Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Płyn w zbiorniczku idzie w górę


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie ustalam gościa u którego będziemy rozkładać auto na czynniki pierwsze.

Jak zwolni się kanał to jutro ruszamy z tematem rozbiórki. Zobaczymy jak to wyglada i będziemy szukać części. Tzn. jak widać szukam :) zaczepienia w temacie......

Kolega zawisza1980 jak widze ma wypożyczalnie filmów :)

Polecam uszczelkę pod głowicę firmy Elring

Nie wiem czy u ciebie jest taka sama jak przy 1,9 dci. W necie spotkałem uszczelki, grubość 1,32mm (typowa) i 1,35mm i 1,6 mm.

Przy elringu 1,32mm oraz 1,6mm. Miały być linki, ale serwis chwilowo im padł- wrzuce później. Ceny elringa to plus minus od 170, poprzez 290 aż do ponad 400zł. Ciekawi mnie oryginalny renault. Kto to robi.

Co do rozrządu to poprzedni właściciel wsadził chyba Conti. Co kupić to nie mam pojęcia. W pakiecie mam opcję oryginalny rozrząd renault plus pompa wody Kraft albo Airtex. Można coś takiego? Pompa wody też idzie na wymianę więc tak myszkuje :) Zobaczymy co siedzi w aucie.

 

Dodano: 12 lut 2014 - 23:34

Przekopałem forum. Pytam o rozrząd w tym miejscu bo nie ma sensu skakać po forum. Chyba, że się mylę. W temacie rozrządu i pompy wody jestem głupszy niż byłem wcześniej. Były opinie, że paski, rolki oryginał to Conti, Gates. Pojawia się INA jako oryginał, ale tu mowa o rolkach. Co do pomp to jako oryginał Rouville, jakieś Aisin. Dotz. I niby SKF to w środku czesto INA :)

Ciekawi mnie komplecik renault z wspomnianymi wyżej pompami Airtex i Kraft. Tylko nie wiem co to jest.

http://www.quippo.pl/p4142,zestaw-rozrzadu-z-pompa-wody-7701477046pw1.html

O coś takiego.

 

Dodano: 13 lut 2014 - 21:55

W morde. Pojechaliśmy do znajomego mechanika. U niego było to samo czyli płyn już pod korek i masakra. Mechanik miał nadzieję, że może nie trzeba robić totalnej rozwałki. Zaczęliśmy wykręcać. Kaszana na maxa. Osłona paska chciała nas pokonać. Pasek z alternatora do wymiany. Drobne rysy i pęknięcia a przecież korzysta z niego pompa wody. Cóż, sprawdziliśmy i pompa wody dobra. Nie wiem jakiej firmy. Są numery, muszę poszukać co to jest. Hm...jak dobra to jednak wymieniać? Ja tego nie zakładałem. Ma już nakręcone 48 tys. Czytam, że lepiej wymienić i pewnie tak trzeba. Łopatki, metalowe, całe. Jak się kreci to jest OK, choć minimalnie szeleści.

No nic. Wracając do rozbiórki. Krytyczny dostęp do kolektorów(chyba tak to się nazywa). Przy składaniu trzeba chyba wykręcić rozrusznik. Wtryski odłączone. Obowiązkowo trzeba było odkręcać wycieraczki i plastik przy szybie, prawe nadkole(do połowy)Jutro mamy zamiar dorwać się do głowicy. Syn mechanika pracował/pracuje w serwisie renault. Telefonicznie powiedział, że po objawach niestety trzeba kopać aż do głowicy.

Jako ciekawostka wałki(to na czym siedział pasek od alternatora mają napisy renault a obok Dayco.

Jeszcze nie wiem co z rozrządem. Teraz siedzi Conti. Rozważałem ten oryginalny renault, ale nie wiem. Może jednak znowu Conti.

 

Dodano: 13 lut 2014 - 22:33

Wiecie co to może być za pompa? Jest na niej jakiś znaczek, ale zostawiłem u mechanika więc nie strzele fotki. Ma tylko oznaczenia:

10161P12S

PH-4002

B-02

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, plastiki mogły jakoś zostać, ale było nam trudno odkręcić te kolektory(te rury ma się rozumieć). śruby zapieczone, troche zardzewiały na gwintach. Odkręciliśmy, ale do zakręcenia to chyba trzeba zdemontować rozrusznik. Może u ciebie Zawisza1980 jest troche inny silnik albo miałeś lepsze narzędzia ;) Nie wiem jak u innych ale ja z tyłu, na przepływomierzu mam założone metalowe opaski i bez ściągnięcia plastiku nie szło ruszyć. Jak czyściłem tamte okolice to też musiałem ściągać plastik.

Pompy bym nie wymieniał bo nie jest razem z rozrządem, ale dostęp i rozkręcanie skłania mnie ku wymianie.

