Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świeca (cewka) w oleju (dekiel zaworów)?


Jankos

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyż byłem dzisiaj na przeglądzie w warsztacie, gdzie wymienione zostały świece, płyn hamulcowy, filtry, olej ale okazało się że trzeba wymienić dekiel zaworowy czy osłonę pod nim.

 

Podczas wykręcania cewek i świec, wyszło na to że na 3ciej świecy jest w olej.

Mechanik stwierdził że warto byłby wymienić za jednym zamachem rozrząd, tłumacząc to (że i tak trzeba to zrobić za rok) że jeśli rozrząd nie był nigdy rozbierany to łatwiej będzie dostać się do dekla zaworowego co też będzie miało wpływ na koszta - choć nie wiem czy to miał dokładnie na myśli czy po prosty wywąchał możliwość dodatkowego zarobku.

 

Za rozrząd mechanik sobie życzy ok. 450zł za robociznę (części kupie ja), 200zł za dekiel demontaż i montaż, 40zł materiały + 100zł płyn chłodniczy z wymianą.

 

Pragnę przypomnieć że Meganka ma przejechane 55tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale auto jest z marca 2010 roku.

 

Zresztą nie w tym rzecz, chodzi mi bardziej o kwestię świec czy tej uszczlki pod głowicą?

Edytowane przez Jankos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawdopodobnie standardowy wyciek, który pojawił się razem z wprowadzeniem przez Renault 16-zaworowych silników od 99roku. Poci się albo z górnej, albo z dolnej pokrywki zaworów. To zazwyczaj było składane na silikon, bez uszczelki. Jak pojawił się wyciek to olej kapał do cewek, co powodowało przerywanie auta, nierówne obroty, brak mocy. Trzeba zrzucić plastikowy kolektor i sprawdzić gdzie się poci. Jak górna pokrywa zaworów - nie trzeba zrzucać rozrządu, jak dolna, to pasek trzeba zdjąć, a przy tym przebiegu i wieku auta warto rozważyć wymianę i mieć spokój na następne 100tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli póki się tam nie zajrzy, wróżenie z fusów typu: od razu zróbmy rozrząd - jest bezpodstawne?

No bo jeśli to górny kolektor to co w takim razie powinno być zrobione?

Dlaczego pytam, byłem w tym warsztacie pierwszy raz, przegląd wypadł dobrze, ale nie chce aby się naciać na diagnozę typu: a świeca w oleju to pewnie dekiel do wymiany a skoro i to, to i zrobimy też Panu rozrząd bo się zbliża.

A co jeśli to będzie (mam nadzieję) tylko górna pokrywa zaworów do zrzucenia i tam będą te objawy pocenia widoczne? Czy może od razu zrzucić górną i dolną aby wykluczyć ewentualne problemy na przysłość?

 

Pozdrwiam i dziękuje za wszelkie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/topic/32424-olej-na-silniku/

 

Trzeba tam zajrzeć, żeby podpowiedziec co jest do roboty. Jak silnik będzie zaolejony od góry - to raczej górna pokrywka, jak olej będzie się sączyć od poziomu dolnej pokrywy to raczej dół - wtedy będzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na górze wokół pewnej śruby koło cewki widać wyciek oleju. Byłem w ASO Nawrot. Doradca powiedział, że trzeba sprawdzić wszystkie śruby i na nowo nałożyć klej uczszelniający. Ponieważ jestem przed wyjzdem na urlop, zapytałem, czy nie ma przeciwskazań. Powiedział, że nie ma.

Umówiłem się na wykonanie tej roboty po powrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/topic/32424-olej-na-silniku/

 

Trzeba tam zajrzeć, żeby podpowiedziec co jest do roboty. Jak silnik będzie zaolejony od góry - to raczej górna pokrywka, jak olej będzie się sączyć od poziomu dolnej pokrywy to raczej dół - wtedy będzie wiadomo.

Zajrzałem wczoraj (prowizorycznie) pod ten plastik i widać jak olej zalega na górze w okolicy 3 cewki. Ale jak sprawdzić czy czy przypakiem nie sączy się i/też z dolnej pokrywy? Chociaż to już powinien wiedzieć mechanik, który jak wstawię do niego auto, powinien szczerze powiedzieć i uspokoić że jeśli to górna to uszczelniamy na nowo i rozrząd robimy za rok. Chodzi mi głównie o to żeby nie było jakiegoś kantu i chęci zarobienia na kliencie. Czy może tak być że będzie ciekło i z góry i z dołu - to wtedy i tak rozrząd do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po naprawie wycieku oleju ze śrub kolektora. ASO bardzo dobrze to zrobiło. Klejem uszczelniło te śruby, wymieniono także 2 uszczelki. Poczekałem tylko 2 godziny i po wszystkim. Koszt: 400 zł. Dziś miałem dłuższą trasę. Po niej sprawdziłem, jest suchutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A u mnie po wizycie u mechanika, po oczyszczeniu silnika i pozostawieniu auta aby chodziło przez 2 dni nic się nie pojawilo. Mechanik stwierdził że silnik ani z góry ani z dołu się nie spocił, stwierdził że kolektor też trzyma. Śruby od silnika też nie puszczają a przecież idą na wylot. Choć powiedział aby pojeździć i jeśli olej znowu się pojawi w tym samym miejscu no to wtedy będziemy badać jeszcze raz, nie wział za to ani złotówki.

A teraz czytam Twój post i stwierdzam że możę faktycznie gdzieś śrubami z kolektora cieknie olej. A jakie dodatkowo dwie uszczelki Ci wymienili, te na kolektorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!