jest takie, że w Megane ASR mi przeszkadza i to znacząco i stąd oryginalne pytanie.

 

Nie chce dyskutować czy ten system jest ogólnie potrzebny czy nie i czy 40km/h (czy nawet 50) to dobry limit bo wg Ciebie można nie kontrolować auta... po prostu jestem ciekaw czy można coś z tym (a precyzyjniej to z ASR) zrobić. Dla mnie to co jest jest uciążliwe i mi niestety przeszkadza ;)

 

 

--

Greg

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minus posiadania tych klocków, to zero zabawy na śniegu w latanie bokami, co szczególnie młodym przeszkadza...

Nie trzeba było kupować auta przeznaczonego dla osoby, która już z tego wyrosła...

Ja nigdzie nie napisałem, ze chcę się bawić na śniegu. Pisałem o problemach z podjeżdżaniem na stromych górkach. Zabawa na śniegu to osobny temat, ale nigdzie o tym nie pisałem mimo, że jak to określiłeś z tego nie wyrosłem (i nie sądzę, żebym kiedykolwiek miał). Swoją drogą nie uważam, że tu jest z czego wyrastać. Lubie jazdę po śniegu, i zdarza mi się na nim pobawić chociażby po to, żeby moc później lepiej kontrolować samochód...

To, że ESP uprzykrzy mi zabawę wiedziałem przed kupnem i nie miałem z tym problemu... z tym, że auto dużo gorzej sobie radzi z podjazdami już mam i stąd pytanie.

 

Dodano: 14 paź 2013 - 23:26

Już w ubiegłym roku był podobny temat i z tego co w nim napisano, wynika że nic z tym zrobić nie można..

no tak mi, się wydawało, że widziałem coś takiego kiedyś, ale dziś w szukajce nic nie trafiłem :/ Nie pocieszyłeś mnie, ale dzięki za odpowiedź :)

 

--

GT

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!