Może ktoś miał taki sam.

Pasek od alternatora to zagadka. Z wyszukiwarek nic nie wynika. Wyrzuca kilka rodzajów i długości, które są do siebie zbliżone. Jutro zmierze stary, ale nie wiem czy to coś da. Na pasku żadnych napisów. Jak było to się starło.

 

Dodano: 14 lut 2014 - 16:33

W końcu rozbrane. Głowica pojechała do drugiego magika. We wtorek odbiór i jak znajde części to zabierać się za składanie.

Dowiedziałem się, że ma iść taka sama uszczelka tzn taka jak oryginalnie. Żadne tam grubsze udziwnienia.

W aucie siedziała uszczelka Viktor Reinz. Pod kolektory oryginalna ze znaczkami renault. Poprzednikowi musiała walnąć, ale...idioci zamontowali nową na silikon. Tak się nie robi. To wbrew sztuce. Jak mi to zobaczył mechanik to tak klął, że głowa mała.

Teraz jest do zastanowienia czy brać znowu Viktor Reinz czy coś innego. Gość w firmie, która naprawia głowice powiedział nam, że on zakłada i Reinz i pozostałe markowe. Niby nie ma żadnej różnicy. Nie chciał powiedzieć, albo tak faktycznie jest. Jak się wyraził "Reinz to był najlepszy, ale wiele lat temu" Teraz każda firma to chińszczyzna i jak się trafi. No to mam ból głowy co zamawiać. Kolega Zawisza1980 kupił Elringa, ale nie wiem. Żebym miał pewnosć, że oryginalna renault jest OK to biorę bo mam w dobrej cenie.

Nie wiem jeszcze jaka uszczelka pod kolektory. Oryginalna renault nie nadaje się na powtórne założenie.

To zdjęcia pompy wodnej. Jak wspominałem nie wiem co co jest. Może ktoś widział?

 

Dodano: 14 lut 2014 - 16:36

Można zauważyć numery,

1016P12S

PH-4002

B-02

a na trzecim zdjęciu charakterystyczny znaczek, ale nie mam pojęcia co to jest.

Pompa była zamontowana na silikon. Znaczy pod tym silikonem jest coś czarnego, jakby uszczelka. Ma być uszczelka? Jeśli tak to jaka? Nikt nie rozpoznaje tego "ptaszka" ze zdjęcia? Ze zdjęć to raczej nie ocenicie jej stanu, ale może coś widać.

post-37973-0-21151400-1392391703_thumb.jpg

post-37973-0-39910900-1392391880_thumb.jpg

post-37973-0-35408600-1392392008_thumb.jpg

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z aluminiowego odlewu z niczym mi się nie kojarzy ale z drugiej fotki, można z obsady koła pasowego odczytać takie logo:

post-2372-0-95144800-1392400818_thumb.jpg

Uważam że ta firma jest producentem pompy, a znaczek na korpusie, to tylko kooperant- odlewnia.

https://www.ruville.de/pl/

Nie wiem jaki masz dokładnie 3 cyfrowy kod silnika ale tu taka pompa jest widoczna, nawet z uszczelką w zestawie. Różni się podstawą koła pasowego, jednak powtarzam, nie znam kodu silnika, a to tylko po roczniku i pojemności wyszukane.

http://toc.ruville.de/toc/pl/DE8E7C0550B782D6748FE37736CFCDD620.srv?view=VIndexFramesetJsp&RedirectResolution=false

OK widzę 1,9 dCi F9Q732...

Czyli jednak dane w tabelce w katalogu dobrze dobrałem:

http://toc.ruville.de/toc/pl/DE8E7C0550B782D6748FE37736CFCDD620.srv?view=VIndexFramesetJsp&RedirectResolution=false

Klikając w "grupa produktów" otworzy Ci się kolejne okno tam juz sobie poradzisz.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Gojgien. Zwróciłem uwagę na ten znaczek, ale dopiero po wrzuceniu fotek. To miejsce było brudne i o dziwo lepiej widać na fotkach. Rouville(oznaczane też jako EVR) to dobra firma? Widze, że solidnie wykonane. Rok pompy z tego co na odlewie wskazuje 2000 bo jest 0 w kółeczku. Czyli albo z odzysku, albo czytam nie tak. Troche by miała nalatane. Co sądzisz o pompach Airtex?

OK poszukam takiej samej. Zgadza się. To co jest na stronie rouville troche się różni od tej mojej. Pare lat minęlo więc mogło się zmienić. Co do Airtexa to spytałem bo mam pod nosem w sklepie.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o termostat. Wyjąłem z auta. Takie coś to jest wymienne czy trzeba kupować całość z plastikiem.

Numery 0649 2-F-119

Na gumie LJF E26

Co to za wynalazek?

