Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Cieknie" spod turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jakies 1,5 miesiąca temu zobaczyłem w garazu małe plamki oleju z przedniej części auta (lewa strona osłony zaraz pod zderzakiem). Ewidentnie osłona silnika jest tłusta i brudna. Wybrałem się do ASO i diagnoza była nastęująca. Około 70 % aut z tym przebiegiem i silniekiem tak ma. Mój przebieg to 48 500 (autentyczny) 1.5 dCi 86 KM bez FAP. ASO ustaliło, że wycieki oleju występują spod turbiny. Oczywiście nie są to może jakieś wielkie wycieki, ale są :) Efekt oczywiście występuje jak auto stoi w garażu i jest wyłączone. Zapytałem się co mozna by zrobić, aby tego nie było. Powiedzieli, że można by zmienić turbinę z potrzebnymi elelmentami, ale nie ma potrzeby wydawac tych 5 tyś zł, ponieważ turbosprężarka pracuje bez zastrzeżeń. Mam sie przyzwyczaić, że ten typ tak ma i jeżdzić na przeglądy oleju do ASO, ponieważ po wymianie oni też myją silnik specjalnymi środkami, etc. Nie ukrywam, że mnie wcięło. Rozumiem 150, no 180 tyś. km, ale taki niski przebieg w Dieslu to szok :) Olej wymieniam co 10, 12 lub ostatnio co 15 tyś. (Elf 5w30). Co wy na to???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Podstawa to zlokalizować dokładnie źródło wycieku.

Turbiny nigdy nie są idealnie szczelne plus do tego dochodzą opary ze skrzyni korbowej i przy cięższej nodze więcej oparów dostale się do dolotu.

Nawet nowe rzeczy się psują i o tym warto pamiętać choć nie musi być tak w Twoim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poniedziałek umówiona wizyta w warsztacie.

 

Dodano: 15 kwi 2014 - 19:43

Witam!

Sytuacja opanowana. Okazało się, że w jednym miejscu był oberwany uchwyt od chłodnicy (auto kupiłem z Francji po kolizji, pewnie te uchwyty nie wymienili jak składali, ciekawe, że dopiero po 3 latach użytkwania to nastapiło :) ), z nią podobno łaczy się układ chłodzenia powiązany z tym przewodem do intercoolera (nie wim czy to tak fachowo brzmi, mechanik mówił mi to szybko przez telefon). Przewód ten był plastikowy a podczas jazdy, wstrząsów po mmieście po prostu się przetarł. Z niego wydostawały się te opary oleju z intercoolera, podczas posotoju. Plastik został pospawany i jest ok, uchwyt dorobiony. Z analizy wiem, że turbina jest sucha i jest wszytsko OK. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem bo fachowcem nie jestem. Najważniejsze, że jest już ok i nie ma wycieków. Cała usługa 220 zł. Najbardziej jednak wkurza (lekko powiedziane) mnie postawa ASO "Auto Compol" Poznań, za taki "olew" klienta i ich wypowiedź. Tak musi być, prosze się do tego przyzwyczaić, auta z tym silnikiem i przebiegiem tak mają. Na koniec prosimy 100 zł za fachową obsługę. Już raz mnie kiedyś tak potraktowano w ASO Renault z innym autem, no ale teraz to brak słów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!