Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganecoupe02

Megane III phI Zaślepienie EGR 2.0 dCi 160KM

Recommended Posts

Witam,

Ostatnio zaślepiłem EGR-a w swojej megance 2.0 dCi 160KM. Powód ten sam co zawsze - BO TAK!

Silnik ma ok 50tys km, a już pierwsze syfy się pojawiły. Oczywiście błędów nie było żadnych, zrobiłem to profilaktycznie.

Operacja jest dość prosta (jak dla mnie) i mi zajęła niecałą godzinę razem z czyszczeniem EGR-a (nie był mocno zabrudzony).

Tu w manualu nie będzie pokazany demontaż samego EGR-a, bo robiłem to na dwa etapy, najpierw rozkręciłem dolot, żeby wymierzyć zaślepkę i wtedy już wyczyściłem zawór. Później tylko wrzuciłem zaślepkę i po wszystkim.

 

Operacja jest jak najbardziej odwracalna, nie powoduje wyświetlania błędów ani nic z tych rzeczy. Wydaje mi się (podkreślam, że wydaje mi się), że auto trochę lepiej zbiera się z dołu, ale czy to prawda to nie wiem. W 1,9 dCi wyczułem różnicę od razu po zaślepieniu. Może takie są wrażenia, bo ogólnie ten silnik jakoś specjalnie nie "zamula" w czasie jazdy.

 

Potrzebne narzędzia (z pamięci):

-nasadka 8

-nasadka 10

-nasadka 7 lub płaski śrubokręt

-przedłużki (proste, elastyczne, kątowe - ułatwią życie)

-grzechotka

-zaślepka EGR

 

1. Widok na komorę silnika. Najpierw podnosimy osłonę w punkcie 1 i 2, później wysuwamy do siebie z uchwytu nr 3.

 

thumb_hosting_zdjec_1389904348__1.jpg

 

2. Odłączamy wtyczki elektryczne oraz spinki. Te zaznaczone na zielono są widoczne, na czerwono niewidoczne. 2 czerwone kółka u góry to świece żarowe.

 

thumb_hosting_zdjec_1389904501__2.jpg

 

3. Odciągamy wiązkę na bok.

 

thumb_hosting_zdjec_1389904531__3.jpg

 

4. Odkręcamy grubą plastikową rurę - nasadka 7 i odciągamy na bok (trzeba użyć siły, trochę do dołu i w stronę przedniego prawego koła)

 

thumb_hosting_zdjec_1389904567__4.jpg

 

5. Odkręcamy mocowanie przepustnicy. 4 śruby kluczyk 10. Są dość długie. Mocowanie od silnika to dwie śrubki, nasadka 8.

 

thumb_hosting_zdjec_1389904668__5.jpg

 

6. Widok po demontażu przepustnicy. Widzimy rurkę od EGR-a. Z jednej i drugiej strony jest przykręcona 2 śrubkami, nasadka 10. Trzeba poluzować wszystkie śruby, te dwie po lewej trzeba odkręcić całkowicie.

 

thumb_hosting_zdjec_1389904777__6.jpg

 

Kolejne 2 śruby od rurki EGRa niewidoczne na zdjęciu powyżej. Te tylko luzujemy.

 

thumb_hosting_zdjec_1389904967__7.jpg

 

7. Zaślepka i jedna ze śrub mocujących przepustnicę itp.

 

thumb_hosting_zdjec_1389904985__8.jpg

 

8. Odkręcamy metalową rurę od Intercoolera, później 3 albo 4 śruby trzymające zawór EGR. Nasadka 10. Czyścimy zawór, nie może być żadnych paprochów, ziarenek piasku - nic. Przykręcamy z powrotem. Nie robiłem tu zdjęć - dlaczego? wyjaśniłem na początku tematu.

 

thumb_hosting_zdjec_1389905131__3_-_kopia.jpg

 

9. Poluzowana rurka EGRa, wsuwamy zaślepkę i łapiemy śrubami:

 

thumb_hosting_zdjec_1389905338__9.jpg

 

10. Zaślepka na miejscu:

 

thumb_hosting_zdjec_1389905393__10.jpg

 

11. Skręcamy resztę w odwrotnej kolejności.

 

Uwagi:

Po 300km nie ma błędów, nie stwierdziłem jakichkolwiek dziwnych zachowań w silniku.

