Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Cudowna" praca silnika


Sroczek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam to samo. tyle, że nie chodzi chyba, aż tak głośno albo mikrofon potęguje ten dźwięk.

Koła ZFR zmieniane, elektrozawór KZFR też. Poducha (ta przy rozrządzie) zmieniona tuż po sprowadzeniu. Auto miało straszne drgania na biegu jałowym.

Moja chodzi, jak diesel po rozgrzaniu. Wystarczy 5-7 min na postoju. Utraty mocy nie czuję, a buda nie wpada w drgania. Tylko ten dźwięk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Zdechnięte kzfr powoduje tylko problemy podczas biegu jałowego

Nie prawda powoduje zmianę adaptacji sterownika to raz,powoduje spadek mocy w dolnym zakresie obrotów co użytkownik zauważy po tym że musi więcej wciskać gaz podczas jazdy na niższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miesiąc temu wymieniałem rozrząd i co za tym idzie KZFR gdyż tak samo jak twój ,, normalnie diesel" na biegu jałowym, dodając gazu praca cicha - normalna. Po wymianie wszystko jest ok, praktycznie nie słychać silnika jak pracuje na niskich obrotach. Co do spadku mocy przy zużytym lub wyeksploatowanym KZFR to spadek mocy jest na tyle znikomy że nie bardzo jesteśmy w stanie go wyczuć. Po wymianie KZFR w mojej Megi spadło zużycie paliwa może nie znacznie a jednak....... Wzrost ciśnienia oleju włącza KZFR więc..............i moc rośnie

 

Coś tam kiedyś wyczytałem że KZFR daje 16-20 KM więcej ale głowy nie dam :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w naszym scenicu 2.0 przy padniętym kzfr autem można było jeździć, ale jeździł jakby miał z 90-100KM. Muł całkowity. Po załączeniu klimy jeszcze gorzej. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam taki podobny problem. Silnik na wolnych obrotach terkocze troche jak diesel. Po dodaniu gazu tak w okolicach ok 2000obr/min słychać takie jak by "bulgotanie". Powyżej 2500obr/min "bulgotanie" mija i silnik brzmi jak normalna benzyna. Potem jak obroty spadają znowu w okolicach 2000obr/min "bulgotanie" powraca i tak poniżej 1800obr/min znika ale silnik dalej terkota.

Rozrząd, kzfr, świece,olej, filtr oleju, powietrza oraz paliwa i poduszka, ta po lewej stronie(jak sie patrzy na silnik po otwarciu maski) wymieniona 3000km temu. Przy jezdzie na krótkich ocinkach po mieście (ok 5-10km) bardzo często pojawia sie błąd P0130 (co 2-3 odpalenia samochodu). Po przejechaniu ponad 100km autostrdą problem z błędem sondy lambda znika na ok tydzień (kilkanaście odpaleń samochodu) Co do spadku mocy to nie wiem czy wystąpił ponieważ auto mam od niecałych 4 miesięcy. Średnie spalanie w mieście wynosi ok 12l/100km. Na autostradzie przy prędkości ok 130-140km/h ok 8,5-9 l/100km. Jakiś pomysł koledzy co to może być ? Czy to sonda lambda ? Czy może źle zmontowany rozrząd po wymianie ? Czy może cos innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie. Samochód wreszcie zrobiony ale trwało to prawie 2 miesiące a już piszę dlaczego.

 

1. Samochód zawiozłem do mechanika i wymienił mi rzeczy, które należało kupić czyli: rozrząd, pompa, poduszka pod silnikiem, kzfr.

2. Kupiłem części w sklepie w którym kupowałem od lat bo znajduje się 50 metrów od domu.

3. Mechanik zrobił wszystko co trzeba, przyjechałem po samochód. Odpalił, pracował jak marzenie. Jazda próbna, 200 metrów "error" na wyświetlaczu i auto zapchane do mechanika. Delikatnie wkur.... wróciłem do domu. Telefon od mechanika, że sprawdził wszystko i stwierdził, że koło jest Cięcie....

4. Nic, oddałem koło na gwarancje i czekam. Dzwoni sprzedawca, że firma Renault zażądała sobie opinii od mechanika, że zawór działa ok. Zdziwko jak złoto ale zaniosłem i czekam dalej.

5. Sklep niedaleko, więc przy okazji zakupów co kilka dni zaglądałem i pytałem czy już jest. Tekst sprzedawcy, że będzie dzwonił do przedstawiciela i oddzwoni do mnie do godziny. Po czterech już mocno wkurw... pytam co jest z kzfr. Gość, że nie może się dodzwonić. Poprosiłem o numer do chłopa a ten, że nie bo to jest na jego głowie. Skwitowałem tekstem, że jest to śmieszne co sklep robi/a właściwie nic nie robił w celu odzyskania części.

6. Się zaczęło: przed 18 tego samego dnia dzwoni telefon (sklep). Wow, super. Tekst gościa: pierwsze primo (hahaha) proszę na mnie nie krzyczeć, myślałem, że spadnę z fotela. Drugie primo koło będzie jutro.

7. Na drugi dzień odbieram koło i jakiś dobry duszek kazał mi sprawdzić na necie co to za koło po raz kolejny dostałem i co się okazało. Podobnie jak za pierwszym razem dostałem koło do silnika 1,6 (sick!). Żona mówi: Jarek jedź do serwisu Renault i się upewnij potem możesz zacząć klnąć. Pojechałem i niestety okazało się prawdą.

8. Wracam do sklepu z "ryjem", przy kolejce ludzi, że sprzedawca jest niekompetentnym, zarozumiałym człowieczkiem. Zażądałem zwrócenia pieniążków, otrzymałem.

9. Mechanik zmianił koło + to co mi mówił, że musiał wymienić wtryskiwacze (się nie znam i nie wiem czy to prawda). W każdym razie dodatkowo musiałem zapłacić mechanikowi 900 złotych bo po raz kolejny rozbierał, składał i się nie dziwię.

 

Teraz pytanko czego mogę zarządać od właściiela sklepu bo z tym "panem" nie chce mieć nic wspólnego. Co jest w ogóle możliwe do ugrania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!