Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świeca (cewka) w oleju (dekiel zaworów)?


Jankos

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyż byłem dzisiaj na przeglądzie w warsztacie, gdzie wymienione zostały świece, płyn hamulcowy, filtry, olej ale okazało się że trzeba wymienić dekiel zaworowy czy osłonę pod nim.

 

Podczas wykręcania cewek i świec, wyszło na to że na 3ciej świecy jest w olej.

Mechanik stwierdził że warto byłby wymienić za jednym zamachem rozrząd, tłumacząc to (że i tak trzeba to zrobić za rok) że jeśli rozrząd nie był nigdy rozbierany to łatwiej będzie dostać się do dekla zaworowego co też będzie miało wpływ na koszta - choć nie wiem czy to miał dokładnie na myśli czy po prosty wywąchał możliwość dodatkowego zarobku.

 

Za rozrząd mechanik sobie życzy ok. 450zł za robociznę (części kupie ja), 200zł za dekiel demontaż i montaż, 40zł materiały + 100zł płyn chłodniczy z wymianą.

 

Pragnę przypomnieć że Meganka ma przejechane 55tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale auto jest z marca 2010 roku.

 

Zresztą nie w tym rzecz, chodzi mi bardziej o kwestię świec czy tej uszczlki pod głowicą?

Edytowane przez Jankos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawdopodobnie standardowy wyciek, który pojawił się razem z wprowadzeniem przez Renault 16-zaworowych silników od 99roku. Poci się albo z górnej, albo z dolnej pokrywki zaworów. To zazwyczaj było składane na silikon, bez uszczelki. Jak pojawił się wyciek to olej kapał do cewek, co powodowało przerywanie auta, nierówne obroty, brak mocy. Trzeba zrzucić plastikowy kolektor i sprawdzić gdzie się poci. Jak górna pokrywa zaworów - nie trzeba zrzucać rozrządu, jak dolna, to pasek trzeba zdjąć, a przy tym przebiegu i wieku auta warto rozważyć wymianę i mieć spokój na następne 100tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli póki się tam nie zajrzy, wróżenie z fusów typu: od razu zróbmy rozrząd - jest bezpodstawne?

No bo jeśli to górny kolektor to co w takim razie powinno być zrobione?

Dlaczego pytam, byłem w tym warsztacie pierwszy raz, przegląd wypadł dobrze, ale nie chce aby się naciać na diagnozę typu: a świeca w oleju to pewnie dekiel do wymiany a skoro i to, to i zrobimy też Panu rozrząd bo się zbliża.

A co jeśli to będzie (mam nadzieję) tylko górna pokrywa zaworów do zrzucenia i tam będą te objawy pocenia widoczne? Czy może od razu zrzucić górną i dolną aby wykluczyć ewentualne problemy na przysłość?

 

Pozdrwiam i dziękuje za wszelkie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/topic/32424-olej-na-silniku/

 

Trzeba tam zajrzeć, żeby podpowiedziec co jest do roboty. Jak silnik będzie zaolejony od góry - to raczej górna pokrywka, jak olej będzie się sączyć od poziomu dolnej pokrywy to raczej dół - wtedy będzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na górze wokół pewnej śruby koło cewki widać wyciek oleju. Byłem w ASO Nawrot. Doradca powiedział, że trzeba sprawdzić wszystkie śruby i na nowo nałożyć klej uczszelniający. Ponieważ jestem przed wyjzdem na urlop, zapytałem, czy nie ma przeciwskazań. Powiedział, że nie ma.

Umówiłem się na wykonanie tej roboty po powrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/topic/32424-olej-na-silniku/

 

Trzeba tam zajrzeć, żeby podpowiedziec co jest do roboty. Jak silnik będzie zaolejony od góry - to raczej górna pokrywka, jak olej będzie się sączyć od poziomu dolnej pokrywy to raczej dół - wtedy będzie wiadomo.

Zajrzałem wczoraj (prowizorycznie) pod ten plastik i widać jak olej zalega na górze w okolicy 3 cewki. Ale jak sprawdzić czy czy przypakiem nie sączy się i/też z dolnej pokrywy? Chociaż to już powinien wiedzieć mechanik, który jak wstawię do niego auto, powinien szczerze powiedzieć i uspokoić że jeśli to górna to uszczelniamy na nowo i rozrząd robimy za rok. Chodzi mi głównie o to żeby nie było jakiegoś kantu i chęci zarobienia na kliencie. Czy może tak być że będzie ciekło i z góry i z dołu - to wtedy i tak rozrząd do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po naprawie wycieku oleju ze śrub kolektora. ASO bardzo dobrze to zrobiło. Klejem uszczelniło te śruby, wymieniono także 2 uszczelki. Poczekałem tylko 2 godziny i po wszystkim. Koszt: 400 zł. Dziś miałem dłuższą trasę. Po niej sprawdziłem, jest suchutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A u mnie po wizycie u mechanika, po oczyszczeniu silnika i pozostawieniu auta aby chodziło przez 2 dni nic się nie pojawilo. Mechanik stwierdził że silnik ani z góry ani z dołu się nie spocił, stwierdził że kolektor też trzyma. Śruby od silnika też nie puszczają a przecież idą na wylot. Choć powiedział aby pojeździć i jeśli olej znowu się pojawi w tym samym miejscu no to wtedy będziemy badać jeszcze raz, nie wział za to ani złotówki.

A teraz czytam Twój post i stwierdzam że możę faktycznie gdzieś śrubami z kolektora cieknie olej. A jakie dodatkowo dwie uszczelki Ci wymienili, te na kolektorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!