Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bagażnik rowerowy - hak czy dach


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zastanawiam się nad hakiem, żeby móc przewozić rowery, przykładowo taki:

http://allegro.pl/hak-holowniczy-renault-megane-ii-grand-tour-03-09-i4103947707.html

 

Hak 322zł, jest wiązka, pewnie za montaż by zawołali sporo, bo chyba potrzebny jest demontaż zderzaka.

A najbardziej zastanawiam się, czy w przyszłości jakieś przepięcie w tej wiązce może uszkodzić komputer pokładowy? Podłącza się ją ta po prostu przez tylną lampę, czy lepiej zastosować jeszcze coś?

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam zamontowałem taki hak podpinając się z kablami do wiązek tylnych lamp. Jak dotychczas żadnych problemów z kompem. Ale z uchwytu na hak do przewożenia rowerów zrezygnowałem ponieważ należy w takim przypadku mieć dodatkową tablicę rejestracyjną.

Edytowane przez makuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawcy na allegro do bagażników oferują czasem imitacje takich tablic za darmo, na innych aukcjach ceny 30-50zł. Trzeba mieć prawdziwą? Jeśli tak, orientujecie się ile kosztuje?

 

Podsumowałem też koszty - mam teraz dylemat - którą opcję wybrać (rowery wiozę raz w roku na wakacje, kilka razy w roku na działkę, więc naprawdę mało, zestaw ma być dobrej jakości, skłaniam się chyba ostatecznie ku wersji 2):

1) Hak 1270zł:

Bagażnik odhylany 770zł z tablicą: http://allegro.pl/thule-9502-uchwyt-rowerowy-bagaznik-na-hak-rowery-i4055190867.html

Hak z montażem: 500zł http://allegro.pl/hak-holowniczy-renault-megane-ii-grand-tour-03-09-i4025494605.html

2) Relingi 710zł - podobno tego aguri nie słychać, tak jak whispbarów

350zł http://sklep.cubik.pl/sklep/p-3295-Bagaznik_Aguri_Prestige_na_relingi_dachowe_P4

360zł http://sklep.cubik.pl/sklep/p-3333-Uchwyt_rowerowy_Taurus_Bike_UP

3) Relingi 870zł:

429zł http://boxcars.pl/atera-aluminiowa.html

440zł http://boxcars.pl/thule-532.html

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też miałem taki dylemat i w końcu padło na założenie haka i platformę na rowery. Dlaczego ? Ponieważ w razie potrzeby można podpiąć przyczepkę i przewieźć coś dużego co nie mieści się w samochodzie (mam sedana więc klapa bagażnika jest bardzo mała).

Hak kupiłem ze Słupska (podobno mają lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż Steinhoff i są spawane a nie skręcane) i platformę ECO Inter Pack na 3 rowery

http://allegro.pl/eco-platforma-inter-pack-na-3-rowery-tablica-i4112096729.html

Jedyne co zrobiłem to przedłużyłem tylną listwę i wymieniłem światła na większe bo tych fabrycznych praktycznie nie widać a bezpieczeństwo jest ważne. Rowery na dachu stawiają duży opór a za samochodem już nie. Jedyna wada to czuć w czasie jazdy,że tył jest obciążony ponieważ jest daleko odsunięty ciężar od tylnej osi. Gdybym teraz kupował platformę to wybrałbym odchylaną, żeby zyskać łatwiejszy dostęp do bagażnika.

Co do montażu haka to nie podłączaj wiązki elektrycznej na tzw. "szybkozłączki" tylko zdejmij izolację z przewodu i dolutuj do niego nowy kabel. Złączki lubią się luzować i będzie problem ze stykiem a w serwisach lubią tak podłączać bo trwa to krócej a później nie oni będą mieli problemy tylko klient.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, że ogólnie hak jest lepszy ale ja nie potrzebuję wozić niczego w przyczepce, same rowery wożę w Grandtourze w bagażniku złożone już 3 rok i trochę to jest irytujące. Nie mogę znaleźć filmiku który pokazuje jak wygląda ten opór i o ile zwiększa się spalanie przy 90km.h jeśli palę niecałe 6l na trasie beznyną 1.6, to ile będę palił po założeniu rowerów?

Dodatkowo, czy opór jest na tyle duży, że utrudnia wyprzedzanie?

