Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bagażnik rowerowy - hak czy dach


Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma możliwości dorobienia trzeciej legalnej tablicy rejestracyjnej.

Tak samo nie jest dopuszczalne przekładanie tablicy z auta na platformę rowerową. Sytuacja patowa, prawo nie nadąża za życiem.

Jest też pewne światełko w tunelu:

http://www.grupaimage.pl/?s=prd&i=informacja&id=21032

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać konkretne liczby jak wzrosło Ci to spalanie? I co ztym wiatrem bocznym? Miałeś jakieś przygody z tego powodu?

Na trasie Warszawa-Władysławowo z tego co pamietam miałem ok. 0,6-0,8 l/100 km więcej. Wiatr boczny daje mocno popalić jak jedziesz z prędkością powyżej 90 km np. na autostradzie wtedy wyraźnie czuć podmuchy. Co jeszcze ważne: z bagaznikiem na dachu nie wjedziesz do garażu podziemnego w budynku mieszkalnym, chociaż znam taklich co po długiej trasie zapomnieli i oprócz zniszczenia rowerów mocno zniszczyli auto. Moje rowery tylko nieznacznie wystają za tylna klapa ale nie przekraczają szerokości auta z lusterkami więc bez problemu wjeżdżam przez bramę co doceniam zwłaszcza podczas deszczu, kiedy wraca się z podróży i tzreba rozładować cały ten majdan.

 

@Lelupi: racja, rzeczywiście prawo od lat nie nadąża kolejny przykład

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć filmiku który pokazuje jak wygląda ten opór i o ile zwiększa się spalanie przy 90km.h jeśli palę niecałe 6l na trasie beznyną 1.6, to ile będę palił po założeniu rowerów?

Dodatkowo, czy opór jest na tyle duży, że utrudnia wyprzedzanie?

Mój HB po załadowaniu 2 rowerów po około 18kg na dach spala na trasie około 1l/100km benzyny więcej (bez rowerów wychodzi mi ok 6,5l/100km). Wyprzedać da się spokojnie tylko trzeba robić to z głową, go jest wyżej środek ciężkości i auto bardziej jest wrażliwe na boczny wiatr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie padło na belki Aguri i uchwyty Thule 532, razem wyszło 760zł, Taurus nie pasował do Aguri, trzeba by było dokupić 2 blaszki 25zł/szt.

 

Trzeba będzie założyć te belki najpierw, tylko w instrukcji jest napisane, żeby te belki Aguri skręcać imbusikiem z zestawu z siłą 4Nm - czyli ile? tyle ile mam w ręku, czy można to za mocno przykręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Zagłębiłem się w temat TABLIC REJESTRACYJNYCH. Tak jak pisaliście wcześniej nie mam możliwości dorobienia 3 tablicy, ale możemy ją całkiem legalnie zdobyć. Jak? Bardzo proste. Wg. informacji jakie uzyskałem w rejestracji pojazdów w UM Kielce można dorobić za 53zł wtórnik tablicy. Przecież zawsze możemy zgubić tablicę. Nie wymagane jest zgłoszenie na Policji a jeżeli takie zgłoszenie wykonamy nasz numer trafia do bazy tablic zaginionych i możemy mieć problem w trakcie kontroli. A mając wtórnik "Władza" nie zarzuci nam braku legalizacji tablicy.

Zamierzam wykonać taki myk na początku czerwca - dam znać jakie przyniosło to efekty, chyba że ma ktoś z was doświadczenia z wyrobieniem wtórnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zgłosiłem kradzież tablicy z tyłu i wyrobili mi wtórnik.Podczas kontroli w Czechach (2,5 godz. postoju na komisariacie :) , ale w sympatycznej atmosferze kawa itp ) musieli sprawdzić bo w bazie UE dalej te tablice widniały jako skradzione hehe.Potem się okazało że ponoć po zrobieniu wtórnika trzeba się udać na policje żeby zgłosić wyrobienie wtórnika i oni usuną wpis o skradzionej/zgubionej tablicy.Zresztą po powrocie z CR po kilku tygodniach w nocy zaś zapukała to mnie policja z zapytaniem czy ja jestem właścicielem samochodu o nr.rej. itp.Ja myślałem że wystarczy wpis w DR o wydaniu wtórnika tablic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam bagażnik na dachu. Belki thule i 4 uchwyty na rowery też thule. Od wiosny do jesieni w ogóle ich nie zdejmuję.

Potwierdzam, że jazda po autostradzie przy mocnym wiatrze bocznym jest problematyczna już przy 100km/h. Poniżej w zasadzie nie ma różnicy, chociaż trzeba uważać na zakrętach bo samochód mocniej się przechyla.

Ostatnio jechałem z dwoma rowerami ze Śląska nad morze trasą A1 i spalanie przy bardzo silnym wietrze bocznym wyniosło ok. 6,3. Jechałem nie więcej niż 110km/h, szybciej się zwyczajnie nie dało -tak silnie wiało. Gdybym jechał bez bagażnika i rowerów z reguły jest to ok. 5,0 (nie przekraczam 130-140 km/h).

Bagażnika na dachu można w ogóle nie zdejmować, na haku już tak. Jeśli jadę na myjnię to zawsze proszę Pana ze stacji o pomoc przy zdjęciu bagażnika. Zdjęcie to dosłownie 3-5 min. - tyle ile trwa odkręcenie 4 pokręteł. Pomoc jest potrzeba przy podniesieniu z dachu, chociaż kiedyś podniosłem i sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!