Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wadliwe opony?


jaymz

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedno spostrzeżenie odnoście tych Conti moje były z dopiskiem E czyli PremiumContact 2E :)

W sieci znalazłem taką informację na ten temat:

 

Opony "Eko" wizualnie wyglądają tak jak zwykłe opony. Jedynym wyróżnikiem, w przypadku opon Continental, jest litera "E" umieszczona na ścianie bocznej opony po nazwie wzoru bieżnika, np. ContiPremiumContact2 E. Kształt wzoru bieżnika oraz wszystkie inne oznaczenia są identyczne jak w przypadku zwykłej opony ContiPremiumContact2.

W czym więc tkwi różnica? Oczywiście jak zwykle w strukturze wewnętrznej. Komponenty użyte do produkcji takiej opony różnią się od konwencjonalnych. Dzięki temu parametry techniczne opony są inne niż opony standardowej.

Opony E powstały na wyraźne życzenie producentów samochodów, którym najbardziej zależało na zmniejszeniu oporów toczenia. Efekt ten został osiągnięty, ale nie pozostał bez wpływu na inne parametry. Produkcji opony pod kątem zmniejszenia oporów toczenia jest pewnego rodzaju sztuką kompromisów. Zazwyczaj poprawa jednego parametru niesie za sobą pogorszenie innego. W oponach E opory toczenia są niskie, przebiegi nie uległy zmianie, ale pogorszył się komfort i co gorsza zmniejszeniu uległa przyczepność zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Dlatego też nie rekomendujemy stosowania w jednym pojeździe opony standardowych i opon E.

Continental dzięki zastosowaniu najnowszych technologii ograniczył emisję szkodliwych substancji powstających podczas procesu produkcyjnego i wyeliminował niebezpieczne związki chemiczne ze składu opony. Pamiętajmy, że w przypadku opon ochronimy środowisko nie tylko poprzez użytkowanie opony E, ale także możemy ograniczyć emisję spalin użytkując standardowe opony zgodnie z ich przeznaczeniem, unikając gwałtowanego przyspieszania, przeciążania opony oraz

Może to przez tą ich Ekologię coś jest nie tak z tymi oponami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

wczytałem się w Wasze wypowiedzi i dodam swoje 3 grosze... Czy to Conti czy Michelin czy też inne, jeżeli chodzi o ECO to różnica tkwi w szerokości bieżnika.

Ogólnie "balon " opony jest taki sam, natomiast szerokość nieżnika jest mniejsza o około 10 - 15 %. To niby zmniejsza zużycie paliwa, ale nikt nie pisze że opony też szybciej się "kończą".

 

Co opon Continental'a to opony są dobre tak do momentu 60 - 70 % zużycia. Potem zaczynją sie problemy. Mianowicie, bicie kół którego nie idzie wyeliminować... po założeniu npwych opon jest OK.

No i cięcie opon. Według mnie wygląda tak jakny przesuniecie środka opony - drutów w lewo lub prawo... Wiem że to dziwnie brzmi, ale wyszystko na to wskazuje. Jak zdejmowałem te ContiSporty to opona nie stała równo na podłożu... Wyglądała tak jakby siadła jedną stroną...

 

pozdr.

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam ponownie,

 

Sprawę olałem ;-), nie mogłem się zebrać, żeby jechać z reklamacją.

Opony schowałem i kupiłem nowe - Pirelli Cinturato P1. Nie przyglądałem się im jakoś uważnie, aż

do dzisiejszego dnia, w trakcie wymiany kół na zimowe.

Przejchałem na nich dokładnie 9030km i...znowu ten sam problem.

 

Nie wyglądają tak, jak poprzednie, ale to wynika tylko z małego przebiegu.

Widać już "ząbkowanie" po całym obwodzie. Tył wygląda jakby dopiero były założone, a przednie powoli szlag trafia...

Z powyższego wynika, że to na pewno nie jest wina opon.

W najbliższym czasie wybiorę się do ASO, zobczę co powiedzą.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!