Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka aku i stop


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mianowicie taki problem. Kilka dni temu przy odpalaniu auta pojawiała się na chwile kontrolka akumulatora i po chwili stop. Po chwili problem zniknął sam. Dzisiaj przejechałem autem jakieś 10 km do lekarza i wszystko ok. Po wyjściu od lekarza i odpaleniu problem pojawił się ponownie, ale niestety juz sam nie znikł. Dojechałem do domu, zresetowałem komputer ale nie pomogło. Akumulator jakies 2 miesiace temu kupiłem nowy, gdyż wogole wtedy juz mi nie odpalał i do tego momenty było ok. Dodam jeszcze, że po wymianie aku nie otwierają mi sie przednie szyby. Mam prosbe o pomoc i co sam mógłbym sprawdzić, bo nie nadążał z kosztami za mechanika, i chciałbym sam spróbowac zanim wydam kolejną kase.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu sprawdź czy jest ładowanie prosty miernik uniwersalny i badasz powinno w granicach 13.8V - 14.4V choć ja zakładam że jeśli spada poniżej 14 to alternator raczej do regeneracji. Tematów na temat ładowania na forum jest do oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam .

Mam taki problem ...

Po regeneracji ( w jakimś pseudo zakładzie w tychach) alternator po osiągnięciu 5000obr/min na wyświetlaczu wyłącza się i świeci kontrolka STOP i AKU oraz jest piszczek słyszalny.

Po wysprzęgleniu silnika jak obroty spadają wraca ładowanie ...

Wymiana regulatora nic nie dała ...

Regeneracja polegała na wymianie łożysk , regulatora i koła pasowego ...

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dnia 8.04.2014 o 15:13, dante166 napisał:

Witam

Mam mianowicie taki problem. Kilka dni temu przy odpalaniu auta pojawiała się na chwile kontrolka akumulatora i po chwili stop. Po chwili problem zniknął sam. Dzisiaj przejechałem autem jakieś 10 km do lekarza i wszystko ok. Po wyjściu od lekarza i odpaleniu problem pojawił się ponownie, ale niestety juz sam nie znikł. Dojechałem do domu, zresetowałem komputer ale nie pomogło. Akumulator jakies 2 miesiace temu kupiłem nowy, gdyż wogole wtedy juz mi nie odpalał i do tego momenty było ok. Dodam jeszcze, że po wymianie aku nie otwierają mi sie przednie szyby. Mam prosbe o pomoc i co sam mógłbym sprawdzić, bo nie nadążał z kosztami za mechanika, i chciałbym sam spróbowac zanim wydam kolejną kase.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Witam przepraszam że odgrzewam stary temat ale mam podobny problem z Meganką ll po Lifcie z 2007r z silnikiem 1,9 dci 131KM /instalacja po Canie / i już nie wiem co zrobić dosłownie po przejechaniu ok 10 min lub 10-15 km zapala się kontrolka aku i stop a wyświetlacz wskazuje usterka ładowania akumulatora, należy się zatrzymać i wyłączyć silnik po czym ponownie uruchomić i problem znika na określony powyżej czas lub przejechaną odległość,  przy czym Alternator został wymieniony na inny po całkowitej regeneracji przez profesjonalny zakład. Niestety usterka nadal istnieje, co niestety wzbudza niepokój kierowcy. Dodam że w trakcie wyświetlania powyższych komunikatów ładowanie wynosi ok 14,1 przy obciążeniu tj światłach i dmuchawie.Byłem u kilku elektryków i niestety nikt nie wie co zrobić by to zniknęło. Może ktoś z forumowiczów miał taki przypadek lub wie co należy zrobić by tą usterkę naprawić i by problem zniknął. Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne, że jest to usterka licznika, ale należy dokładnie sprawdzić to ładowanie. W liczniku znajduje się komparator napięcia, w którym jeden z oporników zwiększa swoją rezystancję. Następstwem jest ten komunikat.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziękuję za podpowiedź oglądałem filmik z naprawy licznika w Lagunie 2 jednak nie wiem czy to jest tak samo jak w Megance ll gdyż byłem przekonany że ten sygnałowy przewód jest doprowadzony do sterownika silnika a nie do licznika. Więc jeśli mógłbyś mi podpowiedzieć czy to może być to samo co w Lagunie i czy masz jakiś schemat w tej kwestii. Pozdrawiam i dziękuję za informację

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Martom60 napisał:

x

 

Zasada jest ta sama. Licznik to tylko komparator do wskaźników. Sterowanie wzbudzeniem idzie z UPC. Sterownik silnika dostaje informację odnośnie obciążenia alternatora w benzynach, celem zwiększenia dawki paliwa. Nie mam schematu. Może jest w plikach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Martom60 napisał:

x

Jego sterownik automatycznie zmienia dawkę utrzymując obroty.

