Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

świece czy wtryski czy jeszcze coś innego...


Rekomendowane odpowiedzi

Tak samo jest na benzynie i na gazie.

Więc logika wskazuje, że coś jest nie tak z zapłonem. Sprawa pozostaje lokalizacji, który cylinder i czy to świeca lub cewka.

Nie piszesz jaka instalacja, ale przypuszczam, że sekwencja. Nie wiem jaki masz dostęp do wtryskiwaczy gazowych (bo benzynowe są na pewno głęboko schowane). Jak jest łatwy dostęp, to na pracującym na wolnych obrotach silniku, pojedynczo, po kolei je elektrycznie odłączać (można ewentualnie zaciskać wężyki do nich) i patrzyć jaka jest reakcja silnika. Tam gdzie nie ma reakcji, to wskazuje, że ten cylinder nie pracuje. Pozostaje tylko sprawdzić cewka czy świeca. Sprawdzenie polega na podmianie świecy na niepracującym cylindrze z innego cylindra pracującego i ponowić powyższą próbę. Jeżeli ten sam cylinder nadal nie pracuje, to wygląda na padniętą cewkę, jeżeli przerwał pracę cylinder ze świecą z tego niepracującego (usterka poszła za świecą) to winna może być świeca. Poza tym proponuję ustawić przerwy na świecach w granicach 0.7 mm.

Można jeszcze zamienić cewki i przeprowadzić ponownie próbę, jeżeli ten sam cylinder nie będzie pracował, to trzeba sprawdzić na nim kompresję.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Instalacja to sekwencja i z uwagi na to, że została niedawno założona pójdzie najpierw do sprawdzenia. Jeśli nie będzie żadnej zmiany po regulacji to wtedy zrobię krok po kroku jak mi napisałeś, bo dostęp do wtryskiwaczy gazowych jest bezproblemowy.

 

Dodano: 22 paź 2014 - 15:04

Pozostaje tylko sprawdzić cewka czy świeca.

Rzeczywiście padła cewka, po wymianie wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wymieniam cewki pojedynczo. Po prostu wożę jedną nową w zapasie, a wymiana jest dziecinnie prosta. Na liczniku jest już 160 tys. km (w tym 40 kkm na gazie) a w silniku siedzą jeszcze 2 oryginalne cewki sagema :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Nie wiem czy moja odpowiedz się jeszcze przyda ale może ktoś później się natknie na ten problem...

Megane 1.6 16V (bez gazu)

Miałem taki problem i są dwa powody.

1. Cewka zapłonowa na którymś z cylindrów.

2. Wtrysk.

3. Urwana/pęknięta świeca.

Mialem "przyjemność" z trzema przypadkami raz padła mi cewka, urwała się świeca (na szczęście nie wpadła do cylindra), a raz wtrysk. Objawy identyczne jak w poście w/w.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!