Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montaż oryginalnych xenon ów


Joobs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po długim przywracaniu auta do zdatności po ataku kuny, uznałem, że na nadchodzącą ciemną zimę trzeba by poprawić oświetlenie. Temat był poruszany, ale dla Megane II ph I - a z tego co już zdążyłem zauważyć są znaczące różnice (przede wszystkim wtyczka reflektora, w ph2 wygląda na dokładnie tą samą co w halogenach, silniczek poziomowania ma osobną wtykę). W związku z tym jestem w trakcie kompletowania osprzętu w postaci:

1. oryginalne reflektory xenonowe z modułami elektronicznymi, silniczkami, palnikami i ślizgami - słowem gotowe do założenia i świecenia, używane 2szt. (1020zł).

2. zbiorniczek spryskiwaczy z wersji xenon (do niego będzie dodatkowa pompka) (z przesyłką 54zł) do tego pompka bodaj 30zł.

3. Dysze spryskiwaczy (jakie to cholerstwo drogie - dostępne tylko w ASO - 75zł sztuka)

3. poszukuję modułu elektronicznego od poziomowania i czujniki (póki co, regulacja manualna) - cena???.

No i teraz kwestie, których nie potrafię odnaleźć na forum (było dotychczas o przerabianiu M2ph1):

1. Gdzie dokładnie wpięta jest pompka od reflektorów? Które piny i w której kostce? - wiem, że trzeba dołożyć dwa przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej koło akumulatora, ale gdzie potem wpiąć się z wiązką - pytanie do posiadaczy oryginalnej instalacji - tak wiem, że można to zrobić inaczej, ale gdyby się dało wolałbym jak w oryginale.

2. Którędy poprowadzone są kabelki do czujników (przód, tył) ugięcia osi? Idą pod podwoziem, czy w jakiś magiczny sposób najpierw do kabiny i potem do komputerka od xenonów (ponoć takowy powinien się znaleźć pod lewym światłem)?

3. Czy ktoś posiada może wtyczki, resztki instalacji po xenonach, lub może w jakiś sposób zirytowały go xenony i chce się ich pozbyć, to chętnie przyjmę elektrykę i elektronikę <czerwona>

Jeżeli zgromadzę wszystkie potrzebne informację, będę chciał wkrótce postawić całe ustrojstwo i zrobić mały tutorial, włącznie z przyuczeniem z clipa, może komuś kiedyś pomoże zrobić xenony jak należy.

Dlatego bardzo proszę wszystkich użytkowników z oryginalnymi xenonami z poliftowych wersji o pomoc! Będę również wdzięczny za wszelkie informacje typu nr części, rodzaj wtyczki itp. Albo np. z jakiego innego renault część pasuje - bo nie wierzę, że do meganek było wszystko inne niż np do Laguny, Clio czy innych wozidełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Nel - dzięki za informacje

@ Airbites - źle sformułowałem myśl - chodziło mi o to, że pod względem instalacji są różnice (a serwisówkę mam tylko do ph1), kształt reflektora uznałem za oczywistość :)

Etap I - montaż samych reflektorów po przełożeniu silniczków ze zwykłych przeszedł bezproblemowo - nie trzeba tak jak w fazie I przerabiać wtyczek.

Etap II - spryskiwacze reflektorów - start w przyszłym tygodniu (o ile dysze dotrą do ASO).

Etap III - samopoziomowanie - gdy uda się dorwać komputer i czujniki (no i optymalnie wtyczki) w rozsądnej cenie :)

Spostrzeżenia na dziś: Xenony ustawiłem na razie na podstawie wysokości reflektorów z drugiego auta (uwzględniając, że wiązka powinna być trochę niżej niż w reflektorze halogenowym), xenony przy takim ustawieniu mniej walą po oczach jeżeli spojrzeć na nie z naprzeciwka z wysokości jakichś 120-140cm od ziemi. Co do oświetlenia, to na pewno barwa jest korzystniejsza i szerszy obszar jest oświetlony - ale to potwierdzę po finalnym ustawieniu świateł na stacji diagnostycznej (8go przegląd - muszę ze spryskami się sprężyć :)))

I jeszcze pytanie do Nel: Czy masz może informacje odnośnie przekaźników w skrzynce bezpieczników, które trzeba dołożyć do spryskiwaczy? gdzieś zaczytałem, że trzeba dwa dodać - jeśli tak, to jakiego typu i w którą podstawkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jakie dokładnie to są przekaźniki (typ, parametry?)? Nie potrafię ich namierzyć w dialogysie, a chciałbym znaleźć jakiś nie rujnujący portfela zamiennik.