Wskazówka: Rurka od EGR-a jest przykręcona 4 śrubami. 2 śruby przy samym zaworze są dłuższe, więc jak ktoś chce zaślepkę przykręcić dłuższymi to wystarczy zamienić je miejscami. Ja miejsc nie zamieniałem, długość śrub wystarczyła (zaślepka grubości 4mm).

Jak ktoś chce to może odpiąć akumulator, żeby komputer wtrysku nie złapał błędów - ja dysponuję clipem więc nie odłączałem, a karta była w czytniku. Po odłączeniu wtyczek wywaliło komunikat na czerwono na liczniku "Ryzyko uszkodzenia silnika". Po podpięciu wszystkiego z powrotem silnik odpalił bez problemu, błędy były zapamiętane.

Silniki 2.0 dCi mają coraz większe przebiegi. Niezaslepione zawory mają problem ze zbieraniem się syfu na klapce zaworu i wyłamywaniem zębatek, które są oczywiście platikowe. Wyczyszczenie i zaślepienie powinno załatwić ten problem, a jeśli nie jest za późno to powinno przed nim uchronić.

To chyba wszystko, ja jestem zadowolony, z silnikiem powinienem znowu mieć spokój na długo, tak jak z poprzednimi dCi z zaślepinymi EGR-ami ;)

Jeszcze jedno - czas na reklamę ;)

Chciałem serdecznie podziękować firmie:

TAFMET Tadeusz Fita

ul. Chabrów 177/15

45-221 Opole

[email protected]

za przygotowanie zaślepki na wymiar. Jest to kolejna zaślepka zakupiona w tej firmie i mogę szczerze polecić. Pełen profesjonlaizm, zaślepki wykonane idealnie, zero poprawek, do tego szybka przesyłka, tak powinno być ;)

Dla forumowiczów megane.com.pl rabat 10% na zaślepkę przy zakupie na Allegro oraz 15% przy zakupie bezpośrednio i wpłacie na konto. Trzeba się powołać na forum megane.com.pl

W razie pytań - chętnie pomogę jak będę potrafił.

Pozdrawiam, Marcin

Edytowano przez meganecoupe02

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

zaślepka jest już do kupienia na Alledrogo.

Kontakt na priva lub mail: klik.

Edytowano przez tafmet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BlackRaven

Nie zakłada się pełnych zaślepek tylko te z dziurkami i dotyczy to wszystkich aut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się zaślepić EGR? Mam 2.0 150KM w automacie wersja sport. Przebieg 160 tyś KM.

Tak z ciekawości, fabrycznie masz 160KM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wersja ze skrzynią manualną ma 160 KM, a automat 150 KM.

W moim aucie po 60 tyś km EGR jest czysty.

Jeżdżę na paliwie Lotosa (zwykłe) z dodatkiem oleju 2T :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszę ponieważ przypadkowo oglądałem na zdjęciu egr od 2.0 dci i narodziło mi się pytanie do osób które ten zawór rozbierały czy czasem zamiast zaślepiania zaślepką nie wystarczy tak jak w 1,9 dci 130 konnym, wyjąć środkowy plastikowy trybik przenoszący napęd z silniczka na klapkę. Wtedy silniczek sobie chodzi jak komputer przykazał więc błędu nie wyświetla, a klapka jest zamknięta przez cały czas zamykając dostęp spalin do dolotu. Jeśli w 2.o dci tak dałoby się zrobić to żadne zaślepki nie są potrzebne a rozwiązanie byłoby proste i całkowicie odwracalne, jeśli ktoś tego by zapragnął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że osobiście zaślepiałem 1,9 130KM i to co piszesz u mnie nie wyszło, a próbowałem. Wywaliłem zębatkę i komputer wywalił błąd, który trzeba było skasować clipem.

Zasada jest prosta, bez środkowej zębatki silnik nie obróci klapki, która jest na ośce. Na końcu tej ośki jest czujnik, który informuje komputer o pozycji klapki (otwarta/zamknięta).

