Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy jeśli akumulator jest kiepski to czy napięci ładowania na zaciskach też powinno być w granicach 14-14,5v ? słyszałem od elektryka który zajmuje się naprawą alternatorów że przy padniętym akumulatorze (rozładowanym do zera) z akumulatora robi się tkz."opornik" (bardzo słabo przyjmuje energię ) i dlatego napięcie ładowania jest trochę niższe 13,6v i z upływem czasu ładowania napięci na zaciskach rośnie do 14-14,5v .czy to prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem podczas spadania obrotów silnika nie masz delikatnego przyciemniania się świateł ?Bo jeżeli tak to możemy mieć taki sam problem,bo objawy ładowania mam podobne jak u Ciebie.Jutro będę miał inny aku na próbę więc gdy podmiana coś zmieni to podzielę się informacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

No właśnie, jakie jest prawidłowe ładowanie?

Kupiłem nowy akumulator i facio mi powiedział, że mam za niskie ładowanie bo coś 13,7 V przy załączonych światłach, ale nie mam żadnych info z kompa, że coś jest nie tak.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam stała kontrolę nad napięciem w sceniolu. Mam do wyświetlacza licznika dobudowany woltomierz. (fotki gdzieś na dole mojego tematu)

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że napięcie w czasie pracy silnika utrzymuje się w granicach 14,5-14,9V, a ostatnio nawet 15,1V.

Woltomierz był kalibrowany przed zabudową porównawczo z 3 innymi, wyskalowanymi fabrycznie.

Dziś, około godziny temu w czasie jazdy na światłach i z włączonymi na 100% grzałkami w nawiewie napięcie oscylowało na poziomie 14,4V.

Fakt że aku może być lekko wydojony bo ładuje się sporadycznie i na krótkich trasach. Przy rozruchu zimnego silnika, gdy jeszcze grzeją świece żarowe, potrafi pokazać chwilowo 8,9V.

Nie mam pojęcia czy już się martwić, czy jeszcze mam czas.....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pomiaru napięcia zwłaszcza w sinikach diesla należy zwrócić uwagę na to czy w tym czasie nie są załączone grzałki kabinowe. Potrafią skutecznie obniżyć napięcie ładowania. Zwłaszcza gdy pomiar robimy przy temperaturze zewnętrznej wskazywanej przez termometr na wyświetlaczu poniżej 7 stopni. Grzałki najprościej wyłączyć ustawiając wentylator nawiewu na 0. Mam założony wskaźnik napięcia na wyświetlaczu i codziennie widzą jak spada napięcie po załączeniu grzałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o grzałkach i właśnie to mnie martwi, że pomimo ich działania i to na MAX napięcie ładowania jest ciut za wysokie. Jak nie są załączone, to ostatnio potrafi pokazać 15,0 do 15,1V. (nadal z załączonymi światłami mijania i wymienionymi kilkoma żarówkami 5W na ledy.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włączonymi na 100% grzałkami w nawiewie napięcie oscylowało na poziomie 14,4V

No to pewnie mam coś nie tak z ładowaniem bo u mnie po załączeniu obydwu grzałek napięcie zawsze spada do 13,7 - 13,5 V. Alternator mam 150 A. Do tej pory za spadek napięcia obwiniałem grzałki ale teraz zaczynam wątpić w to. Może to jednak coś z ładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu masz 3 grzałki na 1800W, nie jak w megance tylko 2 na 1000W.

Właśnie takie 13V z drobnymi w czasie ich pracy jest naturalne. Bardziej mnie denerwuje moje prawie 15V w czasie ich pracy. Jakby regulator przeładowywał.

Alternator mam także 150A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwie grzałki łącznie 1000 W, sprawdzone organoleptycznie. Widocznie 1,5 tak miały. Ale 15V to faktycznie za dużo. Chociaż jak jeździsz na krótkich dystansach to większe ładowanie byłoby nawet wskazane. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!