Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Jeśli wątek ten był poruszany wielokrotnie z góry przepraszam.

Posiadam Megane 1, rok 2001. zakupiłem w połowie maja więc to jest moja pierwsza zima oraz jest to mój pierwszy samochód.

Problem pojawił się w połowie listopada jak przyszły porządne przymrozki. Na szybach wewnątrz samochodu zaczęła osadzać się biała maź, coś jakby para wodna+coś jeszcze. Na początku stycznia (wcześniej nie miałem kiedy) oddałem samochodu do mechanika (nie pierwszy lepszy warsztat tylko znany człowiek,pewny). Okazało się że poszła albo rozszczelniła się nagrzewnica i trzeba było ją całą wymienić. Oprócz jej wymieniony został filtr (nie znam się na samochodach więc prosze o zrozumienie) który jest umieszczony przed szybą przednią.

Sądziłem że wymiana tych 2 rzeczy zlikwituje efekt w postaci zaparowywania szyb, ale niestety.

Zrobiłem kilka testów:

1. gdy jade sam samochodem, właczam ogrzewanie tylniej szyby oraz nawiew na samą przednią szybe, tylnia cala jest zaparowana od srodku, gdy para schodzi z tylniej szyby ustawiam nawiew na 2 stopien (z 4 możliwych chodzi mi o sile), kierunek nogi i szyba. Po paru minutach tylnia szyba w całosci mi zaparowuje, podkręcam sile i wlaczam na 3. Nic nie daje ponieważ boczne szyby (tzn. kierowca i pasazera) w calosci zaparowane. Zmieniam ustawienia na samą szybe przednią. Lewa boczna (tzn. od kierowcy) szybko odparowuje, zaś prawa bardzo powoli. Jak wlaczony mam nawiew na przednia sama wszystkie inne tzn. boczne kanaly oraz srodkowy mam zamkniety.

2. kierowca+pasazer. w tej probie oraz w tej wyzej nie ma pada deszcz, temp. okolo 5 stopni. wlaczam ogrzewanie tylniej zeby odparowala oraz nawiew na przednia szybe, gdy para schodzi ogrzewanie tylniej wylaczam. Nawiew na przednia szybe ustawiam na 3. Po paru minutach boczna szyba kierowcy oraz pasazera od polowy zaparowane

3. kierowca+pasazer. Ustawiam nawiew na 3 sile, kierunek nogi+szyba. ale srodkowy kanal calkowicie zablokowany, wieja tylko boczne. Po paru mintach boczne szyby w calosci zaparowane.

4. kierowca-temp. 8 stopni, slonecznie, nie pada. Ustawiam nawiew na 2 sile, kierunek nogi+szyba po 4 km boczne szyby zaparowane. Tylnia tez od razu zaparowuje mimo ze na poczatku ja odparuje nagrzewaniem tylniej. Zmienilem kierunek nawiewu na sama przednia szybe, sila 3, boczna kierowcy odparowala, pasazera do polowy.

 

Przepraszam ze tyle napisalem, ale chcialem zeby sprawa byla jasna.

Nie wiem czy po prostu ten model renault tak ma czy cos moze jest nadal nie tak, bo szczerze mowiac wkurza mnie to ze mimo ze jade sam to mi zaparowuja i gorzej widze. Sadzilbym ze tak musi byc...gdyby nie fakt ze jak jechalem w polowie pazdziernika z 3 pasazerami (lacznie 4 osoby w samochodzie) nawiew spokojnie dzialal sobie albo 2 albo 3 nie pamietam teraz. to o zadnym zaparowywaniu szyb nie bylo mowy, nawet jak ruszalem o 6 rano a juz wtedy byl przymrozek bo szyby zamarzly i nie mialem skrobaczki.

 

Mam odczucie ale to moze byc bledne... ze jak mam wlaczony tylko nawiew na szyby i kanal srodkowy zablokowany oraz boczne to lewy nawiew taki maly od szyby mocniej dziala w porownaniu do prawego nawiewu tez tego malego szyby przedniej.

 

Powiedz czy tez macie takie problemy z zaparowanymi szybami w tym modelu????

Narazie wymyslilem tak ze mam ciagle wlaczony nawiew na przednia szybe i wlaczam ogrzewanie tylniej...ale to paranoja na moje.

Mechanik na chwile obecna nie ma pomyslu, sprawdzane bylo czy uszczelni nie przepuszczaja wody przy szybach, wszystko jest ok. Wody w wykladzie i w bagazniku nie ma, wiec nie ma zrodel wilgoci, ale jak wsiada mi 3 osoby teraz z kierowca to po 20-3o minutach jak otworze klape od bagaznika to z szyby tylniej moge zbierac duza ilosc wody skroplonej...

 

Jesli byscie wiedzieli co to moze byc bede bardzo wdzieczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche niekomfortowa sytuacja. Jeśli filtr kabinowy masz zmieniony i nie ma żadnych nieszczelności i wilgoci to powinno być ok. Ja jeżdże z nawiewem tylko na szybe przednia reszte mam wyłączone, niezależnie ile mam pasażerów w środku szyby nigdy nie parują. A powiedz mi jeszcze jedno na konsoli od nawiewów jest tak zwany przycisk od obiegu zamkniętego może być tak że masz cały czas go włączonego a nie widzisz tego ponieważ masz tam przepaloną żaróweczke i się nie podświetla. Spróbuj go nacisnąć i wtedy zobacz czy szyby Ci parują. Myśle że to o to chodzi Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Filtr kabinowy odpada, ponieważ go nie mam, nie mam klimatyzacji nawet manualnej.

