Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

- 10 stopni problemy z odpaleniem Megane II


tomek19721

Rekomendowane odpowiedzi

Tomku auto zapala jak chce, to znaczy raz zakreci i za pierwszym razem zapale a czasem krece z 7 razy i dopiero zapali niezaleznie czy silnik jest zimny czy ciepły do tego bład układu wtryskowego na nonstopie mi sie wyswietla. Po wymianie filtra wydaje mi sie ze jest troszke lepiej ale i tak musze wymienic 2 wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie sprawa jest dość dziwna. Wymieniłem filtr paliwa, świecę są ok a auto, gdy temp. sięga ok 0 st. to strasznie telepie i słyszę przez dłuższy czas szum, tak jakby pompa podawała paliwo, do tego nie reaguje na dodawanie gazu przez ok 10 sek. Dodam, ze też mam powietrze w przewodzie za gruszką. Natomiast po całodniowym staniu auta na -20 st. auto zapaliło bez telepania i od razu reagował na pedał gazu. Wcześniej mechanicy mówili, że wtryski zaczynają mi lać,poza tym sporo kopci na biało przy odpalaniu. Szykuje się na diagnozę w jakimś serwisie delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem 2 wtryski. Całą noc źle spałem mysląc czy rano zapali ;-) .

O 8:00 patrze na termometr - 10 stopni. Z duszą na ramieniu wchodzę do swojego samochodu, wkładam karte, wciskam start i...........................zapalił od pierwszego :mrgreen: .

Czyli u mnie ewidentnie był top problem z wtryskiwaczami.

- Nie akumulator

- Nie czujnik połozenia wału.

- Nie filtr paliwa.

- Nie pompa.

- Nie powietrze w przewodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek19721, ja również gratuluję rozwiązania problemu i witam w klubie użytkowników 1.5 dCi "po przejściach" :mrgreen:

Jak na mój gust, to opisywana przez Ciebie usterka ewidentnie i od początku dotyczyła lejących wtryskiwaczy. Przy tego typu sprawach zawsze trzeba na początku zawsze pomyśleć o rozwiązaniach najprostszych i najbardziej oczywistych. W końcu to nie rakieta kosmiczna, tylko samochód :mrgreen: Pozostaje tylko życzyć bezawaryjności!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i sie wyjasniła sytułacja umnie z "Injection fault" wymieniłem 2 wtryski i auto teraz tak zapala jak nigdy, tak szybkiej reakcji nie widziałem. Juz nie krece po 5 razy zeby odpalic, jednak wymiana lejących wtrysków robi robote. Ja bym proponował załorzyc temat pod nazwa "Injection fault" i napisac sugestie ze pierwszym krokiem to sprawdzenie na kompie cisnienia na listwie, jezeli marne to wtryski na przelew i jesli leja to to co najgorsze zakupienie nowych i wymiana, ale sa tez dobre tego strony bo autko wtedy zapala po 2 sekundach od nacisniecia przycisku start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sa tez dobre tego strony bo autko wtedy zapala po 2 sekundach od nacisniecia przycisku start.

No to chyba masz turbo świece żarowe jak po nocy odpal w ciągu 2 sekund:)))))

W kazdym razie wiem o co chodzi ten czas troche nie realny, ale ważne że zapala za 1 razem i kiedy się chce. Gratuluje, że problem został załatwiony i juz możesz spokojnie brykać swoją MII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski załatwiłem po znajomosci po 500zł ale na allegro widziłem nowe po 600zł. Jesli chodzi o zapalanie to po nocy to od mometu podgrzania swiecami zapalił po 3 sekundach a na ciepłym zapala po 2, a dawniej na ciepłym to było jeszcze gorzej niz po nocy, czasem nawet z 7 razy naciskałem start. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chiller tak mialem komunikat o injection fault, mysle ze u mnie wtryski tez leja ale moze jeszcze nie groznie. Bo teraz do -10 to nawet nie jeknie tylko zapala od razu. Jak jest bardzo zimno to najpierw lapie jeden to slychac , ale zapala za pierwszym razem.

 

pozdrawiam

adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sosus, nie chcę Cię martwić, ale u mnie było podobnie. Tzn. po wymianie aku na nowy 60Ah/640A autko zaczęło normalnie odpalać, ale trwało to może miesiąc/dwa. Po tym czasie usterka z "Injection fault" wróciła. Mam nadzieję, że u Ciebie będzie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy, na razie wszystko jest ok, ja mam to auto raptem 1 miesiac, wiec malo moge na jego temat powiedziec. W rozmowie z Tomkiem, któremu udalo sie usunąc te niesympatyczna usterke, wywnioskowalem ze problem byl juz widoczny w zeszlym roku a potem gdy temp sie podniosla przestał byc klopotliwy. Licze wiec na to ze jezeli teraz nie jest to klopotliwe to na wiosne tym bardzciej, a jak nie to trudno wizyta w ASO nas czeka.

 

pozdrawiam

a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!