Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reklamacja naprawy koła dwumasowego - moje historia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

ponad 1,5 miesiąca temu wymieniałem koło dwumasowe, sprzęgło, wysprzęglik itp. po około 2 tygodniach od wymiany samochód zaczął hałasować, bardziej drżeć, i zaczął wydobywać się metaliczny dźwięk nie wiadomo skąd. Trochę z tym jeszcze jeździłem, pomyślałem, że może coś się musi ułożyć. Niestety dźwięk nie mijał. Już myślałem, że czeka mnie naprawa panewek, któraś się przekręciła - tyle się naczytałem na forum.

 

Odprowadziłem samochód do mechanika (innego, niż ten, który montował mi dwumasę) i jakie było jego zdziwienie jak obejrzał to, co tam "fachowcy" zrobili. Okazało się, że w obudowie od skrzyni biegów jest dziura wielkości 1cm x 2cm a w środku "coś" jest co prawdopodobnie tą dziurę zrobiło. Prawdopodobnie jakaś obce ciało, które nie powinno się tam znaleźć. Oczywiście przed demontażem ponownym skrzyni udałem się do warsztatu, który miesiąc wcześniej montował mi dwumasę. Powiedziałem, jak sprawa wygląda, prawdopodobnie coś zostawili w skrzyni po "naprawie" i to coś zrobiło na pewno jakieś szkody. Na szczęście nie wymigiwali się od naprawy, chcieli przyjąć samochód do siebie do warsztatu. Ja nie zgodziłem się twierdząc, że samochodu boję się im po raz kolejny powierzyć. Zgodzili się na naprawę u kogoś innego pod warunkiem, że przy nich "komisyjnie" zostanie zdemontowana skrzynia, dwumasa itp.

 

Demontaż trwał około godzinki i jak się okazało gdzieś w trybach dwumasy i tych innych zębatek tkwiła samotna, luźna śrubka, która nie wiadomo skąd się tam wzięła. Nie muszę mówić, że nowa, miesięczna dwumasa nadawała się na szrot. Panowie z firmy, która wymieniała dwumasę przyznali błąd po swojej stronie i w ramach reklamacji wymienili wszystko na swój koszt (ale oczywiście robota była wykonana przez inny warsztat).

 

Dla mnie cała ta historia była nieprawdopodobna i nadal jestem w szoku, że coś takiego można zrobić.

Tak naprawdę ta śrubka, gdyby jeździć z tym dłużej mogła spowodować, że na autostradzie auto by mi sie rozleciało albo, a ja wpadł w przydrożny rów.

 

Aha, może jeszcze wspomnę o tym, że cała skrzynia nie została przez nich dokręcona: jedna śrubka wystawała niedokręcona na 2 cm, inne można było kręcić w palcach.

 

To tak ku przestrodze. I jak coś to reklamujcie to co ktoś spier.... bo warto.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez largo777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście rzadkość, ale pokazali że mają jaja ;)

 

Aha, może jeszcze wspomnę o tym, że cała skrzynia nie została przez nich dokręcona: jedna śrubka wystawała niedokręcona na 2 cm, inne można było kręcić w palcach

To wcale nie musi być ich wina. Jeździłeś z autem, które drżało, być może odkręcone śrubki to wina drgań. Zamiast jeździć miesiąc i czekać aż padnie, trzeba było od razu jechać i mówić, że coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi wymieniali sprzęgło i skrzynię też nie poskręcali wszystkiego jak należy, podobnie było jak dałem auto do wymiany przewodów hamulcowych. Jak hałasowało to od razu na kanał i pokasowałem luzy, bo bym pół auta zostawił na drodze. W moim przypadku były to błędy mechaników, nie poskręcali należycie połączeń.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wkładałem silnik do maluszka i skręciłem go ze skrzynią na 2 śruby (było ich jakieś 5 sztuk). Zadowolony że włożyłem silnik do auta odpaliłem go i jazda testować. I przypomniało mi się po 30 minutach testów, że skrzynia z silnikiem chyba trzyma się na 2 śrubach. I tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!