Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

Meganke kupiłem w zimę i po przesiadce z auta bez kontroli trakcji niestety średnio podobało mi się jak zachowuje się ona w megi. Idzie zima, stąd pytanie, czy da się ja wyłączyć na stałe, albo podnieść limit prędkości po którym sama się włącza z domyślnych 40km/h?

 

W leci wszystko super, fajnie, że jest, może mi kiedyś tyłek uratuje, ale w zimie bywa dość upierdliwe :/

Są podjazdy pod które po śniegu clio bez problemu podjeżdżało a megane co prawda tez się wdrapie, ale bywało to trochę problematyczne. Włącza się kontrola trakcji i zamiast trzymać prędkość bądź nawet przyspieszyć auto zwalnia :/ Mówię o dość stromych podjazdach, gdzie nie da się praktycznie ruszyć ze sniegu jeśli się stanie w połowie :>

 

thx,

--

Greg

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

behbeh

Przede wszystkim nie myl kontroli trakcji ESP z ograniczeniem uślizgu kół przy ruszaniu ASR

Choć te systemy są ze sobą ściśle powiązane, to ruszając w kopnym śniegu czasami z łańcuchami, 50km/h jest wystarczające dla zablokowanego ASR, jest to też graniczna szybkość z łańcuchami.

Od tych 50 natomiast w górę to już szybkość przy której możesz stracić panowanie nad pojazdem. Nie ma tak szybkiego kierowcy, by jego odczucia i czas reakcji były szybsze jak elektronika, która toru jazdy pilnuje.

Z tej też przyczyny, choćbyś nawet te układy wcześniej jednym kliknięciem zablokował, wraca kontrola trakcji ESP, po tych umownych 50km/h, by przejąć kontrolę nad autem i poczynaniami kierowcy..

Minus posiadania tych klocków, to zero zabawy na śniegu w latanie bokami, co szczególnie młodym przeszkadza...

Nie trzeba było kupować auta przeznaczonego dla osoby, która już z tego wyrosła...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest 40, ale nawet jeśli jest to 50 to nie wielka to zmiana :/ Ręczny owszem odpina kontrole trakcji (przy okazji piszcząc wkurzająco :)), ale na ręcznym pod górę nie pojade. Można się co najwyżej na placykach pobawić :>

 

Dodano: 14 paź 2013 - 23:14

Systemów nie mylę (nawet w temacie jest rozróżniłem) i sam napisałeś, że są ze sobą powiązane. A nawet jeśli by nie były to ASR podchodzi pod szerokie pojecie kontroli trakcji, bo to przecież robi... kontroluje trakcje :) Zresztą problem który mi przeszkadza opisałem chyba na tyle, że nawet nazw systemów nie muszę podawać :>

 

Przy łańcuchach oczywiście by mi to nie przeszkadzało, ale łańcuchy to ostateczność.

 

Co do tego co napisałeś o szybkości kierowcy i jego wpływu to pewnie się to stosuje, szczególnie w sytuacjach awaryjnych dla statystycznego kierowcy i ESP. Natomiast kontrola ruszania w zimie już nie koniecznie. Część producentów (np mazda) nawet w instrukcji podaje po co jest przycisk odpinania go tłumacząc warunkami w zimie. I moje odczucie jest takie, że w Megane ASR mi przeszkadza i to znacząco i stąd oryginalne pytanie.

 

Nie chce dyskutować czy ten system jest ogólnie potrzebny czy nie i czy 40km/h (czy nawet 50) to dobry limit bo wg Ciebie można nie kontrolować auta... po prostu jestem ciekaw czy można coś z tym (a precyzyjniej to z ASR) zrobić. Dla mnie to co jest jest uciążliwe i mi niestety przeszkadza ;)

 

 

--

Greg

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minus posiadania tych klocków, to zero zabawy na śniegu w latanie bokami, co szczególnie młodym przeszkadza...

Nie trzeba było kupować auta przeznaczonego dla osoby, która już z tego wyrosła...

Ja nigdzie nie napisałem, ze chcę się bawić na śniegu. Pisałem o problemach z podjeżdżaniem na stromych górkach. Zabawa na śniegu to osobny temat, ale nigdzie o tym nie pisałem mimo, że jak to określiłeś z tego nie wyrosłem (i nie sądzę, żebym kiedykolwiek miał). Swoją drogą nie uważam, że tu jest z czego wyrastać. Lubie jazdę po śniegu, i zdarza mi się na nim pobawić chociażby po to, żeby moc później lepiej kontrolować samochód...

To, że ESP uprzykrzy mi zabawę wiedziałem przed kupnem i nie miałem z tym problemu... z tym, że auto dużo gorzej sobie radzi z podjazdami już mam i stąd pytanie.

 

Dodano: 14 paź 2013 - 23:26

Już w ubiegłym roku był podobny temat i z tego co w nim napisano, wynika że nic z tym zrobić nie można..

no tak mi, się wydawało, że widziałem coś takiego kiedyś, ale dziś w szukajce nic nie trafiłem :/ Nie pocieszyłeś mnie, ale dzięki za odpowiedź :)

 

--

GT

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!