 

Moja prędkość na trasie to 100km/h w porywach jak chcę coś wyprzedzić to ciut więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw doczytajcie jak jest z legalnością albo możliwościa zdobycia oryginalnej 3 tablicy do platformy.....

Może na razie nikt na to uwagi nie zwraca i tylko czekają, by takich platform ludzie wiele zakupili. Potem bedą mieć żniwa przy kasowaniu za mandaty....

A może przyczepka na rowery zamiast platformy. Legalnie zarejestrowana i dopuszczona do ruchu.

W weekendy w sezonie letnim, w Rybniku są takie przyczepiane za autobusami miejskimi, szczególnie na trasie 43 do Rud, gdzie wokoło jest wiele ścieżek rowerowych w cysterskich kompozycjach krajobrazowych Rud Wielkich.

Tu opcja na 12 rowerów:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten paragraf??

Osobiscie mnie nie dotyczy ale wiem, że brat sprawdzał jak rzeźbił platformę do przewozu napedu PPG do parolotni....

Nie znalazł takiego zapisu i też na wariata jeździ z nielegalną dorabianą, albo nie do końca widoczną oryginalną na klapie swojej Laguny.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbno właśnie swojej nie wolno ruszać. Za to właśnie też jest mandat.

Ja jestem 90% przekonany w strone zestawu 2)

Tylko żeby ktoś powiedział przy 90km/h o ile wzrasta spalanie z 6l na ile? Czy przy wyprzedzaniu czuć różnicę, bo nie chciałbym przez to bać się wyprzedzać, akurat w moim wypadku jest to silnik 1.6.

Mając odpowiedzi mogę ew. rozważyć hak. Na pewno nie przyczepka na rowery :applause: Mam tylko 2 rowery i aktualnie żadnych innych potrzeb.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbno właśnie swojej nie wolno ruszać. Za to właśnie też jest mandat.

Własnie dlatego o tym wspominam, bo temat nie jest nowy i od zaistnienia problemu zmian na lepsze nie wprowadzono. Sprawa już była glośna jak nowe tablice wprowadzali. W zestawie są tylko 2, dorobić legalnie 3 nie można, a platformy już dawno z zachodu były impotrowane. Tam jednak bez problemu można 3 legalną otrzymać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tablicy niestety nie można przekładać na bagażnik z hakiem, chociaz wszystko zależy od widzi mi sie policjanta. Kopie mam dorobiona na ale drogo. Ja jeżdzę z takim zestawem na 2 rowery montowanym na hak i w zasadzie nie zauważyłem znacznego wzrostu zużycia paliwa co było natomiast zauważalne przy przewożeniu tych rowerów na dachu. Nie mówiąc już o problemach przy bocznym wietrze. Montaż zajmuje mi dosłownie 5 min. a wczesniej relingi+rynienki przynajmniej pół godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać konkretne liczby jak wzrosło Ci to spalanie? I co ztym wiatrem bocznym? Miałeś jakieś przygody z tego powodu?

Znalazłem przykładową interpretację z 2013r:

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/954043,wieziesz-rower-samochodem-nie-ryzykuj-bo-dostaniesz-mandat,id,t.html?cookie=1

Za zasłonięte tablice rejestracyjne kierowca dostaje sto złotych mandatu. Marzanna Boratyńska z łódzkiej drogówki przyznaje, że tego typu interwencji jest w wakacje dużo. - Nie wolno montować wykonanych przez siebie tablic rejestracyjnych. To nie jest zgodne z przepisami - podkreśla Boratyńska. - Trzeba wymontować tablice z tyłu auta i zamontować je przy bagażniku. Kiedy dojedziemy na miejsce, wówczas odczepiamy tablice z bagażnika i ponownie mocujemy je na samochodzie. Wtedy wszystko jest zgodne z prawem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wymontować tablice z tyłu auta i zamontować je przy bagażniku. Kiedy dojedziemy na miejsce, wówczas odczepiamy tablice z bagażnika i ponownie mocujemy je na samochodzie. Wtedy wszystko jest zgodne z prawem.

To ciekawe.

Rozmawiałem ze znajomym z drogówki i powiedział, że trzeba mieć trzecią tablicę.

Koszt, tak jakbyś dorabiał zgubioną.

Trzeba jednak poszukać jasnych przepisów co do takich przypadków i wtedy będzie jasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!