Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mapa gazowa stag 4+


grzywa_83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początku chciałem podziękować Markowi za pomoc i dobre rady! obniżyłem mnożnik tak jak radziłeś, wykonałem korekty od temperatury. Auto chodzi jak malina! nic nie szarpie! Jeszcze raz wielkie dzięki! Jutro jeszcze testy przy zimnym silniku (dzisiaj już szarpało nawet na ciepłym silniku przed poprawkami). Po poprawkach na ciepłym super!

Co do pytania kolego proponuję wpierw przeczytać instrukcję (w programie Staga jest). Na jakiekolwiek pytania mogę odpowiedzieć po lekturze;) za dużo nie wiem ale to co wiem pomogę.

 

Mapy Poniżej. Chyba OK?

pozdrawiam!

post-66371-0-15716400-1390509691_thumb.jpg

post-66371-0-70458700-1390509700_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro się pierwszy raz podepnę, czyli można by powiedzieć że jestem prawiczkiem w tych sprawach. Chodzi mi o to, jak to ma wyglądać od A do Z po podpięciu programu.
Zapisz ustawienia, zrób PrtSc mapy, odchyłki, zrób zdjęcia instalacji czy wszystko w dobrej kolejności zamontowane, na początek tyle.

 

Mapy Poniżej. Chyba OK?
Pierwsza kropa żółta od lewej w dół na równo z drugą.

 

Cały tydzień czytam instrukcje, fora, filmiki. Pomimo tego, chciałbym wiedzieć jak przeprowadziłeś swoją kalibracje, tak po naszemu, a nie lekturowo. Pozdrawiam
Na wszystko przyjdzie pora, na początek spróbuj od poprzedniej sugestii. Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapka to mi tam mówi piąte przez dziesiąte, względnie może być dobrze, warto by było sprawdzić samą górę na afr i dorobić resztę w korekcie po obrotach z podpięciem się pod obd na czas strojenia- wtedy można próbować zejść z temperaturą przełączania niżej, jak będzie ustawione cacy. Strojenie zwłaszcza na czasy wtrysku jest cholernie trudne w tych autach, bez obd można to zrobić, ale tak mniej więcej, bo sam mnożnik ok, ustawi powiedzmy przedział 0-3000 rpm przy danym map, z kolei od 3000 do 6000 będzie trzeba systematycznie dolewać, aż w końcu znaleźć kratkę w której przechodzi w Open Loop i skorygować po sondzie włożonej w wydech.

 

Co dokolegi rafoooo zacznij od zmiany reduktora, potem wtryskiwacze i dopiero się bierz za strojenie. Ewentualnie ustaw przełączanie na benzynę przy 65% obciążenia, bo 2.0 16v wolnossące zabija alaskę na każdym biegu

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze ja jako takich problemów nie mam z gazem, praktycznie nie dzieje się nic, gaz mam już ponad dwa lata i nic z nim nie robiłem, zrobione mam na nim jakieś 30tys i sobie go chwałę, ale jak może być lepiej to czemu nie? Warto spróbować.W obecnej chwili pali mi jakieś 13L/100km, a jeszcze jednym powodem dla którego to robię to to, że jadąc na benzynie,np pod górę,przy stałym obciążeniu pokazuje mi spalanie w danym momencie 15l/100km, a po przełączeniu na lpg, ta sama Góra i to samo obciążenie, spalanie w danym momencie wzrasta do 25l/100km, dlatego wnioskuję że jest coś nie tak, auto się widocznie męczy. Choć tego nie idzie wyczuć w różnicy jazdy. Wiem że Waltki są kiepskiej jakości listwą, ale chciałbym uzyskać jak najlepsze rezultaty na tym co mam, bez wkładu finansowego. 2lata temu jadąc nad nasze morze, a mam 1000km, miałem nowo założony gaz, wtedy po przeliczeniu wyszło mi spalanie w trasie niecałe 8L, teraz byłem w Niemczech 1300km, nie dało się zejść poniżej 10,5L przy bardzo ekonomicznej jeździe, wtedy to właśnie zauważyłem różnice w odczytach komputera,na Lpg a bp.

 

Tak to mniej więcej wygląda:

post-32755-0-79852500-1390573189_thumb.jpgpost-32755-0-43311300-1390573172_thumb.jpg

Edytowane przez rafoooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafoooo ciśnienie kalibracji 1,07 ciśnienie na wolnych 1,33. Po pierwsze to dysze za małe dlatego ciśnienie ustawione tak wysoko. Patrząc na mapy - porażka. Mnożnik prawie 1.5 - skoro czytałeś instrukcje STAG-a wiesz że jest do dupy. Poza tym tak jak napisał Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To auto powinno palić w trybie miejskim 10,5-11 litrów, na trasie można zejść spokojnie nawet do 9- 8,5 ale nie niżej. Kwestia precyzyjności wtryskiwaczy. Mnie by było po prostu szkoda silnika, żeby go tak katować.

Co do różnic w wyświetlanym spalaniu- masz odpowiedź, sterownik benzyny musi sporo dolewać- na gazie jest ubogo.

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc od czego zacząć? Powiększyć dysze? o ile? Robić kalibracje?

A jest jeszcze jeden motyw, możliwe że ten mnożnik sam sobie tak podniosłem? Bo jak kupiłem interfejs bluetooth, to się bawiłem programem do staga z androida, i tam grzebałem coś przy mnożniku :)

Więc może by zacząć od kalibracji? Nowe mapki? i wtedy dopiero decydować co dalej? Już sam nie wiem?

Edytowane przez rafoooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor, wtryskiwacze, dobór dysz, kalibracja, w wypadku megane strojenie afr, korekty. Możliwe że pokopałeś sam bo wygląda tak że od drugiej kropki w prawo reszta z dupy jest. 30tyś km to nie jest dużo. Tak jak wyżej napisałem powinno to wyglądać. Ale Ty uparłeś się aby wystroić to bez dodatkowych pieniędzy więc będzie trudno. Spróbuj tak:

post-32360-0-82080800-1390667325_thumb.jpg

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro popołudniu spróbuję, ale zastanawiam się jeszcze nad tymi dyszami, może je rozwiercę, i przy okazji wykalibruje wtryskiwacze? Czytałem że Waltki pasuje co 10tys kalibrować, bo się lubią rozjeżdżać skoki, a prawidłowy skok tłoczka ma wynosić 0,6mm, a z tego co widzę, to są zabezpieczone jeszcze sreberkiem, więc gazownik który mi robił instalkę nie bawił się w kalibracje listwy, tylko jaką zakupił, taka założył, i na takiej stroił mi gaz. Tylko sprawa następna jaka mi się nasuwa, to czy jak zdemontuję listwe, to czy nie warto zakupić zestawu naprawczego i przy okazji rozłożyć ją na czynniki pierwsze, przeprowadzić czyszczenie i powymieniać oringi i tłoczki chyba też są w zestawie wraz z sprężynkami. Wtedy montuje z powrotem, auto kalibracja sterownika, dostrojenie mnożnika i wówczas otrzymuje najlepiej możliwe parametry na tym zestawie jakim posiadam? Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!