Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lichtautomatik aus - co to za funkcja?


MIIario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie wiem czy w dobrym dziale zamieściłem ten temat - jak w złym to proszę moderatora o przeniesienie.

 

Moje pytanie dotyczy funkcji: Lichtautomatik aus (mam auto z Niemczech i komunikaty są w tym języku).

Wiem, że ma to coś wspólnego z automatycznymi światłami, ale co dokładnie? Da się jakoś włączyć światła np. z karty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczne włączanie świateł. Zmiana opcji poprzez wciśnięcie i przytrzymanie przycisku na lewej manetce. Aus - wyłączone Ein - włączone.

Edytowane przez miodzicho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zmierzchu czy po prostu automatyczne włączenie świateł zaraz po uruchomieniu silnika???

To uzyskasz bez aktywacji czujnika, wystarczy pierścień od świateł zostawić na pozycji światła mijania i dopiero wtedy wyłaczyć silnik i otworzyć drzwi.

Ja to mam inaczej wykombinowane.

Automat załączony, przełącznik świateł na 0 i w samym czujniku taśmą 3M zaklejona łezka, przez którą do czujnika wpada światło dzienne. Czyli jest oszukany i myśli, że cały czas jest noc.

Światła się zapalają po rozruchu a gasną po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi, albo jak nie wysiadam to po przekręceniu pokrętła na postojowe i powrót do 0.

Zmiany tej dokonałem bo pokrętło od świateł na manetce mam strasznie czułe i przy włączani kierunkowskazu często bezwiednie przełączałem mijania do postojowych. Teraz jest na 0 wiec poniżej już nie ma pozycji, a tylko "ściana" i nic nie przełączam przypadkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a jeszcze jedno pytanie mam...

Bo byłem przed chwilą w aucie i chciałem sprawdzić to co wyżej kolega napisał (to dotyczące aktywacji funkcji poprzez przyciśnięcie guzika na lewej manetce) - fakt światła się włączyły (podczas gdy są wyłączone na manetce).

Pojawił się napis: Keine werte gespeichert

Hmm a jak mam zrobić żeby wrócić do ustawień poprzednich czyli dezaktywować czujnik zmierzchu? Bo ponowne przytrzymanie guzika na lewej manetce nic nie robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z grubsza tłumacząc ten nowy komunikat mówi "brak zapisanych komunikatów" bo czujnik zmierzchu jest aktywowany i nie ma o czym ostrzegać. Gdy czujnik jest dezaktywowany to masz komunikat Lichtautomatik aus czyli informację o wyłączonym czujniku zmierzchu.

A przyciskasz przycisk przy uruchomionym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli włączysz czujnik zmierzchu to komunikat Lichtautomatik an wyskoczy na chwilę by Cię o tym poinformować i znika na stałe. Gdy czujnik jest wyłączony to komunikat Lichtautomatik aus jest na stałe czyli jest to ciągła informacja o wyłączonej funkcji i by ręcznie włączać światła po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z grubsza tłumacząc ten nowy komunikat mówi "brak zapisanych komunikatów" bo czujnik zmierzchu jest aktywowany i nie ma o czym ostrzegać. Gdy czujnik jest dezaktywowany to masz komunikat Lichtautomatik aus czyli informację o wyłączonym czujniku zmierzchu.

A przyciskasz przycisk przy uruchomionym silniku?

Tak, na włączonym... a to na byle której funkcji mam prztrzymać ten przycisk na lewej manetce czy na jakieś konkretnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy czujnik jest wyłączony to komunikat Lichtautomatik aus jest na stałe czyli jest to ciągła informacja o wyłączonej funkcji i by ręcznie włączać światła po uruchomieniu silnika.

Chyba że są manualnie światła w czasie pracy silnika włączone i tak pozostawioną manetkę po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi.

Przy następnym rozruchu ten komunikat się wyświetla i też znika za moment, bo światła się zapalają z racji ustawionego na mijania pierścienia świateł.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam Megane 2004r ph1 na ksenonach ostatnio zapalil mi sie blad "lichtautomat is defect"i serwis wylaczylem automat swiatel(i blad juz sie nie pokazywal i rowniez serwis zgasl), ale niestety po kilku dniach wypalilo mi przetwornice. Dzisiaj zalozylem nowa, sporo oryginal kosztuje i nacieszylem sie 5 minut swiatlem mijania z lewej strony . co moze byc przyczyna ze pali przetwornice a nie mam bledu zadnego bezpieczniki sa ok

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, przypominam, że na forum piszemy z ogonkami. damiar

Przepraszam wiem ze maja byc polskie znaki ,ale niestety mieszkam w Holandii(holenderski jezyk na kompie ) i niestety na jednym z komputerow nie mam polskich znakow jeszcze raz przepraszam

 

 

NO to sie uporalem z lewa lampa. blad przez wlasna nie wiedze, zakladajac nowa przetwornice zalozylem nowy kabel na zarnik,okazalo sie ze jest 2cm dluzszy i nie miesci sie pod tylnim dekielkiem, blokujac ruchoma czesc klosza, przy czym wypadl bolec regulowany przez silniczek samopoziomowania, ale juz wszystko dziala

Edytowane przez kowal4322
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!