Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bagażnik rowerowy - hak czy dach


Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma możliwości dorobienia trzeciej legalnej tablicy rejestracyjnej.

Tak samo nie jest dopuszczalne przekładanie tablicy z auta na platformę rowerową. Sytuacja patowa, prawo nie nadąża za życiem.

Jest też pewne światełko w tunelu:

http://www.grupaimage.pl/?s=prd&i=informacja&id=21032

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać konkretne liczby jak wzrosło Ci to spalanie? I co ztym wiatrem bocznym? Miałeś jakieś przygody z tego powodu?

Na trasie Warszawa-Władysławowo z tego co pamietam miałem ok. 0,6-0,8 l/100 km więcej. Wiatr boczny daje mocno popalić jak jedziesz z prędkością powyżej 90 km np. na autostradzie wtedy wyraźnie czuć podmuchy. Co jeszcze ważne: z bagaznikiem na dachu nie wjedziesz do garażu podziemnego w budynku mieszkalnym, chociaż znam taklich co po długiej trasie zapomnieli i oprócz zniszczenia rowerów mocno zniszczyli auto. Moje rowery tylko nieznacznie wystają za tylna klapa ale nie przekraczają szerokości auta z lusterkami więc bez problemu wjeżdżam przez bramę co doceniam zwłaszcza podczas deszczu, kiedy wraca się z podróży i tzreba rozładować cały ten majdan.

 

@Lelupi: racja, rzeczywiście prawo od lat nie nadąża kolejny przykład

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć filmiku który pokazuje jak wygląda ten opór i o ile zwiększa się spalanie przy 90km.h jeśli palę niecałe 6l na trasie beznyną 1.6, to ile będę palił po założeniu rowerów?

Dodatkowo, czy opór jest na tyle duży, że utrudnia wyprzedzanie?

Mój HB po załadowaniu 2 rowerów po około 18kg na dach spala na trasie około 1l/100km benzyny więcej (bez rowerów wychodzi mi ok 6,5l/100km). Wyprzedać da się spokojnie tylko trzeba robić to z głową, go jest wyżej środek ciężkości i auto bardziej jest wrażliwe na boczny wiatr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie padło na belki Aguri i uchwyty Thule 532, razem wyszło 760zł, Taurus nie pasował do Aguri, trzeba by było dokupić 2 blaszki 25zł/szt.

 

Trzeba będzie założyć te belki najpierw, tylko w instrukcji jest napisane, żeby te belki Aguri skręcać imbusikiem z zestawu z siłą 4Nm - czyli ile? tyle ile mam w ręku, czy można to za mocno przykręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Zagłębiłem się w temat TABLIC REJESTRACYJNYCH. Tak jak pisaliście wcześniej nie mam możliwości dorobienia 3 tablicy, ale możemy ją całkiem legalnie zdobyć. Jak? Bardzo proste. Wg. informacji jakie uzyskałem w rejestracji pojazdów w UM Kielce można dorobić za 53zł wtórnik tablicy. Przecież zawsze możemy zgubić tablicę. Nie wymagane jest zgłoszenie na Policji a jeżeli takie zgłoszenie wykonamy nasz numer trafia do bazy tablic zaginionych i możemy mieć problem w trakcie kontroli. A mając wtórnik "Władza" nie zarzuci nam braku legalizacji tablicy.

Zamierzam wykonać taki myk na początku czerwca - dam znać jakie przyniosło to efekty, chyba że ma ktoś z was doświadczenia z wyrobieniem wtórnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zgłosiłem kradzież tablicy z tyłu i wyrobili mi wtórnik.Podczas kontroli w Czechach (2,5 godz. postoju na komisariacie :) , ale w sympatycznej atmosferze kawa itp ) musieli sprawdzić bo w bazie UE dalej te tablice widniały jako skradzione hehe.Potem się okazało że ponoć po zrobieniu wtórnika trzeba się udać na policje żeby zgłosić wyrobienie wtórnika i oni usuną wpis o skradzionej/zgubionej tablicy.Zresztą po powrocie z CR po kilku tygodniach w nocy zaś zapukała to mnie policja z zapytaniem czy ja jestem właścicielem samochodu o nr.rej. itp.Ja myślałem że wystarczy wpis w DR o wydaniu wtórnika tablic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam bagażnik na dachu. Belki thule i 4 uchwyty na rowery też thule. Od wiosny do jesieni w ogóle ich nie zdejmuję.

Potwierdzam, że jazda po autostradzie przy mocnym wiatrze bocznym jest problematyczna już przy 100km/h. Poniżej w zasadzie nie ma różnicy, chociaż trzeba uważać na zakrętach bo samochód mocniej się przechyla.

Ostatnio jechałem z dwoma rowerami ze Śląska nad morze trasą A1 i spalanie przy bardzo silnym wietrze bocznym wyniosło ok. 6,3. Jechałem nie więcej niż 110km/h, szybciej się zwyczajnie nie dało -tak silnie wiało. Gdybym jechał bez bagażnika i rowerów z reguły jest to ok. 5,0 (nie przekraczam 130-140 km/h).

Bagażnika na dachu można w ogóle nie zdejmować, na haku już tak. Jeśli jadę na myjnię to zawsze proszę Pana ze stacji o pomoc przy zdjęciu bagażnika. Zdjęcie to dosłownie 3-5 min. - tyle ile trwa odkręcenie 4 pokręteł. Pomoc jest potrzeba przy podniesieniu z dachu, chociaż kiedyś podniosłem i sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!