Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk


mgje

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na wstepie chcę odrazu się usprawiedliwić ze jestem nowy zarówno na forum jak i w obsłudze "meganki"

Mój problem brzmi następujaco po odpaleniu silnika cały czas słychac dźwięk który zagłusza go jakby chodził wiatrak na chłodnicy albo cos w tym stylu dzieje sie tak nie ważne czy slinik jest zimny czy ciepły

nie mam pojecia co to. Chce dodac tylko ze auto mam od 4 dni i jestem przed wymianą rozrzadu i kzfr przebieg 95 000 mam nadzieję ze to koło ale chciałem zapytać może ktoś miał coś podobnego albo poda mi inna przyczyne

Aha chciałem dodac ze dźwiek nie znika nawet po przejechaniu jakichs 10 km

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez mgje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niezbyt pocieszającie niestety i pewno nie tanie :)

 

Dodano: 24 sty 2014 - 16:50

Witam nagrałem ten filmik ale zauważyłem ze to jednak nie wentylator wiatrak w ogóle nie pracuje wiec to coś innego

Edytowane przez mgje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj wyłączyć wentylator nawiewu, naciskając na przycisk z wiatraczkiem. Mnie się wydaje, że odgłos właśnie z podszybia albo z za silnika dochodzi.. Za silnikiem jednak nic takiego wirującego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem ale nawiew był wyłączony sam nie wiem:(

A może jakiś filtr zapchany albo coś? może to powietrze z nieszczelnego przewodu albo coś w przyszłym tyg rozrząd i kzfr wymieniam wiec może coś się wyjaśni.

Zastanawiam się czy do aso nie pojechać jeszcze wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% założe się, że ten dzwiek pochodzi z grzybka za przepustnicą (łączy sie z odmą z bloku silnika a wejście ma po kolektora ssacego) wypnij ten grzybek i wyczyśc gumową membrankę, grzybek musisz podważać szerokim płaskim śrubokretem, uważaj na sprężynki.Możliwe, że ta gumo poprostu pękła i ruch powietrza wprawia go w szybkie drgania.U mnie nie był to ciągły dzwięk a pulsacyjny.Niestety musiałem zamówić cały ten grzybek w aso, bo się rozerwała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki jak będę w domu sprawdzę to <szukaj>

 

Dodano: 17 lut 2014 - 23:30

Witam wybaczcie ze dopiero teraz odpisuje ale ale tak jak napisał kozuch2 to było to dzięki jeszcze raz za podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej kolego mam dokładnie to samo. Unieś bagnet od oleju to przejdzie ^^ serio :)ale to nie jest rozwiązanie doraźne. trzeba ten grzybek wymienić, muszę się za to zabrać. Wie ktoś ile to kosztuje?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do hałasującej odmy - grzybek i te sprawy. Temat był już poruszany na forum, jest na tą przypadłość rozwiązanie serwisowe. Wymienia się:

8200291355 grzybek

i dokłada w układ

8200280347 (rezonator czy co to jest)

Miałem problem z wyjącą odmą na wolnych obrotach, po zastosowaniu powyższego jak ręką odjął.

 

------

Update

------

 

Jakiś czas temu dźwięk piszczącej odmy pojawił się u mnie ponownie. Zawsze na w pełni rozgrzanym silniku, po nieco dłuższej jeździe. Na początku myślałem, że jest to może pasek klinowy, ale jednak problemem znowu był ten grzybek - zawór regulujący ciśnienie odmy (odolejacz).

 

Za pierwszym razem problem pojawił się zimą, jak tylko pojawiły się pierwsze mrozy. Wtedy ten dziwny dźwięk pojawiał się tylko na postoju - wolne obroty. Wtedy zastosowałem opisane wcześniej rozwiązanie serwisowe: wymiana 8200291355 + dołożenie dodatkowo 8200280347. Wszystko było OK przez około pół roku. Tym razem dźwięk pojawiał się dopiero na w pełni rozgrzanym silniku, przy ruszaniu i generalnie około 1800-2100 obrotów.

 

Postanowiłem jeszcze raz wymienić grzybek, ale nie kupiłem już zamiennika tylko oryginał w serwisie. Problem zniknął. W tym nie oryginalnym poszły chyba uszczelnienia czy coś, nie otwierałem go, bo chyba będę reklamował.

Edytowane przez partyboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!