Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

GregMegi

Megane II phI Pęcherze powietrza - filtr paliwa 1,5 dCi

Recommended Posts

Witam,

Czy to jest prawidłowe zachowanie, gdy z filtru paliwa leca pechęrze powietrza do pompy wtryskowej, i widzę ze zwrot z wtryskiwaczy też jest w pęcherzach??

 

Jezeli to jakis problem, co mozna z tym zrobic?? Wymienić filtr paliwa, moze przewody(jaka cena)??

 

Pozdrawiam

Greg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest podobnie, można zaobserwować co jakiś czas pęcherzyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GregMegi, To nie jest normalny objaw. Pęcherzyki powietrza świadczą o nieszczelności układu paliwowego. Postaraj się zlokalizować i uszczelnić. Może dojść do zapowietrzenia pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak tych pecherzykow jest duzo??

Duza ilosc z filtra do pompy, a zwrotka, to prawie jak piana.

Koljena sprawa, to wzialem swietlowke i pdoswietlime przewd z paliwem, i okazlo sie, ze oprocz duzej ilosc duzych pecherzy, iddzie mnóstwo drobnych... bylem w szoku.

Czy tak powinno byc??

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość eseli

Greg Witam

Mam ten sam objaw - dokładnie - sprawdzałem filtr paliwa (3x) i wszystko jest ok.

CZy wymieniałeś ostatnio ten filtr? Masz filtr z czujnikiem?

Jeżeli z czujnikiem zobacz w jakim stanie jest uszczelka na tym czujniku.

Ja wymieniłem tą uszczelke (na chwile ilosc powietrza zmalała w przewoach), dodatkowo przewody paliwowe od gruchy do samej pompy i dalej jest powietrze.

Sprawdz czy powietrze idzie juz do gruszki.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mseli,

Masz moze z tym jakies problemu( jakies komunikaty, utrata mocy itd??)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie jest tak samo tzn, na wolnych obrotach co jakiś czas leca takie drobne pęcherzyki a jak doda się troche gazu i szybko pobiegnie zobaczyć na te przedwody to taka piana leci, po ok 10sek. co ciekawe tak jakby wstecz. (nie w kierunku normalnego przepływu paliwa) Więc może tak ma być :?:

Jakieś 4tyś km temu wymieniałem filtr paliwa ale wcześniej też tak było.

Dodano

U mnie nie ma żadnego komunikatu nawet przy mocnym przyśpieszaniu i dużej prędkości (sprawdzane przy sprowadzaniu z niemiec), za to czasami strasznie drga karoseria i nikt nawet nie wie co to moze być.[/i]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość eseli

Witam

Co do utraty mocy - nie wystepuje, komunikat - standardowo - sprawdz wtryski :?: .

Dla ciekawości sprawdzałem przewody paliwowe w innej megi 1,5 dci ten sam rok produkcji

i prawie identyczny przebieg - brak jakichkolwiek śladów powietrza.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-01-10, 17:52 ]

Greg a ty masz jakis komunikat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam filtr z czujnikiem.

Byl zmieniany w wakacje, a problem pojawil sie podczas mrozow.

Kupilem dzisiaj drugi filtr, bez czujnika, postaram sie go podpiac na testy(przewody tez dokupie - gomowe na metry) i zobaczymy jak wyglada sprawa z "uszczelenieniem" mojego ukladu zasilajacego paliwem :?:

Zastanawiam sie, czy uda sie wystartowac bez wlozonego czujniaka :?:

Mial ktos z Was doswiadczenie z tak "wynalazkiem"??

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość eseli

Ja miałem.

W "serwisie" sprzedawca powiedział że nie ma różnicy czy montuje filtr z

czujnikiem czy bez (oraz ze bez jest tańszy) - czyjnik zmostkuje i bedzie ok.

Zaufałem kolesiowi - filtr wymieniony na taki bez czujnika i zrobiłem

dosłownie z 5-10 km i samochód - stop + servis + komunikat z wtryskiami.

Dzwoniłem do kolesia i wymyślił zęby odpiąć kompa i komunikat zniknie.

Nie pomogło co gorsza auto nie chciało palić a jak zapaliło to za mną siwy dym.

Wiązało sie to z wymianą filtra na taki z czujnikiem - (okazało się ze znajomy ma hurtownie

z filtrami) - koszt (taniej niz bez czujnika :?: ) w tamtym sklepie chcieli za filtr z czujnikiem 350 zł !! Po wymianie dodatkowe koszta z kasowaniem komunikatu , ale chodzi normalnie.

Wiec z doświadczenia nie polecam takich kombinacji - ale jak nie spróbujesz to sie nie dowiesz.

Powodzenia

 

[ Dodano: 2008-01-10, 22:27 ]

przewody też wymieniłem - kupione w castoramie przeżroczyste "zbrojone" .

Zapytaj w ASO ile chcą za przewody - zdziwisz się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CZy wymieniałeś ostatnio ten filtr? Masz filtr z czujnikiem?

Tak, z czujnikiem

Jeżeli z czujnikiem zobacz w jakim stanie jest uszczelka na tym czujniku.

Ja wymieniłem tą uszczelke (na chwile ilosc powietrza zmalała w przewoach), dodatkowo przewody paliwowe od gruchy do samej pompy i dalej jest powietrze.

Gdzie mozna zakupic ta uszczelka, i czy trzeba wyciagnac caly filtr, aby do tego sie dostac??

Jak oszacować stan tej uszczelki??

Sprawdz czy powietrze idzie juz do gruszki.

 

Z góry dzieki za informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Apropo tych pęcherzyków w układzie paliwowym (a przede wszystkim w przewodach dochodzących/wychodzących z filtra), zasięgnąłem opinii w ASO Delphi i uzyskałem informację, że pęcherzyki to rzecz naturalna w tych silnikach i nie ma żadnego powodu do obaw, bo tak zwyczajnie powinno być.

Gorzej, jeśli nie ma ciśnienia w układzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gorzej, jeśli nie ma ciśnienia w układzie...

 

Jeżeli nie ma ciśnienia ,to co z tym zrobic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poszukać nieszczelności i miejsca w którym ciągnie powietrze.

Sprawdzić wtryski i układ wtryskowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie filtra brak pecherzy w paliwie...

Ale dalej momentami brak ciśnienia w układzie(blad P0089 - Regulator

paliwa)...

Ma moze ktos pozyczy taki regulatorek na sprawdzenie??

Może ktoś się orientuje ile kosztuje nowy??

 

 

Pozdrawaim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem też bąble z filtra do pompy samochód zapalał za drugim lub trzecim razem ale mechanik powiedział że to jest czujnik położenia wałka rozrządu wymienił go i jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przez te 4 lata to problem już został rozwiązany :!: :!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wałka rozrządu wymienił go i jest OK.

Nie podawaj kolego,,diagnozy'' mechanika bo zostałeś naciągnięty.Czujnik wałka ma tyle do bąbli powietrza w filtrze paliwa co lewe lusterko do prawego koła.Po prostu zlikwidował nieszczelność.

Problem rozwiązany już od dawna,szkoda że niektórzy nie dzielą się wiedzą co było przyczyną..ale jak problem to po nocy potrafią szlochać i prosić o poradę :!: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale jak problem to po nocy potrafią szlochać i prosić o poradę :!: .

No właśnie. A ja w swoim 2.0 dCi też mam kupę pęcherzy i długo kręci z rana. Chyba zastosuje trójnik na powrocie do baku. Ominę filtr. Zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×