 

Dodano: 15 lut 2014 - 00:33

Wymontowana uszczelka spod głowicy to Viktor Reinz 60-34410-00. Właśnie szukam danych bo chyba już wycofana.

Co do tych od kolektora to mają być metalowe? Oryginalna jest metalowa, ale spotkałem się z tym, że w sprzedaży są papierowe.

 

Dodano: 15 lut 2014 - 09:46

Co myślicie o rozrządzie firmy Rouville i SKF? Pan w sklepie przekonywał, ze SKF jest bardzo dobry. Wyjdzie taniej, poniżej 400. Conti trzeba by sztukować czyli pasek i dobrać jakieś rolki. Nawet nie wiem czy Conti robi rolki.

 

Dodano: 15 lut 2014 - 22:55

Na razie boli mnie głowa. Auto u mechanika, szukam części, idzie średnio. Zwłaszcza, że dziś sobota. Słabo z poradami na forum ;) Jak w jednym sklepie coś jest, to nie ma wszystkiego. Podobnie sprawa rozrządu. Chcesz jedno, ale cena wywalona w kosmos. Przez neta też nie jest różowo. Walczymy.

post-37973-0-85197700-1392408314_thumb.jpg

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spoko, spoko. Byłem w takiej fazie na gorąco więc nie ma sprawy. :)

 

Dodano: 17 lut 2014 - 11:28

Czekam na głowicę, ktora ma być sprawdzana, planowana. Podzowniłem sobie po sklepach. W typowym dla francuzów pan zaproponował rozrząd SNR mówiąc, że to oryginał. W przypadku uszczelki pdo głowicą jako oryginał podał Melior, Malior, jakoś tak. Co to za oryginał? Pompa wody "oryginał" włoska, nie znał nazwy. Lekko się zdziwiłem.

Czekam z tym zamawianiem bo chce wiedzieć co mi jutro powie gosć od planowania. Wcześniej mówił, że ma iść taka sama uszczelka czyli wychodzi 1,32mm. W innym sklepie(zajmują sie konkretnie silnikami i sprzedają części) pani powiedziała mi, że mają tylko Reinza. Niby 1,6 mm i nic wiecej. Takie stosują. Hm...może po planowaniu? Jutro odbiór głowicy i zobaczymy.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SNR całkiem dobre części robi. Myślę że nie powinno być z ich rozrządem problemów. Ja jednak kupiłem cały komplet SKF (rolki, pasek, zaślepki, pompa wody). Pompa jest produkcji Włoskiej. :/ reszta Niemiecka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprawdziłem w necie. SNR to część koncernu renault.Specjalizacja w łożyskach itd.

To coś idzie m.in na pierwszy montaż w renówkach. Przynajmniej tak jest napisane na stronie motointegrator.Kto im dostarcza paski to już inna para kaloszy :)

 

Dodano: 17 lut 2014 - 13:07

reszta Niemiecka

SKF to chyba Szwedzi?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokładnie. Właśnie rozmawiałem ze znajomym, który pracował w renówce. Oj co się nasłuchałem :) Teraz podobno lepiej. Mówi, że czasem jest fajna promocja na różne części. Niby te z serwisu są jeszcze znośne, ale reszta to już jak się uda. Byle nie brać najtańszych ze sklepu "bo to gó...o samo w sobie".

Dla ciekawych. Przywiozłem do domu koło zębate(nic nie widać oprócz numeru 111951 g30) i jedną z rolek(04-INA-F-123776) Większej nie ściągaliśmy.

Termostat jeszcze oryginalny 8200074346 D MarkIV Automotive. Drugie zdjęcie oznacza, że jest to Vernet. Szczerze powiedziawszy to zastanawiam się czy go nie zostawić. Trzymał temperature mimo upałów czy mrozów. Troche długo wskazówka szła do góry(tak mi się może wydaje), ale co się dziwić skoro silnik miał problemy przy głowicy. W termostacie jest jakiś czujnik, chyba wkręcany. Gdzie on "daje" informacje?

O znalazłem coś takiego

http://motointegrator.pl/produkty/237942-termostat-srodka-chlodzacego-4max-0212-02-004889

Jakby podobny wkład.

 

Dodano: 18 lut 2014 - 16:31

Słyszeliście coś o marce Glaser? Podobno jest to powiązane z Reinzem. Pytam ponieważ w sklepie są śruby od głowicy o takiej właśnie nazwie. Może wezme jakby coś nie tak z dotychczasowymi.

 

Dodano: 19 lut 2014 - 13:46

Kupiłem prawie wszystko do naprawy, ale mam problem z uszczelką.

