Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak podświetlania konsoli środkowej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj w kolejnym odcinku serialu "co by tu mogło przestać działać w moim Scenicu" nagle zgasło mi podświetlenie konsoli środkowej - przycisków radia, przycisków klimatyzacji i nawiewu. Działa (świeci) mały wyświetlacz z temperaturą i siłą nawiewu, działają też zegary prędkościomierza i obrotów (już naprawiane). To jakiś bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam serdecznie,

możecie powiedzieć, gdzie są te bezpieczniki w komorze silnila?? Mam ten sam problem i otworzyłem maskę gdzie obok akumulatora mam taką skrzyneczkę z wiązkami przewodów i bezpiecznikami, ale tam są chyba 4 bezpieczniki 20 i 40V A i nie ma 7,5. Czy może gdzieś jest schowana reszta bezpieczników???

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tam są chyba 4 bezpieczniki 20 i 40V i nie ma 7,5.

Coś słabo zaglądałeś, jest tam ponad 20 bezpieczników w tym kilka 7,5A. Oczywiście mowa o meganeII/scenic II bo z Twojego profilu nie wiadomo jaki pojazd posiadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Mam scenica II z 2005r, ale chyba jest w nowszej budzie (nie bardzo się na tym znam - ma ksenony). Co do bezpieczników to zdjąłem klapkę z góry odsłaniając zwoje przewodów i po lewej stronie jest 5 bezpieczników. Żadnych innych nie widziałem na wierzchu. Rozmawiałem dzisiaj z elektrykiem z reno który powiedział, że bezpieczniki których szukam są głeboko pod akumulatorem. Aby się do nich dostać trzeba wyjąć akumulator, podstawę akumulatora i coś tam jeszcze i dopiero z boku wysuwa się skrzyneczka w której znajdują się bezpieczniki. Ponoć trzeba liczyć na dostanie się do nich od 1-1,5 godziny. Jak to jest prawda to przechlapane. Ja dzisiaj obejrzałem sobie dokładnie jak to wszystko wygląda i nie wiem czy tak rzeczywiście jest. Obok akumulatora jest już zakole i nie widzę miejsca gdzie można by wsadzić wysuwaną skrzyneczkę z bezpiecznikami. U mnie wygląda to tak jak w załącznikach.

post-47901-0-43932100-1408475527_thumb.jpg post-47901-0-98921600-1408475624_thumb.jpgpost-47901-0-70487200-1408475598_thumb.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto jest faktycznie z 2005 roku, to nie jest prawdą to co opisujesz. Tak jest w wersjach poliftowych Ph II od połowy 2006 roku. W Ph I trzeba tylko zdjąć pokrywę skrzynki bezpieczników i wszystkie są na wierzchu. Nic tylko wymieniać.

Chyba że masz Ph II, to wtedy faktycznie jest trochę więcej roboty, żeby wymienić tam bezpiecznik, ale z tym czasem 1-1,5 godziny to przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

W międzyczasie edytowałem post i dodałem zdjęcia jak to u mnie wygląda. Czy możesz określić gdzie u mnie mogą znajdować się te bezpieczniki?

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Jutro rozepnę to łącze, odkręce widoczną nakrętkę i zdejmę tę osłonę która jest na wierzchu, może coś tam jeszcze pod spodem jest, choć jak patrzyłem z boku to nie wydaje się, że by tam weszły bezpieczniki. Jutro się okaże. Oczywiście poinformuję co zastałem. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz określić gdzie u mnie mogą znajdować się te bezpieczniki?

Jednak to jest PhII. Trzeba wysunąć tą płytkę miedzy białym złączem, a dużymi bezpiecznikami. Ona jest odwrócona i pod spodem są te bezpieczniki, o których mowa.

Jak to dokładnie zrobić znajdiesz w tym temacie: http://megane.com.pl/topic/47407-bezpieczniki-w-komorze-silnika-jak-sie-tam-dostac/page__view__findpost__p__349526

 

Dodano: 19 sie 2014 - 21:42

Jutro rozepnę to łącze, odkręce widoczną nakrętkę i zdejmę tę osłonę która jest na wierzchu

Na tym etapie tej obudowy co została już bardziej nie zdemontujesz. Teraz moduł z bezpiecznikami trzeba wysunąć w stronę akumulatora. Spróbuj może ją tylko trochę wysunąć, chociaż nie wiem czy się tak da,ponieważ ona jest podobno w prowadnicach i skosem nie bardzo wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki serdeczne. Co prawda pod tym linkiem http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=114114 nie pokazują mi się zdjęcia, ale mam nadzieję, że sam opis wystarczy. W wolnej chwili posiedzę nad tym i rozbiorę co trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmę tę osłonę która jest na wierzchu

To bez dobrego brzeszczotu może być niewykonalne.....

zazwyczaj moduł wysuwa się w lewo z tej obudowy, a by tego dokonać, to kilka zabawek trzeba zdemontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda pod tym linkiem http://renault.auto....ic.php?t=114114 nie pokazują mi się zdjęcia

Faktycznie, nie ma ich teraz, a jeszcze rok temu były. Tak to jest z zewnętrznymi serwerami. Szkoda, bo dokładnie było to przedstawione, krok po kroku co należy zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz rozbierać skrzynkę z bezpiecznikami sprawdź między innymi czy masz lewe światło pozycyjne i czy działa podświetlenie przycisków podnoszenia szyb. Jak spali się ten bezpiecznik którego szukasz to nie będzie między innymi zasilania tych elementów które wymieniłem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!