Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

odpowietrzasz tak samo jak w każdym innym aucie.

A wiec zaczynasz odpowietrzanie od najdalej położonego koła. Pamiętaj że przed rozpoczęciem odpowietrzania musisz ściągnąć przewód podciśnienia z serwa.

Schemat odpowietrzania ogólnie znany czyli jedna osoba pompuje i po chwili zatrzymuje pompowanie z wciśniętym pedałem a tu spuszczasz powietrze przez odpowietrznik z płynu hamulcowego przez wężyk i do słoiczka(ekologia i widać czy jeszcze bulgocze). I tak czynność powtarzasz dopóki pedał nie będzie dostatecznie twardy i wysoki. Pamiętaj o kontrolowaniu ilości płynu w zbiorniczku żebyś nie spuścił go do końca.

wykręcić tłoczek do klocka ?

tego nie rozumiem-czy w klocku masz jakiś tłoczek :?:

tłoczek jest w zacisku hamulca ale tego sie nie rusza( wykręca) no chyba że chcesz wymienić jego uszczelniacz bo cieknie. jak rozumiem masz 4 hamulce tarczowe czyli wciskasz tłoczek do środka zacisku wkładasz nowe klocki, zamykasz skręcasz i odpowietrzasz.w miarę odpowietrzania tłoczek wróci na swoje miejsce i dopasuje sie do grubości nowego klocka. ważne jak będziesz wciskał tłoczek to może potrzeba będzie odciągnąć starego płynu ze zbiorniczka tak żeby sie nie wylał.

pamiętaj aby nie doprowadzić do całkowitego spuszczenia płynu hamulcowego tak żeby pompa nie miała smarowania bo to może być początek jej końca zwłaszcza jak jest starsza.

Tematy podobne które były na forum warte przeczytania:

TU

TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Popieram wypowiedź marek_c. Powinno się odpowietrzać prawe tylne, lewe tylne, prawe przód i lewe przód. Właśnie wymieniłem płyn hamulcowy ;-) Może mi się wydaje ale chyba hamuje lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 1 rok później...

musisz ściągnąć przewód podciśnienia z serwa.

No właśnie. Może coś więcej.

Co do samego odpowietrzenia to jak rozumiem jedziemy w kolejności PT, LT, PP, LP. Nie ma znaczenia czy auto ma ABS i ESP czy też nie ma?

 

Dodano: 23 wrz 2014 - 18:23

Odświeże temat w który już odwiedzałem. :D

W końcu jak ma być ostatecznie z tym odpowietrzaniem. Na forach podajecie różne konfiguracje. Nie wiem czy to zależy od posiadania ABS i innych sznerów bajerów. Niech ktoś w końcu napisze jeszcze raz jaka kolejność wymiany jest przewidziana dla sceniczka z 2002 z abs I esp?

Faktycznie spuścić płyn, nalać i odpowietrzać? Czy też coś odpinać tak jak proponował lepper_pl? Po mojemu to PT, LT, PP, LP.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to zacytuję z książki 'Renault Megane modele 1999-2002' strona 148: dwuobwodowy układ hydrauliczny uruchamiania hamulców jest dzielony po przekątnej i dlatego wymaga przestrzegania właściwej kolejności odpowietrzania:hamulec tylny prawy, przedni lewy, tylny lewy i prawy przedni.Podczas odpowietrzania podciśnieniowy obwód wspomagania powinien być wyłączony. Jest na downloadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem bo już tyle wersji krąży. Ciekawe czy ktoś coś jeszcze zasugeruje :) Temat jest jeszcze taki, że tu chodzi o scenika a nie megane(w sumie podobne) i może to tworzy różnice w odpowiedziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony okładki jest napisane, że dotyczy: Renault Megane, Megane Coupe, Megane Classic oraz Megane Scenic. Szczerze mówiąc, odpowietrzałem różne układy w różnych autach i czy to się zrobi na ukos, czy tył-przód, ważne, aby zrobić solidnie. Odpowietrzanie bo dolany płyn, a odpowietrzanie bo wymiana całego płynu, z całego układu [tłoczki, przewody, pompa ham., pompa ABS], tu jest trochę różnicy, bo trzeba aktywować układ, aby elektrozawory się otwarły i płyn wypełnił całkowicie pompę ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Zwykłe odpowietrzenie to jeszcze. Autorowi tematu chodziło pewnie o odpowietrzenie układu przy wymianie płynu.

Konkretnie na czym ma polegać to aktywowanie? Zwykłe wymiany to wiem, ale z ABS się nie bawiłem. W zwykłym nalewa się płyn, jeden człowiek w aucie naciska, drugi popuszcza przy kole i idzie. I tak z tym gdzieś pojadę(znajomy), ale lepiej wiedzieć krok po kroku, jak i co robić, czym zalać itd.

Zbieram się do tej wymiany i zbieram. Płyn ma napewno 3 lata, jak nie więcej. Nie mam pojęcia bo sam nic przy tym nie grzebałem. Nic nie ubywa, ale ......

Jakiś konkretny płyn polecacie?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!