Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o naprawe 1.9 dci 120hp


no21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Objawy: odkąd mam to auto(3 lata),spalanie 7-8 l/100km, ruszało się nim bardziej jak benzyniakiem, auto przyśpieszało w miarę od 2000obr, było ospałe jak na 120hp a mechanicy twierdzili, że ten typ tak ma. Dodatkowo wzrastało zużycie oleju. Przebieg niby 301 tys ale mechanik twierdzi że dużo więcej. Z irytujących rzeczy, przy próbie podjazdu pod stromą górkę w zimie ASR tak obniżał obroty silnika, że gasł. W 2013r wymienione turbo, pompa oleju, dwumas, EGR, przepływka(jak się teraz okazało EGR i przepływka niepotrzebnie....).

 

Po wizycie u 5 mechaników 6 postawił diagnozę:w moim megane2 1.9dci 120hp padł silnik

Silnik jest już rozebrany: obsiadnięte zawory wydechowe, zużyte gładzie cylindrów,pierścienie w stanie agonalnym, ślady zużycia na panewkach, po mierzeniu tłoki i korbowody w stanie idealnym.

Mechanik stwierdził, że trzeba: zrobić szlif wału i kupić nowe panewki, pierścienie, sworznie tłoków, naprawić głowice oraz tulejować blok.

Zastanawia mnie to tulejowanie bloku, to dobry pomysł?

Edytowane przez no21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie to tulejowanie bloku, to dobry pomysł?

Po co? Kupujesz tłoki tzw. nadwymiarowe, robisz szlif gładzi cylindrów i tłoków. Składasz i jeździsz dalej.

Kiedyś tulejowanie wykonywało się po 3-4 szlifie cylindrów. Chyba, że silnik miał tuleje cylindrów, nie wiem jak to jest u Ciebie.

Wtedy, kupowało się cały komplet tuleje i tłoki, które już były spasowane. Wystarczyło to wszystko poskładać razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził że komplet tłoków kosztuje prawie 3000 plus szlif, a tulejowanie jest dużo tańsze i ma to sens ponieważ poza zjechanymi cylindrami blok jest ok.

Nie chce kupować silnika ponieważ kilku znajomych kopiło i po roku lub dwóch musieli je naprawiać od podstaw, jednemu wyszło prawie 10tyś.

Naprawa ma kosztować miedzy 4 a 6 tyś ze wszystkim czyli jeszcze wymiana rozrządu, koła pasowego na wale, płyny i naprawa głowicy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz silnik sam słupek na F9Q 870 za połowę ceny podanej przez ciebie. Zmiana łapy pompy wtryskowej i pompy vacum, nowe podkładki pod wtryskiwacze i to tyle. Silnik z 2011 roku. Na pewno gwarancje dostaniesz. Coraz więcej ludzi wymienia te silniki do starszych wersji. Cały "stary" osprzęt pasuje, więc pozostaje twój.

http://allegro.pl/renault-silnik-1-9-dci-130km-f9q-870-i3989016481.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego hymmen, wtryski też trzeba z nowego silnika. W tym silniku komora spalania ma inny kształt, przez co uzyskasz ok. 80KM i olbrzymie dymienie.

Mnie po przekładce i nowych wtryskach wyszło 140KM, 360NM. Pompa vacum z F9Q800 jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Więc to było powodem mniejszej mocy, teraz łapie jak i co. Naprawdę niezły wynik. Pozdrawiam kolegę kowaldo.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pół roku myślałem, że coś źle złożyli przy przekładce silnika. Dymienie przy 3500obr/min wyszło na poziomie 70-80%... Sprawdzony został EGR, rozrząd, wtryski i nic. W końcu Andrzej Godula rozwiązał w czym tkwi problem. Szkoda, że nie ma nowej pompy wysokiego ciśnienia, bo na pewno lepiej by się sprawował, ale to pociągło by za sobą większe wydatki jak komputer, wiązki itp. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie.

Auto jest już po naprawie, zrobiłem ponad 2500km i niedługo jadę na wymianę oleju. Zdecydowałem się posłuchać mechanika i remontować silnik.

Wrażenia mam bardzo pozytywne, auto lepiej odpala, nie gaśnie tak łatwo przy ruszaniu, nie bierze oleju (wcześniej 1l na 500km) i w końcu przyśpiesza na niższych obrotach.

Silnik ma więcej mocy, np pod pewnie dość strome wniesienie wcześniej zawsze jechałem na 3 biegu a teraz spokojnie jadę na 4 biegu i mam jeszcze zapas mocy.

Silnik również pracuje ciszej i nie ma wibracji na wolnych obrotach, ale to chyba mało istotne.

Ze spalaniem tez jest lepiej, wcześniej średnio 7.9l/100km a na dzień dzisiejszy 6.5 l/100km.

Teraz mniej przyjemna kwestia czyli cena: 5000pln z robocizną. Trochę dużo, ale mam zamiar jeździć tym autem minimum 5 lat wiec myślę że było warto.

Pozdrawiam.

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!