Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

głośniejsza praca silnika


jarouli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

sprawa wygląda tak:

po odpaleniu auta w pracy silnika od jakiegoś czasu da się wyczuć coś jakby przygadywanie,postukiwanie.

spalanie zwiększyło się o jakieś 1 litr ,przyspieszenie też jakby mniejsze.co to może być ??wtryski??dodam,że świece niedawno wymienione.

z góty góry dziękuje za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A nie pali oleju? Może jakaś nieszczeolność? Może kompresji nie trzyma. Do poprawy kultury pracy silnika leje się do oleju np. Nanoboran potasu, który to wycisza silnik http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki-do-oleju/archoil-9100-250ml-nanoboran-potasu-wycisza-silnik-detail Weź także pod uwagę że zrobiło się już nieco chłodniej, a wtedy też spalanie rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośniej się robi podczas przyspieszania wtedy słychać najbardziej.Po odpalaniu auta wskazówka pokazuje ok.1000 obrotów,po chwili spada na 900 ale w sumie to chyba w tym okresie normalne.wydaje mi się ,wtrysk może być uszkodzony ale pewności nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dołączę się do tematu, gdyż od kilku tygodni silnik w mojej megane II ph II 1,5dci pracuje głośniej. Hałas porównałbym do głębokiego, basowego buczenia, przypominiającego głośny sportowy wydech. Dochodzi z okolic katalizatora, kolektora, raczej spod silnika a nie z jego górnej części. Na wolnych obrotach dzwięk się nie pojawia, tylko przy przegazowaniu. Wydech sprawdziliśmy. Rurka EGR też wygląda ok aczkolwiek oglądaliśmy ją tylko przez kamerę (nie była wyciągana). Wymieniłem też ostatnio poduszki silnika (komplet)i niestety te objawy nie ustąpiły. Czy ktoś miał taki probelem i może już go rozwiązał? Pozdrawiam <zolta>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak, też nic nie było widać pod spodem, rozkręciłem wydech, nawet go nie wyjmowałem, tylko poruszałem rurami, ścisnąłem i skręciłem na nowo, problem ustąpił.

Ewentualnie pada łącznik elastyczny wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję <zolta> za wskazówkę. Łącznika elastycznego wydechu w moim modelu nie ma niestety nie ma. A szkoda bo diagnoza byłaby łatwiejsza. Rozłożę i złożę wydech i dam znać czy poskutkowało.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, również dalsza diagnoza polegająca na rozebraniu wydechu nie dała efektów. Głośniejsza praca wciąż się utrzymuje. Tak się zastanawiam czy to może być uszkodzenie wewnętrzne katalizatora? Z zewnątrz jest ok. Czy ktoś musiał wymieniać katalizator z uwagi na głośną pracę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś musiał wymieniać katalizator z uwagi na głośną pracę?

Siostrze się zdarzyło wywalić katalizator w SC bo się po prostu wkład rozsypał i auto głośniej chodziło. Do tego z rury wydechowej potrafił resztki katalizatora wyrzucać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie nic się nie zmieniło ,odgłosy dalej dochodzą z silnika ,byłem u mechanika sprawdził na kompie i wyszło,że jest błąd wtrysku,skasował go ale nic to nie dało.Za kilka dni jadę podpiąć pod Clipa bo podejrzane to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie jest podobnie czyli:

1. też mam 170 000 przebiegu

2. takie stukanie słychać, i wydaje mi się że ono jest raczej co 4 cykle, tj. pochodzi raczej z jednego cylindra. Podejrzewam też stukanie wtrysku. Co charakterystyczne - słychać zwłaszcza podczas dodawania gazu lub ujmowania. Jak silnik przechodzi z obciążenia na wolne obroty lub w drugą stronę z wolnych się go obciąża. Wtedy słychać najbardziej. Ktoś mi podpowiadał że może podkładka pod wtryskiem puszcza. Tylko czy wtedy pod wtryskiem musi być mokro??? Może to efekt zapowietrzenia, już się wtrysk wypracował-uszkodził, a może to pompa albo stuka zawór (popychacz hydrauliczny)??? Dużo pytań. Może coś można "domowymi sposobami" wyeliminować??? (no i wyszło kolejne pytanie:)))

3. Po wymianie poduszek silnika (wszystkich: 2 x sasic i hydrauliczna hutchinson) silnik zaczął basowo mruczeć. Czasem - przy ruszaniu mocniej szarpnie i stuknie, przy gaszeniu telepnie go i stuknie). Podejrzewam że to tulejki sanek silnika mówią pa pa. Czy ktoś z kolegów mógłby pomóc "zdalnie" w weryfikacji???

Pozdrawiam

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!