Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane III 78tys.km.100%bezwyp. mod.2010r.


figlet

Rekomendowane odpowiedzi

Witem serdecznie.

Przymierzam się do zakupu Renault Megane III.

Znalazłem takie oto ogłoszenie: Renault Megane III

i chciałbym zapytac co o nim sądzicie, warto się umawiać ? Próbowałem zdekodować VIN ale chyba jest z nim coś nie tak alebo to nie od tego samochodu, bo jakbym nie sprawdzał to wychodzi rok produkcji 2004 :P

 

EDIT:

Przez telefon miły pan z komusu powiedział:

"Samochód od 1,5 roku w polsce. Kraj pochodzenia Niemcy."

 

Nie za mały przebieg ?

 

Z góry dzięki.

Edytowane przez figlet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu usługi są jak dla mnie raczej bezużyteczne, ponieważ zawierają jedynie dane typu rozkodowanie VIN-u, ew. szkodowość w USA (tam dane ubezpieczycieli o szkodach sałkowitych są dostępne w publicznych rejestrach) oraz momenty, kiedy informacje o aucie pojawiały się w Internecie wraz z nr VIN. Auto DNA podaje:

- Informacje o pojeździe (z VINu)

Informacje o producencie (z VINu)

Wyposażenie(z VINu)

Poprawność VIN (z VINu)

Sprawdzenie baz skradzionych pojazdów (to jedyna w sumie przydatna informacja, którą jednak można ustalić też na Policji - choć wedle opisu dane są z "Włoch, Czech, Rumunii, Litwy, Słowenii, Holandii, Kanady, Słowacji, Szwecji oraz kilka internetowych baz pojazdów kradzionych" - nie ma tam oficjalnego polskiego rejestru skradzionych pojazdów),

Historia pojazdu (według AutoDNA: "W historii pojazdu możesz sprawdzić całą listę zdarzeń, dotyczącą danego samochodu. Np. znane odczyty przebiegu (dzięki czemu poznasz, czy licznik nie został cofnięty), informacje o wypadkach i kolizjach, zmianach właściciela pojazdu itp. Możesz także dowiedzieć się, jeśli sprawdzany pojazd był wykorzystywany np. jako taksówka."

- natomiast jak sądzę ( a wnioskuję z treści przykładowego raportu zamieszczonego na stronie Autodna) , dane te nie pochodzą np. od autoryzowanych dealerów (nie podaje się takiego źródła), ale np. z systemów aucyjnych pojazdów poleasingowych, pewnie też z ogłoszeń itp - ale to tylko wtedy, gdy sprzedający podawał VIn). Wydaje mi się, że ze względu na niepowszechny charakter tych źródeł, prawdopodobieństwo, że dane auto znalazło się w jakimkolwiek źródle jest znikome.

 

Akcje serwisowe / usterki - tu źródłem jest prawdopodobnie UOKIK (więc nie ma informacji o tym, czy dane auto rzeczywiście na akcji było, a tylko o tym, że producent taką akcję zgłosił)

Ostatnie sprawdzenia - to jak dla mnie zupełnie nieprzydatne,

Archiwalne zdjęcia pojazdu - tu podobnie jak w przypadku historii, źródłem są prawdopodobnie aukcje, ogłoszenia - tak więc jeśli wcześniej w takich źródłach nie podawano VINu (a kto chcąc np. sprzedać wrak podałby VIN rozbitka) to auta nie będzie.

 

Uważam, że znacznie bardziej wartościowe (choć zwykle droższe) jest sprawdzenie auta w ASO Renault - ze względu na powszechność tego systemu dla pierwszych 2 lat użytkowania auta (w okresie gwarancji jednak 90% użytkowników serwisuje w ASO + potem jeździ na akcje serwisowe gdzie też zczytują przebieg). Osobiście niedawno to przerabiałem i zwykle sam ostatni przebieg da się ustalić przez telefon (czasem trzeba trochę pokombinować, podzwonić po Polsce), ew. na maila. Sam po wstępnej weryfikacji telefonicznej przy zakupie podjechałem do ASO i za 90 zł dostałem pełny wydruk historii serwisowej, co uprawdopodobniło przebieg auta.

 

Sam uważam, że warto poszukać auto na portalach leasingodawców (np. master1.pl, reiffeisen leasing, bre, PKO, Pekao itp), ponieważ w większości auta mają tam jednak weryfikowalny przebieg, co zdecydowanie nie występuje w przypadku aut sprowadzanych.

 

Jeśli chodzi o auto sprowadzane, to jeśli ktoś zna język kraju pochodzenia auta (lub angielski w przypadku języków "dziwnych"), polecam zażądać od sprzedawcy skanu briefu lub innego dokumentu zawierającego dane poprzedniego właściciela auta. W dobie facebooka, linked-ina i google nie jest zwykle problemem namierzenie takiej osoby i telefon lub mail. Z mojego doświadczenia wynika, że większość sprzedawców na taką prośbę zrywa kontakt. Powód jest oczywisty - w Niemczech, Francji czy Holandii nie występują na rynku auta, które przy "polskich" cenach i przebiegach dały by sprzedawcom zarobić. Ceny są zwykle równe bądź wyższe, niż u nas - dla analogicznych egzemplarzy. Stąd oczywisty wniosek co do "tuningowania" liczników, lub nie daj Boże klepania rozbitków.

 

Ale to już kwestia wyboru kupującego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraster, doszedłem do podobnych wniosków i w ubiegłą środę znalazłem ofertę w master1.pl. Jestem w trakcie finalizowania transakcji.

Wydaje mi się, że będzie to najbezpieczniejsza forma zakupu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!