Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kiedy wymieniać olej żeby wydłuzyć życie silnika


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

W necie szukałem na całym świecie i znalazłem z instrukcji obsługi serwisowej i projektorów silników różnych marek z japonki, ameryki północnej, południowej część azji i afryki.

Piszą o oleju kiedy wymieniać:

oznaczenie:

xx- przebieg max który podaje producent wymienić olej

temp. - temperatura oleju

ciesz - temperatura wody

 

1.temp.- max 100 stopni wymiana xx km

ciesz - max 5 razy włączenie chłodnicy wymiana xx km

2. temp. - max 110-120 stopni wymiana max 5 tys. km

ciesz - max 7-8 razy włączenia wymiana max 5 tys. km

3. temp. - powyżej ok. 120 stopni wymiana natychmiastowa

ciesz - powyżej 8 razy wymienić natychmiast

 

Te dane głównie dla silników z turbiną są podane. W instrukcji w europie takie nie są podane. Np. ta marka i ten sam silnik w europie nie pisze, a w np. Ameryce jest podane kiedy wymienić. Jeden animowo powiedział że unia europejska zabrania żeby było wiele informacji w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

airbites albo to poprawisz, czas 24 godz. albo leci w kosz.

Jakieś bzdury tu wymyślasz.

Olej wymienia się zgodnie z zaleceniami producenta auta i tyle w tym temacie.

Od ciebie zależy czy okres będzie taki jak zalecany czy go skrócisz. Wszystko zależy w jaki konkretny sposób auto jest użytkowane i to jest podstawa do wymiany oleju.

Nasze auta to nie bolidy F1, gdzie po każdym wyścigu rozbiera się je do najdrobniejszej części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oleju nie wymieniam, zrobiłem już około 40 tys km na jednym. Wymieniam tylko filtr co 10 tys, sprawdzam stan raz w miesiącu i robię ewentualne, nawet minimalne dolewki jeżeli trzeba, byleby stan był pod max, nigdy mniej.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i tak. ;) Tylko czy to aby na pewno wyjdzie na zdrowie Twojemu silnikowi? :)

Zresztą zanim go zajedziesz, to i tak pewnie go sprzedasz (no chyba, że panewki Ci się wcześniej obrócą). ;)

Szczęśliwego Nowego Roku! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oleju nie wymieniam, zrobiłem już około 40 tys km na jednym. Wymieniam tylko filtr co 10 tys, sprawdzam stan raz w miesiącu i robię ewentualne, nawet minimalne dolewki jeżeli trzeba, byleby stan był pod max, nigdy mniej.

Hehe, ostatnio byłem u mechanika i rozmawialiśmy o tych panewkach co się przekręcają, czemu to się tak dzieje.. Powiedział, że takie przypadki są ale z jego doświadczenia wynika, że właściciel nie stosował się do wymiany oleju zgodnie z instrukcją, a dokładnie opowiadał to co napisałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu w Jaszpolu stała Laguna z przebiegiem coś powyżej 80 tyś km. Silnika już nie pamiętam. Właścicielką była Kobieta. Jedyna wada tego auta to pierwsza wymiana oleju w silniku po przebiegu 70tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wątpię, że coś ma się stać. Tak jak wy, kiedyś byłem zapalonym zwolennikiem bezdyskusyjnych wymian oleju co 10-12 tys km. Ale już nie jestem. Przemyślałem parę spraw i doszedłem do swoich wniosków.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Przekręcona panewka, o której mówicie, najprościej jest zrzucić taką awarię na olej. Moim zdaniem to tylko i wyłącznie wina kierowców, w zbyt dynamicznej jaździe na nierozgrzanym silniku. Przykładem tego może być wspomniana Laguny tej kobiety, bo jakie maja pojęcie o autach i zasadach ich użytkowania, to każdy wie.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Turbina - gdyby olej był zły, to turbina klękłaby pierwsza bez wyjątku. U mnie ona żyje i ma się dobrze.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

megane_pomocy - pewnie jeżeli nie wymieniał oleju, to wątpię że robił to z filtrem. A filtr tutaj jest kluczowy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

colins - auta nie zamierzam sprzedawać przez najbliższe lata, pali mi średnio 4,7-4,8, jest dynamiczne, ma wszystko co trzeba, nie ma awarii, także szkoda mi go sprzedawać ;) dzięki, Tobie również Szczęśliwego Roku :)

 

 

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

 

5.9 - Enter

 

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że oczywiście olej tylko ze sprawdzonego źródła, pełny syntetyk SAE 5w40 wchodzi w grę, w żadnym razie mineralny czy nawet półsyntetyk.