 

W wolnym czasie zrobiłem listę części potrzebną do instalcji spryskiwaczy:

1. Dysza spryskiwacza x2 82 00 082 370

2. Nakrętka dyszy x2 77 03 033 125

3. złączka rurowa 2 wejs. 77 05 030 381

4. zbiornik spryskiwaczy (na dwie pompki) 77 01 207 666

5. pompka spryskiwaczy 77 00 428 386 (ta sama co do szyb)

6. Nieszczęsne przekaźniki (niestety jeszcze nie wiem, które to)

7. Wężyk, niestety jeszcze nie wiem jakiej średnicy i jaka długość - wkrótce to ogarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik nr.6.W skrzynce bezpieczników pod maską wpinasz kostkę od przekaźników, a w nią 2 przekaźniki. Linki do aukcji http://allegro.pl/przekaznik-1-9-dci-renault-scenic-rx4-00-03r-i3618005367.html

 

http://allegro.pl/renault-laguna-ii-przekaznik-7700414494-i3604214768.html

post-3001-0-60825400-1383513496_thumb.jpg

post-3001-0-46114400-1383513522_thumb.jpeg

post-3001-0-85892800-1383513534_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam dwa pytania do @ Joobs.

1) Jaki jest całkowity koszt wymiany lamp zwykłych na xenony ?

2) Czy zderzak, który mam w swojej M II i mam lampy zwykłe będzie pasował do lamp xenonowych ?

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  W dniu 3.11.2013 o 20:34, Joobs napisał(a):

Tylko jakie dokładnie to są przekaźniki (typ, parametry?)? Nie potrafię ich namierzyć w dialogysie, a chciałbym znaleźć jakiś nie rujnujący portfela zamiennik.

 

W wolnym czasie zrobiłem listę części potrzebną do instalcji spryskiwaczy:

1. Dysza spryskiwacza x2 82 00 082 370

2. Nakrętka dyszy x2 77 03 033 125

3. złączka rurowa 2 wejs. 77 05 030 381

4. zbiornik spryskiwaczy (na dwie pompki) 77 01 207 666

5. pompka spryskiwaczy 77 00 428 386 (ta sama co do szyb)

6. Nieszczęsne przekaźniki (niestety jeszcze nie wiem, które to)

7. Wężyk, niestety jeszcze nie wiem jakiej średnicy i jaka długość - wkrótce to ogarnę.

 

Pompka spryskiwaczy niestety inna :) tzn. bez tego nieszczęsnego (puchnącego) gumowego tłoczka, który rozdziela strumień na prawą bądź lewą rurkę w zależności od kierunku obrotów pompki (przednia lub tylna szyba). Pompka do spryskiwaczy daje stale na 2 rurki :), poza tym dysze, szukaj zamienników. Wg mnie niczym się nie różnią (poza ceną :P )

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki spryskiwacza w przypadku xenonów są dwie. Oddzielnien na przód i oddzielnie na tył (ale zbiornik na płyn jest ten sam ;) ). Czujnik jest z przodu po lewej stronie przy wachaczu (strona kierowcy)

Czujnika do samopoziomowania z tyłu nie zauważyłem

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy to xenony mamy z tyłu?.Pompki są dwie jedna ,jedna jak u wszystkich od szyb przedniej i tylnej .Druga inna (mocniejsza)od xenonów ,działa raz na jeden xenon raz na drugi ,zmiana obrotów.Czujniki poziomowania dwa ,jeden lewy przedni wachać,drugi przy tylnej osi po lewej stronie.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też mam Megane II ph II czy dobrze rozumiem, że kompletny reflektor tj. obudowa, ślizg, przetwornica i żarowka to jest plug&play ? czyli wyciągam reflektor wkładam xenon i kostki pasują ? pomijam fakt spryskiwaczy etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!