Po wyjęciu zębatki komputer wywalał błąd, dlatego EGRa w 1,9 jak i 2.0 zaślepiłem blachą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej mam zaślepkę i też wydawało mi się, że jest jak piszesz(czyli czujnik przy klapce). Na forum Laguny forumowicz micjo pisał jednak, że wyjął zębatkę i nie wywaliło błędu. Jeśli wprowadzam w błąd to niechcąco :

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/116558-zawor-egr-w-19dci/page-2?hl=%20za%C5%9Blepienie%20%20egr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj moja meganka była u mechanika na przeglądzie, przy okazji został zaślepiony EGR (nic się z nim nie działo). Narzeczona odbierała auto, a jak dziś odpaliłem to pojawiły się na żółto błędy "skontroluj układ wydechowy" i "skontroluj układ wtrysku paliwa". Jak myślicie? Wystarczy skasować czy trzeba w oprogramowaniu grzebać, żeby nie wyświetlało błędów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sposób zaślepienia był taki sam jak mój z pierwszego postu to nie powinno być błędów, pod warunkiem, że nie zmieniła się konstrukcja samego zaworu.

Żeby się upewnić, czy jest to problem z zaworem EGR, musiałbyś podpiąć clipa, chociaż osobiście uważam, że gdyby to był problem z EGRem to miałbyś komunikat "Skontroluj układ wydechowy"

Wtyczka do zaworu oczywiście powinna być podpięta.

 

Daj znać, czy błąd zniknie sam. Jak potrzebne będzie podpięcie pod komputer to napisz jaki był kod i opis usterki (kod błędu to będzie DFxxx gdzie xxx to cyferki dotyczące konkretnego błędu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mawia mój kolega, nadgorliwość gorsza od faszyzmu... Jak się skończyła moja przygoda z ponoć bezproblemowym zaślepieniem EGR'u? Choinką na liczniku, i dwukrotnym wzywaniem lawety! Auto po ok. 30km wpadało w tryb awaryjny "ryzyko uszkodzenia silnika", silnik gasł i już odpalić nie chciał. Nawet po wyjęciu zaślepki i skasowaniu błędów silnik wpadł w tryb awaryjny. Co najlepsze, mechanika znajomy, który ma Lagunę z tym samym silnikiem w zeszłą sobotę wpadł na ten sam genialny pomysł, objawy identyczne, nawet po pozbyciu się zaślepki.

Mechanik z serwisu Renault, tylko mi potwierdził, że w tych silnikach nie można zaślepić EGR'u.

Nie radzę, tego robić, w najlepszym przypadku nic to nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za merytoryczny wpis. Wyżej zadałem Ci konkretne pytania - żadnej odpowiedzi. Jeżeli usunąłeś zaślepkę, skasowałeś błędy to skąd się wziął błąd po 30km? Samochód się obraził i strzela fochy? Raczej nie, wydaje mi się, że możesz mieć gdzieś problem z czymś innym, stąd te objawy.

Mój mechanik (z aso renault) też twierdził, że dci nie można zaślepiać. Jak się zorientował, że mam już zaślepione 5 czy 6 dci i odwiedzam go tylko na wymianie oleju to zmienił zdanie i nagle się okazało, że dci można zaślepiać. Teraz sam zaślepia klientom, którzy mają problemy z tymi zaworami.

Czekam na konkretne wypowiedzi, kody błędów, objawy, wtedy będzie można coś powiedzieć więcej. To, że jakiś mechanik tak twierdzi - ok, ale niech poda przyczynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry, miałem trochę na głowie z ogarnięciem Meganki, a przez forum raczej bym jej nie naprawił. Nie wiem, po co wpadła w tryb awaryjny po usunięciu zaślepki ale wpadła, Laguna znajomego tak samo się zachowywała. Co z Laguna to nie wiem, a Meganka po drugim skasowaniu błędów przejechała 150km i mam nadzieję, że sytuacja już się nie powtórzy. 4 błędy były z zaślepką, a bez zaślepki pojawiły się 3.

 

41418b5885ee.jpg

 

68acb9e6f716.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za informacje. Sprawdziłem na szybko w necie kody tych błędów ale wiele nie znalazłem.

Nie znam tego interfejsu, ale u góry jest napisane "archiwum czegośtam" czy to nie były jakieś stare błędy? Czy ten interfejs dobrze dogaduje się z renówkami?

Który masz rok auta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...