Przycisku do obiegu zamkniętego też nie mam ponieważ, mam pokrętło które się "kręci" w prawo obie otwarty, w lewo obieg zamknięty. Zawsze ustawiam na obieg otwarty.

 

Reasumujac to nie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a klime masz ? jak tak to wyłączaj ją na chwile przed dojechaniem do miejsca docelowego. Wysuszysz tym samym kanały to i w nich kondensacji wody unikniesz (później w dmuchiwanej na szybe). Jeżeli nie masz klimy to : często sprzątaj i odkurzaj auto, z autopsji wiem że pomaga tzn jest trochę lepiej (piasek w wykładzinie trzyma wilgoć). Generalizując, niestety Scenic tak ma tzn duża kabina i nie najlepiej wydolna wentylacja. Trzeba się przyzwyczaić stosując nawiew tylko na szybe przód + elektryczne ogrzewanie tylnej. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieszczelny układ ogrzewania wnętrza delikatny przeciek z nagrzewnicy lub brak nawiewu na szybkę

Na szybach wewnątrz samochodu zaczęła osadzać się biała maź, coś jakby para wodna+coś jeszcze.
na bank nieszczelna nagrzewnica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A moze klapka obiegu zamkniętego. To częsta przypadłość meganek. Sam niestety mam nadal z tym problem. Klapka odpowiada za obieg powietrza zamyka go i otwiera. Jeśli mechanizm jest padniety objawem jest stuki z okolic deski rozdzielczej i ..... notorycznie zaparowane szyby (najbardziej tylna, przednia i dwie boczne). Mozna ta odłączyć ale wtedy klapka "kłapie" przy zamykaniu drzwi. Poczytaj sobie o tym na forum moze to wlaśnie to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

By nie zakładać kolejnego wątku - odgrzewam temat.

Mam podobny problem.

Jazda w zimne i wilgotne dni to jakaś paranoja. Tuż po wejściu do auta przy 2-3 osobach, w ciągu kilku minut cała przednia i tylna szyba jest zaparowana - nie widać nic. Szyba przednia zaczyna intensywniej parować przy włączeniu nawiewu na nią (przez pierwsze minuty kiedy powietrze leci chłodne).

Jedyne co pomaga to włączenie klimatyzacji...

Przednia szyba odparowuje dopiero wówczas, jak samochód dobrze się nagrzeje po kilku kilometrach.

Powietrze wydobywające się kratek wentylacyjnych wydaje się jakby wilgotne.

W aucie staram się maksymalnie dbać o czystość. Nigdzie nie udało mi się znaleźć zawilgocenia. Płynu chłodniczego nie ubywa, na szybie nie osadza się żadna maź, a w powietrzu raczej nie odczuwam charakterystycznej dla padniętej nagrzewnicy, słodkawej woni. Filtr kabinowy wydaje się czysty.

Jak się z tym rozprawić i gdzie jeszcze szukać przyczyn?

Co sądzicie o środkach typu anty-fog?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam problem z parowaniem szyb ale jak jadę wszystko jest w porządku a szyby parują tylko na postoju. Co może być tego przyczyną?

 

P.S. Jak udrożnić odpływy klimatyzacji i z podszybia i gdzie one są?

 

filtr kabinowy wymieniony, samochód odkurzany bardzo często.

Samochód to Scenic I ph I

Edytowane przez D.K.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr jest czysty i suchy. Jednak przyszło mi coś innego do głowy, czego jeszcze nie sprawdziłem - klapka recyrkulacji (obieg wewn/zewn). Jeśli zacięła się w pozycji zamkniętej to może być przyczyną parowania. Jutro zrobię test z perfumami, rozpylając w okolicach podszybia i się okaże :)

Swoją drogą, z tego co wiem, silniczek od recyrkulacji można na stałe wypiąć - pytanie tylko, która to wtyczka w Megane I ph II?

 

EDIT:

Ciekawa sytuacja. Zlokalizowałem gniazdo od silniczka sterującego klapką recyrkulacji. Zastałem tam samo gniazdo bez wtyczki - prawdopodobnie poprzedni właściciel miał problem z klapką i wtyczkę wyciągnął co by mu nie kłapało.

 

Zrobiłem również test z dezodorantem, psikając w okolicę poszybia/filtra - zapach dostawał się do auta, zarówno na ustawionym obiegu zewnętrznym jak i wewnętrznym. Wniosek z tego taki, klapka recyrkulacji jest w takiej pozycji, że na stałe jest dostęp do powietrza wyłącznie z zewnątrz.

 

Przy najbliższych opadach deszczu, zdemontuję na próbę filtr przeciwpyłkowy i sprawdzę efekty. Jeśli to nie pomoże, spróbuję wstawić do auta jakiś pochłaniacz wilgoci (np. w postaci soli) i zdam relację :)

 

Swoją drogą zanim z nadmuchów zacznie lecieć ciepłe powietrze, musze przejechać kilkaset metrów - może to jest powodem takiego parowania.

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!