Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochód drżał, teraz już nie odpala


largo777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

historia mojego autka (Megane II 1.9 dci 131KM) wygląda tak, że samochód coraz bardziej zaczął drżeć, czy to na zimnym czy na nagrzanym silniku. Nie miała znaczenia temperatura na zewnątrz. Samochód jak się nagrzał, obroty spadły (wyłączenie ssania) drżał jeszcze bardziej. Drgania przenosiły się na karoserię i oczywiście środek. Czułem nawet drżenie swojego fotela. Drżenie wyczuwalne było bardzo także w okolicach pedałów. Wymieniłem wszystkie 4 poduszki na oryginały. Nie pomogło. Mechanicy po rozebraniu skrzyni (podejrzenie padło na dwumasę) stwierdzili, że to ona i trzeba wymienić. Oczywiście została wymieniona łącznie ze sprzęgłem i wysprzęglikiem (LUK). Nie pomogło. Po wyjechaniu z warsztatu, przejechałem może 20 km, samochodem zadrżało, włączył się na desce symbol STOP, komunikat usterka wtrysku i koniec. Próby odpalenia nie pomogły. Kręcił, ale nie mógł zapalić. Komputer też nie pokazuje w tej chwili żadnego błędu. Po prostu kręci ale nie odpala. Został oczywiście sholowany. Podejrzewam, że padło to co faktycznie było powodem pierwotnego drżenia samochodu. Samochód padł jak ruszałem spod świateł czyli dając mu większe obroty: zadrżał mocniej, zgasł i koniec.

 

Czy ktoś miał podobne zachowanie i może stwierdzić co to jest, albo co może być, co tym razem się popsuło? Dodam, że wszystkie świece też były wymieniane niedawno na boscha, był wymieniany akumulator z regulatorem napięcia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mówi, że poszedł czujnik położenia wału - stąd stanął i nie odpalał. Pytanie dlaczego objawiło się to po wymianie dwumasy i przejechaniu 20 km. Czy takie drżenie silnik i karosierii może spowodować rozrząd? Wymieniany był ok 35 tys km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czujnik wymienili i jest ok, samochód odpala i równo pracuje, ale nadal na wolnych obrotach drży. Nawet jak wolno się toczy na luzie to też jest ok, ale jak się stanie w miejscu, np na światłach, drży kierownica i nadwozie... Podczas jazdy też jest ok. Ktoś ma pomysł? Padła poduszka koło rozrządu wymieniana 2-3 miesiące temu (oryginalna Hutchitsona)?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik walu pewnie uszkodzili tak jak pisze Przemo, co ciekawe szybko znaleźli przyczynę nieodpalania :(

 

Jak to jest 1.9 to clipem można podejrzeć korekty wtrysków, może któryś leje i dlatego silnik telepie, a w takiej sytuacji poduszki drgań nie wyeliminują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy clipem można zmienic korekty wtrysku żeby tak nie trzęsło ? .mam taki sam silnik jak largo777 i też problem drżenia wymieniłem poduszki i nic nie pomogło. u mnie podczas odpalania zimnego auta (po kilkugodzinnym staniu) nie zawsze ale zdarza się że strasznie silnikiem żuci jakby wszystkie poduszki były zerwane.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strasznie silnikiem żuci jakby wszystkie poduszki były zerwane.

mam właśnie to samo. Na zimnym odpala od razu, ale bardzo ciezko i jakby miało silnik wyrwać. Niestety już 2-gi mechanik nie potrafi znaleźć przyczyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie mogli uszkodzić czujnik, w końcu zamontowany jest nad kołem zamachowym lub uszkodzili kable zasilające czujnik.

Nie zawsze w tym modelu i przy tym silniku i skrzyni czujnik jest nad kołem zamachowym jak było kiedyś...

Przy skrzyniach 6 biegowych i silnikach 1,9dCi 120KM czujnik ten jest z przodu obudowy sprzęgła, od strony chłodnicy i wygląda zupełnie inaczej jak we wcześniejszych modelach...

Na drugiej fotce to jest to czarne na godz. 4

post-2372-0-47193900-1386850537_thumb.jpg post-2372-0-83269000-1386850624_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jak czujnik, czy jest zamontowany nad górze obudowy czy z boku, zależy jak kto na to spojrzy. W każdym przypadku jest on w pewnej odległości od koła zamachowego, zamontowany w jego płaszczyźnie obrotu. Zawsze można powiedzieć, że jest "nad kołem" to zależy tylko od punktu widzenia <zolta>

Nie przeglądałem serwisówek, ale ja jak wymieniałem skrzynię to w pierwszej kolejności czujnik został zdemontowany, a jak wszystko już było poskręcane, czujnik wrócił na swoje miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jak jest nad wieńcem zębatym kola (a tam jest zawsze) to nieistotne czy jest z przodu, z tyłu, z dołu, czy z góry do obudowy zamontowany....

Tu jednak "z góry", bardziej jest zrozumiane jako na górze obudowy, pod termostatem, tam gdzie był montowany w poprzednich wersjach i gdzie większośc opisów w postach na to miejsce wskazuje.

info i fotki podałem, by w tym przypadku nie szukać go w tym miejscu.

Dodatkowo różni się on diametralnie wyglądem od tych zamieszczanych na wcześniejszych fotkach....

Czyż ta informacja nie jest istotna dla osób które go szukają??

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam właśnie to samo. Na zimnym odpala od razu, ale bardzo ciezko i jakby miało silnik wyrwać.

Mi pali bez problemu na zimnym czy ciepłym tylko co któreś odpalenie(jak jest zimny) szarpnie tak porządnie silnikiem jak by chciał wyskoczyc

 

Dodano: 13 gru 2013 - 19:38

a czy clipem można zmienic korekty wtrysku żeby tak nie trzęsło ? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można zmienić korekt, to jest indywidualny parametr dla każdego wtrysku i zmienia się wraz z jego zużyciem.

 

Jak szarpie czasami przy odpaleniu to można sprawdzić świece żarowe - czasami jak jest jedna padnięta to może tak być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!