Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mapa gazowa stag 4+


grzywa_83

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w weryfikacji mapy gazowej. Teoretycznie przy czasach wtrysku 13-15 ms mnożnik ma zbliżać się do jedności. U mnie aby mapy się zrównały musiałem zwiększyć mnożnik przy większych czasach wtrysku. Czym to jest spowodowane? czy wszystko jest OK teraz? listwa AC, reduktor AC, dysze 2 mm, instalcja ma 2 miesiące, silnik 1,6 16V 2005 r prod.

post-66371-0-64569100-1390083609_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem dane ze staga można wysłąć do producenta tych instalacji, a oni analizują i określają co jest źle ustawione/zamontowane. Dobry sposób na kontrolę poprawności instalacji przez warsztaty zakłądające LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwa albo rozkalibrowana, albo prędzej brak korekty po temp. której AC nie potrafi wykonać dla swojej listwy.

Na "górze" więc czasy "13-15" będzie sporo za bogato przy takim ustawieniu mnożnika, a na samym końcu (tych czasów wyrysowanych póki co na wykresie nie ma) będzie mega ubogo i tego konsultant AC nie jest w stanie stwierdzić po mapkach, bo tu trzeba włożyć afr w wydech, a sugerowanie się mapkami jest bezzasadne- tam sterownik benzynowy już nie korzysta z sondy więc i mapka jest wypluta z niczego. Mnożnik nawet na AC W01 spokojnie opada w dół, nigdy mi jeszcze taki cudak z mnożnika nie wyszedł (poza rozkalibrowanymi valtekami). Pokaż jeszcze zakładkę korekt po obrotach, bo sam mnożnik tu nic nie da.

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, dziękuję za zanagażowanie i odpowiedzi;-)

Sytuacja częściowo się wyjaśniła - gaz kiepskiej jakości (przy minimalnym poziomie zbiornika reduktor wogólne nie umiał utrzymać ciśnienia! minimalne dodanie gazu powodowało spadek ciśnienia do 0,5 bara i błąd sterownika).

 

Poniżej krótka historia problemu: około tydzień temu zaraz po tankowaniu silnik zaczyna szarpać przy większym obciążeniu na niskich biegach, zapala się czek i serwis. Diagnoza: przepustnica czyszczenie. Dalej to samo. Weryfikacja instalacji gazu: wiercenie dysz na 2 mm (były 1,5; mnożnik ponad 2!!!). Dalej to samo. Świece wymiana (miałem założone jakieś NGK no17 do gazu przejechane 2000 km - nigdy więcej!!) Po wymianie świec na stare NGKbkr6EZ no38 poprawa zdecydowana! jednak po przebiegu około 50 km znowu zauważalne szarpanie... kolejna wymiana świec na nowe - szarpanie coraz mocniejsze (zbiornik już prawie pusty) i na koneic te problemy ze spadkami ciśnień. Po zatankowaniu nowego palwia - OK, jutro kolejne testy i mapy.

 

Poniżej mapy które odczytałem oraz ustawienia, zerknijcie proszę czy Waszym fachowym okiem wszystko OK, jutro muszę tylko ustawić czasy na wolnych obrotach i chyba będzie? (autokalibracja była robiona na gazie kiepskiej jakości..) Konsultant AC powiedział, że mnożnik może się zwiększać przy dłuższych czasach wtrysku. Co do temperatury nic nie ustawiałem - pobawię się w najbliższych dnaich po czym dam odpowiedź.

Kiepski gaz zatankowałem na 123 (chyba Statoil) - nigdy więcej!

pozdrawiam

post-66371-0-17415600-1390251569_thumb.jpg

post-66371-0-40784300-1390251698_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy minimalnym poziomie zbiornika ciśnienie spada - nic nadzwyczajnego. Przy tej listwie powinieneś nawiercić na 2,2 i ciśnienie ustawić 1bar a poza tym tak jak Marek pisał coś listwa podejrzana jest, na próbę wsadziłbym coś innego i zobaczył. Jakoś to tak na odwrót robisz, najpierw kalibracja, wolne obroty, ustawianie map. Zobacz sobie jak powinny wyglądać teoretycznie mapy na stronie AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa i jeszcze jdno.. jadąc na 5 biegu da się wyrażnie odczuć różnice w jezdzie benzyną a gazem (na gazie słabszy...) Efekt widoczny przy większych predkościach przy przyspieszaniu. Jakies pomysły może macie> czy tak ma być i już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzywa_83 napisz do Marka, masz parę kilometrów ogarnie Ci to auto i będzie po problemie bo tak będziesz robił rzeźbił a na koniec i tak będziesz nie zadowolony i tak. Tak z ciekawości, wrzuciłbyś zdjęcie spod maski, jak jest założona instalacja, kolejność np reduktor - filtr - map - listwa, wysokość reduktora, montaż zbiornika. Z tego sterownika LPG można trochę wycisnąć.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

