Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

- 10 stopni problemy z odpaleniem Megane II


tomek19721

Rekomendowane odpowiedzi

Kochani pomóżcie. Wiem że jest to kolejny tego typu temat ale konkretnej dpowiedzi nie znalazłem. Mój przypadek jest następujący.

Tej zimy po raz drugi nie mogłem odpalic swojej Meganki 1,5 dci 2003 r. Jezeli temperatura spada ponizej minus 8-9 stopni to lipa. Dzisiaj było -12 i nie odpalił.

Przy temperaturze lekko minusowej za 2-3 razem odpala bez problemu.

Akumlator nówka.

Filtr paliwa też.

Jakie są objawy:

- Gdy rozrusznik kręci ok 4-5 sek na kompie pojawia sie kominukat "defailure injection"

czyli awaria wtrysków oraz lampa STOP. Natomiast po zapaleniu (na pych) od razu gaśnie i komunikat i kontrolka STOP i wszystko wraca do normy. Silnik pracuje równo i na mocy nie traci.

Dodam że przy pociągnięciu odpala dosłownie po 5 m.

Po odpaleniu na pych wystarczy że silnik chodzi dosłownie 30 sekund gasze go i bez problemu mogę odpalić z przycisku.

Samochód ma przebiego 60 tys.

Co to może być ?

Acha jeszcze jedno pytanie ( moze proste) czy w samochodzie na karte mozna podgrzac świece żarowe a jezeli tak to jak to zrobic ?

 

Tomek

 

Po co zakładasz kolejny taki sam temat, skoro już taki istnieje gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

Snap ale ja wymieniłem cały filtr w autoryzowanym serwisie to skąd ta woda ? Nie bardzo łapie. Jeżeli jednak byłaby woda to na pociąg by zapalił tak łatwo ? Defailutre injection świadczy ksiązkowo oproblemach z wtryskiwaczami ale to chyna nie w moim przypadku. Byłem na kompie i powiedzieli że niskie ciśnienie czy tez natęzeniena dolnej listwie czy coś takiego . KAzali wymienić filtr paliwa wymieniłem i następnego dnia to samo.

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. -gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

A... nie skleiłem :?: Tylo że ja cały czas tankowałem na dobrych stacjach. Teraz dotankowałem na Statoil do pełna i zobaczymy jak przyjdą duże mrozy chyba że nie przyjdą. Tą wodę można jakos usunąć zneutralizować ?

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin po raz kolejny. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciecie]

Też się zastanawiałem ale gdyby to były świece to przecież na popych tez by od razu nie zapalił. Chyba ? Nawet mrozy 2-3 stopniowe też byłyby problemem a nie są. Apropo świece w Megane II można jakoś podgrzać przed odapleniem ?

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Przed napisaniem kolejnego posta raz jeszcze, dokładnie przeczytaj REGULAMIN forum. To ostatnie upomnienie, później paseczek. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek witam

Mam dosłownie ten sam problem - idento (komunikat tez). Jak jest tylko w nocy zimniej to rano nie pali - na pych zapala od razu - potem cały dzień normalnie.

Filtr wymieniony, świece też (niepotrzebnie) i ostatnio przeczyściłem czujnik

położenia wały. Prosty demontaż - czujnik był zabrudzony - wyczyszczony.

Po czyszczeniu - narazie ok - ale też temp powietrza w okolicach -2.

Jak bedzie zimniej napiszę czy pomogło.

 

Pozdrawiam

ps. dodam że mam też 1.5 dci z 2003 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam szukałem go z 2 h ale dostalem bledne informacje.

Najprościej stanąć przy kole od kierowcy , a czyjnik znajduje sie na

łączeniu skrzyni i silnika . Wygląda jak "ptaszek" jest zamocowany na 2

sróbach 10. W okolicy nic nie ma na 10. Wystarczy odłączyć przewody, odkręcić

sruby i wyciągnąć czujnik. Przeczyścić i zamontować.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-01-07, 18:11 ]

aha zaopatrz sie w latarke - pomoże zlokalizować czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece też (niepotrzebnie
hehe 200 zlociszkow w plecy,a nie mozna bylo ich wykrecic i zmierzyc? 10 minut roboty
tomek19721
sprawdz swiece,tak jak mowi
snap
filtr paliwa,chociaz wydaje mi si,ze raczej zacznij od swiec,starczy jak jedna nie dziala.Odnosnie zaciagania,rozrusznik nie obroci tak szybko walu i nie da takiej kompresji jak na zaciag, dlatego odpala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że trochę offtop, ale... wolno odpalać dci na pych? Nie uszkodzi się rozrządu? Pytam bo ojciec mi opowiadał jak jeździłem jeszcze corsą, że nie wolno nowoczesnych silników na pych ruszać bo można sobie napsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!