Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.4 16V


Michal98

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy od kondycji silnika i na jakim oleju był użytkowany.

Mój kolega z pracy miał kiedyś malucha w którego lał olej bylejaki. Wiadomo. W pracy jako wzór potrzebna była bańka po helixie 5w40 więc koleś żeby olej się nie zmarnował, wlał go do malca. Jadąc nad morze, silnik skończył się w połowie drogi. To taka krótka anegdotka ale prawdziwa.

Jeśli jednak jeździ się na oleju tej samej klasy lepkości tylko innych firm to zmiana na Shella nie wyrzadzi żadnych szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest zupełnie suchy, bez wycieków i oleju przez ostatnie 4 tyś km nie ubyło ani grama więc chyba w dobrej kondycji :)

Obecnie mam Mobil 10W40 (półsyntetyk) - z takim olejem w silniku kupiłem to auto.

Skoro tak tutaj radzicie to chyba zaryzykuję i dam jakiś 5W40. Muszę się tylko zdecydować na jakiś konkretny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw stwierdzam że nie ma co cudować do nastoletniego auta. Skoro ludzie do nowych Renault, Dacii itp.. łądują hydrokrakowane oleje Elf, to wybiorę jak najtańszy olej o parametrach 5W40 i klasyfikacji A3, Total Quartz, Elf,Venol, cokolwiek. I tak zmieniam co 10tys. lub co rok (rocznie robię ok. 8-9 tys.km), nie ma co wydawać po 150-200 zł.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest najzdrowsze podejście. Do starego dziadka (mowa tu o konstrukcji silnika rodem z zeszłego wieku) nie ma co kombinować. Ważniejsza jest regularna wymiana niż marka oleju. Ja osobiście przeszedłem z półsyntetyka Elfa 10W40 na Totala Quartz Energy 5W40 i sobie chwalę. "Hydrokrak" nie jest zły. :)

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przez 2 sezony lałem GM 5W30(ponoć :) leją do baniek olej od MOBIL1), z silnikiem nic się nie działo, spalanie w normie.

Choć, długi czas chciałem zmienić na oryginalnego Motula, stwierdzam, że nie ma sensu ładować ponad 130 czy 150 zł za bańkę, w końcu moje auto ma 15 lat i np. w to miejsce wybrać Shell Helix Ultra 5W40 który posiada aprobatę RN0700/RN0720, API SN/CF, TBN chyba na poziomie 12, ostatnio na alleedrogo od ok. 65zł do 80zł za bańkę 4L.

Chyba, że polecacie jeszcze zupełnie inny olej, jeśli tak to oprócz olejów wymienionych w temacie, co byście jeszcze polecili do K4M(1.6/16V):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyboru mam: Total Quartz, TQ Energy, ELF Evolution NF900,Elf Evolution SXR (norma RN0700), Mobil Super 3000(RN0700), Venol Super Active- wszystkie w specyfikacji 5W40 do 100 zł za bańkę 5l.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Odradzam 5W30 (po za najnowszymi modelami modelami do których trzeba wlewać) dużo tych olejów jest w klasie A5 i potrafią polecieć wałki rozrządu i nie piszę bo tak myślę tylko auta trzeba było robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też słyszałem że w oleje w specyifkacji 5w30 nie bardzo się nadają do tego typu starszych jednostek silnikowych jakie są w Megankach I. Z reguły są to oleje low saps, o niskim TBN. Zaleca się 5w40. W wysokich temperaturach (a w naszym klimacie się zdarzają) może nastąpić przerwanie filmu olejowego. Jeśli już to skłaniałbym się w drugą stronę 5w50.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w MII 1.4 do 135000 aso lało full tech 0W-30 przynajmniej tak jest w książce. Później ktoś zalał Elfa 5W-40 sądząc po nalepce. Mam teraz prawie 154000 i nie wiem czy wracać do 0W-30. Co radzicie bo około 50 PLN różnicy między nimi raz na rok mnie nie zbawi tylko czy coś to zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Tylko 5W40. Oleje z drugą cyfrą 50 czy 60 są b. dobre ale trzeba pamiętać że podnoszą trochę zużycie paliwa.Jeśli silnik pobiera olej do komory spalania lub właściciel lubi często zwiedzać część obrotomierza powyżej 4500 obr to polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś miał styczność z olejem marki Venol 5W40? http://www.kristianelbo.dk/venol/product.asp?productid=2

 

Dodano: 27 mar 2014 - 09:58

Ostatecznie na placu boju pozostały takie oleje w specyfikacji 5W40 jak: Venol, Lotos Syntetic Plus, Total Quartz Energy, Elf Evolution NF900, Shell Helix Ultra (tu się obawiam o TBN w okolicach 12- dotychczasowe oleje Castrol i Lotos Traffic Pro miały TBN w okolicach 6-8, aby ten Shell nie rozszczelnił silnika).

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź najtańszy i po problemie. Myślisz że różnice są aż tak wielkie, że od jednego silnik padnie a na drugim nie zużyje się wcale? To naprawdę są porównywalne oleje więc czego byś nie wybrał to będzie dobrze.

Osobiscie nie kupilbym tylko oleju Venol... bo mi się nazwa nie podoba :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!