Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Jeśli wątek ten był poruszany wielokrotnie z góry przepraszam.

Posiadam Megane 1, rok 2001. zakupiłem w połowie maja więc to jest moja pierwsza zima oraz jest to mój pierwszy samochód.

Problem pojawił się w połowie listopada jak przyszły porządne przymrozki. Na szybach wewnątrz samochodu zaczęła osadzać się biała maź, coś jakby para wodna+coś jeszcze. Na początku stycznia (wcześniej nie miałem kiedy) oddałem samochodu do mechanika (nie pierwszy lepszy warsztat tylko znany człowiek,pewny). Okazało się że poszła albo rozszczelniła się nagrzewnica i trzeba było ją całą wymienić. Oprócz jej wymieniony został filtr (nie znam się na samochodach więc prosze o zrozumienie) który jest umieszczony przed szybą przednią.

Sądziłem że wymiana tych 2 rzeczy zlikwituje efekt w postaci zaparowywania szyb, ale niestety.

Zrobiłem kilka testów:

1. gdy jade sam samochodem, właczam ogrzewanie tylniej szyby oraz nawiew na samą przednią szybe, tylnia cala jest zaparowana od srodku, gdy para schodzi z tylniej szyby ustawiam nawiew na 2 stopien (z 4 możliwych chodzi mi o sile), kierunek nogi i szyba. Po paru minutach tylnia szyba w całosci mi zaparowuje, podkręcam sile i wlaczam na 3. Nic nie daje ponieważ boczne szyby (tzn. kierowca i pasazera) w calosci zaparowane. Zmieniam ustawienia na samą szybe przednią. Lewa boczna (tzn. od kierowcy) szybko odparowuje, zaś prawa bardzo powoli. Jak wlaczony mam nawiew na przednia sama wszystkie inne tzn. boczne kanaly oraz srodkowy mam zamkniety.