Szukać zimnego lutu, lub przegrzanego opornika. Najpierw wyczyść złącza podpinające przewody do licznika.

Przedtem upewnij się jak w rzeczywistości wygląda to ładowanie, żeby nie okazało się, że winnym jest źle dobrany regulator napięcia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze tak zrobię założyli mi altek z Valeo 125A o nr 8200667611 SG12B124 wymieniłem sterownik silnika oraz USMC N2 o nr 8200481866H i nie przeszło, a ładowanie aku przy swiecącej sie lampce aku i Stop oraz komunikacie Usterka ładowania akumulatora wynosi 14,1 mierzona na złączach akumulatora . Rozumiem żeby zmierzyć na tym sygnałowym także?  tak że spróbuję jutro Twoją sugestię  i dam Ci znać Czy ustało czy dalej jest problem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Martom60 napisał:

x

Napięcie masz prawidłowe.  W UCH masz prawidłowo wybrany typ alternatora?

Problem pojawił się po wymianie alternatora, lub po wymianie UCH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem właściwie kiedy problem nastąpił, gdyż samochód kupiłem jakieś pół roku temu i cały czas przy nim robiłem, łącznie z wymianą silnika. Od uruchomienia pojazdu ten problem cały czas występuję i nie umie go usunąć. Jest to praktycznie ostatnia usterka, bynajmniej taką mam nadzieję. Bo wcześniej miałem usterkę czujnika ciśnienia klimatyzacji zwarcie do masy i wyświetlał będy m/innymi sprawdz układ wydechowy błąd stały DPF za duża ilość prób wypalania oraz silnik EGR czujnik sterowania Turbiny itp oddałem do Elektronika to stwierdził że musiał wypalać dpf przy czym silnik nie osiągał 3 tyś obrotów,  programować wszystko na nowo usuwać usterki w sterowniku silnika programować wtryski po czym skasował 500zł a usterki jak były tak były i co u niego wizyta to było coraz gorzej aż do tego stopnia że musiałem go holować do domu po czym kazał kupić nowy sterownik silnika bo tamten się uszkodził i ponownie po tym chciał mnie skroić na 400zł niby po koleżeńsku. Sam wymieniłem ten czujnik ciśnienia i czujnik turbiny no i wszystkie błedy zniknęły tylko pozostał ten jeden błąd i inni elektrycy tylko kazali wymieniać inne rzeczy jedynie Dada z Zabrza powiedział żę rzecz musi tkwić w innym miejscu . Dlatego też nie wiem czy ten altek co miałęm był oryginalnym z tego auta czy nie Jesli masz możliwość ustalenia po Vin z jakim wyszedł z fabryki byłbym zobowiązany bo w servisie podali mi 7 modeli w które była taka Meganka  Wyposażana. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić jaki typ alternatora jest ustawiony w UCH, bo to może być potencjalną przyczyną. 

Możliwe, że ten alternator, w tym ustawieniu ma obciążenie w okolicy 100 % i się przegrzewa wyrzucając komunikat. Jak się nie mylę są cztery do wyboru.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co w/g Ciebie należy zrobić ?? co mam zrobić by to wszystko sprawdzić? Czy w jakiś sposób dopisuje czy programuje się alternator w tym UCH?? a Alternatory podano mi że wychodziły z Valeo 110A 125A i 150A z Boscha tylko 150A no i z Mitsubichi też 125Ai 150A dlatego sam już nie wiem podaję Ci numer VIN VF1KMS40638307440 jeśli masz możliwość sprawdzenia byłoby super 

acha z tego co pamiętam gdzieś włąsnie Dada podawał mi po odczycie ze niewłąściwy typ alternatora jednak ten warsztat co naprawia Alternatory i rozruszniki ustalił że taki ma być i taki też zamontowali. Może gdzieś tkwi błąd i zarazem jest to wskazówka???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!