Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Servis+nie działający CLIP coś spaliłem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To sobie narobiłem dziadostwa ;)

Podczas badania magistrali CAN i innych "kabelków" od sterownika dachu coś chyba spaliłem :P Zrobiłem gdzieś zawarcie, myślałem, że nigdzie na samochodzie ale chyba jednak też... Boję się, że na skrętce CAN. Niestety nie widziałem a jedynie usłyszałem.

Teraz samochód wali mi komunikatem, service i że dach do sprawdzenia. Podpinam CLIPA a tu cała magistrala CAN strajkuje. Wycieraczki, światła, kierunki itd. Jak przy typowym zakłuceniu zakłóceniu CAN. CLIP oczywiście się nie łączy.

Wypiąłem więc sterownik dachu z instalacji i teraz po podpięciu CLIPA nie mam już strajku samochodu, ale CLIP dalej mi się nie łączy. Świecą się na nim wszystkie diody cały czas.

Wiem, że pytanie pod tytułem co spaliłem jest śmieszne. Sterownik dachu już zakupiłem, Mam też na biórku biurku tą skrzynkę bezpieczników i połączeniową z komory silnika. Pochodzi ona od Scenika. Jest tam jednak Mikro Kontroler więc i program jakiś. Nie wiem czy te skrzynki połączeniowe (jest to główny węzeł CAN jak sądzę) były takie same wszędzie czy się różnią modelami? Jest kupa pracy z podłączaniem tego i nie chcę robić na głupa.

Kolejna opcja to UCH gdzieś dostało i blokuje mi dach mimo, że może być dobry. Tego jednak nie mam na podmiankę. Może bym i znalazł, tylko nie wiem jak szukać.

Reasumując więc, poza swobodnymi wypowiedziami odnośnie całości, chciał bym się dowiedzieć,

1-jakie znaleźć UCH do mojego CC 1.9 dci z 2004 roku bez HF, żeby było P&P

2-czy skrzynki bezpieczników w komorze silnika różnią się czy są takie same?

3- czy może jest jakaś typowa usterka blokująca złącze diagnostyczne? Może zbieg okoliczności tylko?

Oczywiście bezpieczniki wszystkie sprawdzone(poza jednym 5A z komory silnika którego nie miałem wczoraj czym wytargać a dzisiaj trzeba było jeździć).

Czy ma ktoś jakiś inny pomysł może co mogło się zwalić?? :) Trochę mnie to dobija, bo jak sądzę, znalazłem sygnał blokujący dach podczas jazdy ale nie mam jak sprawdzić ;) Tak już byłby komplet... ehh dużo strat ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad2. BSI ze scenika mam bez pudełka a na płytce nie mogę znaleźć żadnych info. Jeżeli jednak scenik miał wszystko (był bardzo bogaty) to jest nadzieja, że obsłuży moje auto?

ad1 - no już doczytałem że UCH nie pójdzie po dobroci. Jak skomplikowane jest puszczenie nowego UCH? Da się to zrobić CLIPem ? czy potrzebne super kody i takie tam?

Bardzo dziwna ta moja awaria...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli taki soft jak mają tuningowcy?? a masz jakies pojecie jak taki soft sie zwie?

tyle, że to na marginesie bardziej pytanie, Już chyba potrwierdziłem, że padł sterownik dachu. Nie wiem jeszcze co w nim zdechło ale będę walczył dopiero jak dostanę sprawny jakiś.

Kurcze od roku grzebię tam w tych kabelkach i chyba straciłem czujność. Na koniec tak sobie strzelić w kolano :P

Dzięki Nel, jak cos to wrócę z tematem dopiero w połowie marca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO podstawowa wiedza na temat CAN :) Tę już mam ogarniętą ale dzięki :P

Odstawiam problem na razie. Podłączę sprawn sterownik będę miał pewność czy to on dostał, czy tylko udaje. Jesli nie to będę musiał dzwonić chyba kable jeden po drugim :P Trochę będzie mierzenia) Najważniesze że przy wypiętym sterowniku auto jeździ. Wali service'm ale wszystko chyba działa. Na razie musi wystarczyć. Sterownik dachu ma niestety trzy, bądź cztero warstwową płytkę i nie da się sprawdzić wszystkich połączeń. Tak więc naprawa może polegać jedynie na podmianie oczywistych elementów. Zobaczymy jak będzie :P

 

Dodano: 28 lut 2014 - 13:05

Zdobyłem BSI N2 i N3. Jest między nimi fizyczna różnica - nie tylko programowa. Jednak N3 jest uboższe a nie na odwrót. W N3 brakuje jednego tranzystora. Czy jesteś pewien że one są kompatybine w dół?

post-35670-0-93300000-1393589074_thumb.jpg

post-35670-0-49150500-1393589095_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Od kąd mam diesela, przestałem się zastanawiać nad tym czy mogę gdzieś jechać i czy mnie na to stać. Przestałem grzebać w autach w każdej wolnej chwili"

http://megane.com.pl/topic/51225-ekonomia-diesel-benzyna-czy-lpg/page__st__32__p__369576#entry369576

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czego Ty się czepiasz dziwaku?

Moje auto to żywe laboratorium jest w tym względzie. Jak nie wiesz o co chodzi to nie zabieraj głosu. A jak chcesz się dowiedzieć to poczytaj inne moje posty później zabierz głos. Może akurat pomożesz :P

I gdzie Ty tu znalazłeś jakikolwiek związek z rodzajem silnika??? ehh.

Swoją drogą to pamiętliwy jesteś... Chyba bardzo Cię boli ta benzyna :P

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ostatniej naszej "dyskusji" w mojej benzynce zmieniłem tylko pióra wycieraczek, a Ty co chwila siedzisz na forum i błagasz o pomoc bo Ci się wszystko sypie.

Ty tu znalazłeś jakikolwiek związek z rodzajem silnika

Po coś jednak musiałeś podłączać clipa.

czego Ty się czepiasz dziwaku?

Dziwakiem jest ten, kto kupuje sypiące się autko, wkłada w nie drugą wartość samochodu i jeszcze twierdzi, że zaoszczędził na jeszcze jedno autko. Krótko pisząc snobizm.

Kolego, proponuję powstrzymać się od tego typu wypowiedzi :P Twoje posty nic do tego tematu nie wnoszą. damiar

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak kupowalem BSI do swojego to mówili mi że najważniejsze jest tylko to aby numer na końcu się zgadzał tak jak "N3" "N2". Ale w sumie juz mniej wiecej o tym pisaliscie wczesniej. Swoją drogą mam jeden N3 na zbyciu.

 

Dodano: 07 mar 2014 - 13:04

A po co SylwekDM sie odzywa to nie wiem....

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A po co SylwekDM sie odzywa to nie wiem....

To przeczytaj ten temat link a zobaczysz jak można być tak dwulicowym i pomimo własnych przykrych doświadczeń, dalej upierać się przy swoich wynurzeniach.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz nauczyć się rozumieć co czytasz. albo zacząć czytać tylko to co rozumiesz.

 

Dodano: 20 mar 2014 - 08:41

ok, u mnie pomogła podmiana sterowenika dachu. NA szczęście tyko on oberwał a samo ustrojstwo mimo, że trudne do znalezienia to tanie :)

W związku z powyższym jesli tylko pogoda pozwoli będę kontynuował walkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!