dzisiaj dzwoniłem jeszcze do AC i powiedzieli mi tak: mapa OK a na szarpanie: wpierw te przewody wyrównać, następnie sprawdzać cewki i listwę. czyli wyłączać poszczególne wtryskiwacze gazowe i sprawdzać czy szarpie. Jak sie coś znajdzie na którymś cylindrze zamienić miejscami cewki z innym i sprawdzać dalej. Jeżeli dalej to samo zamienić miejscami przewody listwa-gaz wraz z wtyczkami i patrzeć:) pomysł chyba dobry;)

auto ma słabą moc... głównie na 5 biegu to da się wyczuć. Zobaczymy - w sobotę będe walczył dalej;)

zdjęcia instalki wrzucę dzisiaj jak dam radę zrobić za dnia...

pozdrawiam

 

Dodano: 22 sty 2014 - 18:30

Witam

Poniżejz ałaćzam zdjęcia. Co do butli nie zrobiłem - umieszczona jest w miejscu koła zapasowego, wsporniki mam wykonane w postaci dwóch pasków blachy szer około 4 cm i przymocowanych wzdłóż samochodu do części metalowych. Wsporniki są pomiędzy podłogą a butlą, butla nie jest wypoziomowana. Ma niby 48 l a wchodzi mi 30 tak więc chyba coś nie tak...

pozdrawiam

 

Dodano: 22 sty 2014 - 18:35

jeszcze jedną rzecz zauważyłem - szarpanie głównie jest przy niskiej temperaturze. czyli korektę od temperatury muszę jak najszybciej wykonać:)

post-66371-0-49780000-1390411690_thumb.jpg

post-66371-0-58726300-1390411695_thumb.jpg

post-66371-0-28686100-1390411700_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwa z poziomie? Trochę dziwna praktyka, da się ją ładnie schować w pionie i to dużo niżej, pod warunkiem, że nawierty są dobrze wykonane.

Auto jest słabsze na 5 biegu bo jest przelane, jak wyrównasz ostatnie 2 kropki na poziom z 3 kropką od końca to będzie względnie ok- na próbę tak daj i się przejedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki - tak zrobię. Jednak już tak było z tego co pamiętam i mapy się nie pokrywały (gazowa schodziłą w dół - rys na początku postu).

Jutro będe testował, o listwie tez już wiem - konsultant AC ;-) w sobotę zakładam równe przewody z listwy do kolektora i poprawię aby była OK.

ps dysze w kolektor mam wwiercone od dołu pod podobnym kątem co benzynowe - całkowity brak szarpnięcia przy przełączaniu benzyna gaz - polecam.

W zwiąkzu z tym zastanawiam się nad wyrównaniem przewodów .. skoro nnie ma szarpnięć przy przełączaniu może jest OK i nie ma sensu tego ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapy już Marek Ci pisał że w górnym zakresie ciężko zebrać, pokrywanie się tam map jest mało co warte o czym też Ci pisał. Wężyki wtryskiwacze - kolektor powinny być równe. Wtedy zabierz się za strojenie auta, AFR i korekty długo i krótko terminowe. 1.6 w reno to taki silnik który na gównie zamiast instalacji pojedzie tak bardzo jest odporny na idiotyzm monterów. Ale po co męczyć to auto?

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów, mam takie pytanie,liczę na waszą pomoc, chcę wyregulować Lpg w swojej Megii ponieważ już pół roku temu gazownik mi powiedział że mam za ubogą mieszankę, mapy się rozchodzą,Ale że ja tego w żaden sposób nie odczułem podczas jazdy, nic z tym nie robiłem. I tak minęło 6miesięcy, i postanowiłem się za to wziąć, kupiłem interfejs, ściągnąłem Acgassynchro, wymieniłem filtry, i teraz moje delikatne pytanie... "co dalej"?

Jutro się pierwszy raz podepnę, czyli można by powiedzieć że jestem prawiczkiem w tych sprawach. Chodzi mi o to, jak to ma wyglądać od A do Z po podpięciu programu.

Mój zestaw składa się z:

-stag 4

-Reduktor Tomasetto

-I każdego ulubiona listwa Waltek czerwona.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!