Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy jeśli akumulator jest kiepski to czy napięci ładowania na zaciskach też powinno być w granicach 14-14,5v ? słyszałem od elektryka który zajmuje się naprawą alternatorów że przy padniętym akumulatorze (rozładowanym do zera) z akumulatora robi się tkz."opornik" (bardzo słabo przyjmuje energię ) i dlatego napięcie ładowania jest trochę niższe 13,6v i z upływem czasu ładowania napięci na zaciskach rośnie do 14-14,5v .czy to prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem podczas spadania obrotów silnika nie masz delikatnego przyciemniania się świateł ?Bo jeżeli tak to możemy mieć taki sam problem,bo objawy ładowania mam podobne jak u Ciebie.Jutro będę miał inny aku na próbę więc gdy podmiana coś zmieni to podzielę się informacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

No właśnie, jakie jest prawidłowe ładowanie?

Kupiłem nowy akumulator i facio mi powiedział, że mam za niskie ładowanie bo coś 13,7 V przy załączonych światłach, ale nie mam żadnych info z kompa, że coś jest nie tak.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam stała kontrolę nad napięciem w sceniolu. Mam do wyświetlacza licznika dobudowany woltomierz. (fotki gdzieś na dole mojego tematu)

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że napięcie w czasie pracy silnika utrzymuje się w granicach 14,5-14,9V, a ostatnio nawet 15,1V.

Woltomierz był kalibrowany przed zabudową porównawczo z 3 innymi, wyskalowanymi fabrycznie.

Dziś, około godziny temu w czasie jazdy na światłach i z włączonymi na 100% grzałkami w nawiewie napięcie oscylowało na poziomie 14,4V.

Fakt że aku może być lekko wydojony bo ładuje się sporadycznie i na krótkich trasach. Przy rozruchu zimnego silnika, gdy jeszcze grzeją świece żarowe, potrafi pokazać chwilowo 8,9V.

Nie mam pojęcia czy już się martwić, czy jeszcze mam czas.....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pomiaru napięcia zwłaszcza w sinikach diesla należy zwrócić uwagę na to czy w tym czasie nie są załączone grzałki kabinowe. Potrafią skutecznie obniżyć napięcie ładowania. Zwłaszcza gdy pomiar robimy przy temperaturze zewnętrznej wskazywanej przez termometr na wyświetlaczu poniżej 7 stopni. Grzałki najprościej wyłączyć ustawiając wentylator nawiewu na 0. Mam założony wskaźnik napięcia na wyświetlaczu i codziennie widzą jak spada napięcie po załączeniu grzałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o grzałkach i właśnie to mnie martwi, że pomimo ich działania i to na MAX napięcie ładowania jest ciut za wysokie. Jak nie są załączone, to ostatnio potrafi pokazać 15,0 do 15,1V. (nadal z załączonymi światłami mijania i wymienionymi kilkoma żarówkami 5W na ledy.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włączonymi na 100% grzałkami w nawiewie napięcie oscylowało na poziomie 14,4V

No to pewnie mam coś nie tak z ładowaniem bo u mnie po załączeniu obydwu grzałek napięcie zawsze spada do 13,7 - 13,5 V. Alternator mam 150 A. Do tej pory za spadek napięcia obwiniałem grzałki ale teraz zaczynam wątpić w to. Może to jednak coś z ładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu masz 3 grzałki na 1800W, nie jak w megance tylko 2 na 1000W.

Właśnie takie 13V z drobnymi w czasie ich pracy jest naturalne. Bardziej mnie denerwuje moje prawie 15V w czasie ich pracy. Jakby regulator przeładowywał.

Alternator mam także 150A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwie grzałki łącznie 1000 W, sprawdzone organoleptycznie. Widocznie 1,5 tak miały. Ale 15V to faktycznie za dużo. Chociaż jak jeździsz na krótkich dystansach to większe ładowanie byłoby nawet wskazane. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!