Odnośnie panewki wspomnianej przez megane_pomocy, jeżeli mechanik twierdzi że to wina oleju, to czy wysyłał go na jakąś ekspertyzę żeby potwierdzić, że utracił swoje parametry i był przyczyną ? Bo łatwo jest się mądrować, powiedzieć to i czy tamto, ktoś coś chlapnie, a później krąży opinia.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy niech zmienia jak uważa,jego auto i robi z nim co chce.Tak dla ciekawostki znałem kolesia który miał opla kadetta gdzie przez cały okres jego posiadania nie zmienił w nim oleju.Nalatał nim ok 300 tyś,nie wiadomo ile zrobił wcześniejszy właściciel ale kadecina latała jak wściekła i to jeszcze z przyczepką do wroga.Miał tylko spore zapasy oleju w bagażniku,ale to był tzw.samochodowy killer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro za przekręcenie panewek winicie tylko i wyłącznie styl jazdy czy też dłuższe okresy wymiany oleju, to jak to się ma do silników z lat 80-tych? Oleje wówczas były raczej gorszej jakości niż obecnie, generalnie był ich brak i co jest z tym związane okresy między wymianami duuuużo dłuższe a przebiegi w takim np. mercedesie "beczce" ( mocno katowanym na taxi ) rzędu 500 tys km bez większych awarii silnika? Awarie osprzętu jak najbardziej się zdarzały ale silnika to wyjątek.

Niestety, obecnie silniki tak samo jak lodówki, pralki czy inny sprzęt są wykonywane w innej technologii, bardziej awaryjnej - muszą się psuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c zauważ że dziś wszystko jest podyktowane ekonomią co za tym idzie auta nawet z tej bardzo wysokiej półki są budowane EKOnomiczne i trzeba też zauważyć fakt jakie kraje czy wspólnoty narzucają odgórnie normy itp. (np. norma Euro przez którą wycofano się z produkcji silników Wankla) kiedyś latach 60/80 nie zwracano uwagi na ekonomie tylko jakość ale z drugiej strony tamte auta przetrwały do dziś a co będzie z dzisiejszymi w przyszłości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o przedwczesne awarie panewki i tym podobne i to do nich przyczynia się właśnie kierowca. Wiadomo, że materiały w silniku nie są wieczne, szczególnie obecnie i co by się nie robiło, to po jakimś przebiegu się zużyje.

 

W ciągnikach siodłowych, wymiany są np co 80 tys., a znając realia pewnie wiele rzadziej i robią setki tys. kilometrów. Do tych silników wchodzi po 20-25 litrów oleju, więc gdyby taki ciągnik miał zjeżdżać na warsztat co 20 tys km na jego wymianę + filtry, to koszty utrzymania byłyby zbyt wysokie i byłoby to mało opłacalne.

I okazuje się, że ten sam olej/podobny co w osobówkach, nagle może kotłować się przez 80 tys km ? :)

 

Wszystkie największe koncerny światowe, mówiąc w dużym skrócie, mają ze sobą powiązania, jeden biznes napędza drugi i tak to się kręci. Ktoś na górze powie, że coś trzeba robić i wszyscy to wykonują. I tak jest np z olejami. Na serwisowaniu, wymianach i naprawach jak każdy wie jest największy pieniądz.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągnikach siodłowych, wymiany są np co 80 tys., a znając realia pewnie wiele rzadziej i robią setki tys. kilometrów. Do tych silników wchodzi po 20-25 litrów oleju, więc gdyby taki ciągnik miał zjeżdżać na warsztat co 20 tys km na jego wymianę + filtry, to koszty utrzymania byłyby zbyt wysokie i byłoby to mało opłacalne.

I okazuje się, że ten sam olej/podobny co w osobówkach, nagle może kotłować się przez 80 tys km ? :)

Kolego najgorsze dla silnika i oleju, który go smaruje są częste rozruchy. Silniki do ciężarówek są robione inaczej niż do osobówek. Wyobrażasz sobie że producent silnika produkuje swój produkt na przebieg 100tyś km? Bo ja nie, 100tyś km to ciężarówka może zrobić w ciągu 1 roku jak jeździ na długie trasy na 2 kierowców. Więc wpadka w tym segmencie samochodów byłaby strzałem w kolano dla producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!