Przywiozłem ze sklepu uszczelke pod głowicę. Dostałem Elringa 157.351.(1,32mm) Oglądałem w sklepie, ale nie znam się więc może tutaj. Naszły mnie wątpliwości co do jej jakości. Uszczelka czy Elringa czy Reinza składa się z 3 kawałków metalu. Pytanie czy to są 3 zlane, sprasowane ze sobą kawałki? Patrze i na brzegach to się minimalnie rodziela, odstaje, takie mini mini. Może tak ma być, ale nie mam pojęcia. Po przykręcenie to się wszystko ściśnie? sam już nie wiem.

 

 

Wg starej to nic nie porównam bo całkowicie rozwalona, tzn bardzo mocno się rodzieliła i wygięła. Stara byłą Reinza 60-34410-00.

Problem w tym, że takiej już nie ma w ofercie. Zadzwoniłem do innego sklepu i powiedziano mi, że ten numer już nie funkcjonuje a Reinz robi tylko 1,25 albo 1,6mm. I druga informacja, że pomiedzy 1,25mm(Reinz) a 1.32mm(Elring) jest minimalna różnica(tzw tolerancja) i można zakładać 1.32mm ponieważ nawet takie normy zakłada producent renault.

To teraz zgłupiałem bo jeśli byłą 1,25mm i wsadzać to samo to ta Elringa dobra czy nie? Kurcze musze chyba jechać do mechanika, ale to pare kilometrów. Pozostaje jeszcze kewstia tych brzegów w uszczelce. Ktoś doradzi?

Jak pamiętam to przy planowaniu zebrano dość mało bo 3 dziesiąte czy coś(środkiem)

Ostatnie zdjęcie to ta stara uszczelka.

 

Dodano: 25 lut 2014 - 18:44

Wsadzony eliring, rozrządy pozmieniane, testuje się.

Zastanawiam się czy zmieniać olej. Przejechane dopiero niecałe 10tys. Płyn nie poszedł do oleju, pracowało się czysto, ale nie wiem. "Przepłukać" układ starym olejem i nowy?

post-37973-0-91932600-1392661916_thumb.jpg

post-37973-0-38789700-1392662460_thumb.jpg

post-37973-0-42229300-1392813874_thumb.jpg

post-37973-0-19033000-1392814093_thumb.jpg

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to się nie zastanawiaj nawet, ile chcesz niby jeździć na oleju? 10 tyś. to już czas na wymianę, jeszcze po takiej akcji to nawet wskazane :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile chcesz niby jeździć na oleju?

Zgadza sie. Faktycznie jest już prawie 10tys. Tolerancja to tak troche powyżej 10 tys więc spytałem. "Przepłukać" to miałem na myśli przejechać chwilę po czym wymienić. ;) Czyli nie ma co czekać.

Nie pamiętam rozmiaru podkładki, uszczelki pod korek spustu oleju. Kojarzycie co tam idzie? Przy ostatniej zmianie oleju zapomniałem zapisać rozmiar. Wiem, że ma byc tylko miedziana. Najwyżej wezme kilka rozmiarów. :)

 

Dodano: 01 mar 2014 - 01:05

W morde. Wszystko OK, przynajmniej jak na razie płyn się nie gotuje, ale.....jest problem z drobnym wyciekiem oleju. Wczoraj dopatrzyłem, że z lewej strony(stojąc przed autem)"wyłazi" olej w okolicach pokrywy zaworów. Przetarłem papierem. Po jeździe było to samo. Nie jest to jakaś rzeka oleju, ale cieknie. Widać jakby spod uszczelki pokrywy. Hm...mogłem wymienić, ale wcześniej nic się nie lało więc została stara. To był błąd. Nic, zamawiam uszczelkę i trzeba założyć i patrzeć.Najgorsze, że trzeba popuszczać inne elementy. W moim przypadku obowiązkowo, aby założyć pokrywę, trzeba było popuścić wtryski. ;)

Raczej tylko nowa uszczelka bo sikon jako dodatek to chyba odpada?

 

Dodano: 04 mar 2014 - 18:32

Co do uszczelki.

Mam pytanko odnośnie uszczelki pokrywy zaworów.

Stojąc przed autem kładziemy tak jak na zdjęciu czyli tym języczkiem do przodu?

Założyłem tak jak widać na rysunku. Czyli języczkiem do przodu.

http://motointegrator.pl/produkty/287446-uszczelka-pokrywy-zaworow-korkowa-elring-851060

Pasuje i tak i tak(chyba). Stara była tak samo, ale ściągana więc nie wiem.

Stara troche się pociła z lewej strony(przed remontem było OK, ale stara byłą dodatkowo zabezpieczona silikonem)Nowa też się poci, ale więcej z prawej. Ściągne jeszcze raz. Można poprawić silikonem czy raczej nie? Mechanik mówił, że nowa czasem musi się ułożyć.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!