Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka aku i stop


Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Martom60 napisał:

 już nie wiem co zrobić, dosłownie po przejechaniu ok 10 min lub 10-15 km zapala się ;

    - kontrolka   aku   i   stop   a   wyświetlacz  wskazuje  usterka  ładowania  akumulatora,

    - należy się zatrzymać i wyłączyć silnik po czym ponownie uruchomić i problem znika

       na określony powyżej czas lub przejechaną  odległość,  

   - przy czym Alternator został wymieniony na inny po całkowitej regeneracji przez profesjonalny zakład.

Do sterownika można wpisać tylko określone typy alternatora;

   - podpiąć pod clipa i odczytać zalecenia,

   - alternator musi być oryginał, tylko z zalecanych przez reno, 

   - regulator napięcia musi być ;

       -  stricte dobrany do danego alternatora,

       -  musi być oryginał,

      -   bo inaczej będą problemy z napięciem,

Kontrolka  aku  i stop  a  wyświetlacz  wskazuje  usterka  ładowania  akumulatora ;

  - Prawdopodobnie brak łączności regulatora napięcia z modułem UPC ;

      - cechą charakterystyczną tego błędu jest zaświecenie komunikatu i kontrolki STOP po około 10 minutach pracy silnika.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zainteresowanych i osoby wspomagające

Byłem dziś w dwóch warsztatach i niestety w modelu Megane 2 poliftowym czyli moim nie ma możliwości dopisania alternatora przy użyciu Clipa. Próbowali również Delfi i również klapa. Błąd jak występował tak dalej występuje. Nie wiem już co zrobić i gdzie się udać by usterka zniknęła i wreszcie można byłoby normalnie uzytkować pojazd bez cyklicznych sygnałów wizualnych i dźwiękowych. Pomocy bo już nie mam pomysłów. Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc. 

Błąd to DF 034

 

Jednak nie wyświetla się on na Ekranie Licznika

9 godzin temu, jabrze napisał:

Alternator pewnie masz dobrze dobrany, ale czy ustawienie w UCH jest dla niego. Po ViN Ci nie podam. Zmieniałeś UCH. Może tu jest nieprawidłowo dokonany wybór?

Nie wiem dokładnie jaki model i typ oraz jakiej mocy był mój altek, gdyż tego nie porównywałem otrzymałem w zamian za swój inny ale mam nadzieję że osoba która mi go dawała sama dokonała tego sprawdzenia, a moduł USMC wymieniłem na identyczny taki sam zgodnie z opisem i z literką H Może jesteś w stanie lub ktoś z forumowiczów ustalić po Vin jaki typ i model alternatora był fabrycznie zamontowany oraz USMC Może któś coś wcześniej tam mieszał zanim trafił do mnie. Dziękuję i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Martom60 napisał:

Byłem dziś w dwóch warsztatach i niestety w modelu Megane 2 poliftowym czyli moim, 

nie ma możliwości dopisania alternatora przy użyciu Clipa.

1/ Wg; mnie należy zdefiniować jaki masz alternator w aucie;

        - najczęściej w megan II jest alternator Valeo ;110 A ; 120 A ; 150 A ,

2/ Czy wszelkie złącza, masy, połączenia pomiędzy alternatorem a modułem UPC ;

       - zostały przeczyszczone ??

       - są przejścia elektryczne pomiędzy alternatorem a UPC??

3/ Jaki stan akumulatora u Ciebie ??? 

3 godziny temu, Martom60 napisał:

Błąd to DF 034

4/Błąd ten dotyczy typu alternatora,

    -  Czyli wszelkie uwagi z poprzedniego postu mają racje bytu ;

            -  do sterownika można wpisać tylko określone typy alternatora,

3 godziny temu, Martom60 napisał:

moduł USMC wymieniłem na identyczny taki sam zgodnie z opisem i z literką H 

5/ Numer UPC może być taki sam, ale auto może się różnić wyposażeniem i wtedy konieczna jest konfiguracja;

     a/  Czy przed demontażem starego upc zapisano w clipie jego konfiguracje..??

     b/  Czy nowy moduł skonfigurowano wg poprzedniej konfiguracji ??
     c/ Czy wykonano polecenie clipem dotyczące przystosowania tego modułu do współpracy z innymi modułami ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda błąd mówi o niezgodności typu wpisanego alternatora ze stanem faktycznym ale ten model USM nie ma możliwości odczytu ani zmiany typu alternatora. Podobnie jest w SCIII z podobnym typem USM. Jedyne co można sprawdzić to połączenie fioletowego cienkiego przewodu między alternatorem a USM ewentualnie na próbę odpiąć ten przewód od alternatora by nie podawał informacji o obciążeniu co jest praktycznie potrzebne tylko do ogrzewania kabiny. Szkoda, że nie znasz jaki typ softu masz w USM bo występowały dwa: USM 84 ph2 C5-4 praktycznie bez żadnej możliwości odczytu i konfiguracji oraz UPC 84 (V4,1) z niewielkim zakresem odczytu i konfiguracji. Te rzeczy odczytasz darmowym DDt4all z podłączonym elm327.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem wczoraj w warsztacie gdzie przekazano mi wcześniej o możliwości wymiany tego USMC bo może tam tkwić błąd jednak polecono bym kupił identyczne oznaczenie a gdybym kupił wyższy np N3 lub N4 lub też z inną literka niż H za końcówką oznaczenia to trzeba byłoby go programować. a tak to nie trzeba, Nie znam się na tym i mogę jedynie zrobić to co mi ktoś podpowie. A tu klapa podpięty Clip i wejściu w stosowny program alternatora nie ma możliwości zmiany czy też dopisania alteka do sterownika czy modułu a jedynie poprzez podpięcie tego Delfi można było jedynie dać przystosowanie modułu i alteka do auta co zrobili jednak nadal pozostał problem. Już sam nie wiem co to jest i co jeszcze można zrobić gdzie się ewentualnie udać. Już myślałem by jechać do serwisu by wgrali do komputera oryginalny do tego auta soft, ale czy to coś da tego nie wiem. Może  przedmówcy coś więcej wiedzą i mogą doradzić lub też ktoś jeszcze z forumowiczów miał podobny problem i może chociaż mnie nakierować gdzie mam szukać problemu za co z góry dziękuję.

Obecnie posiadam założony altek z Valeo 125A o nr 8200667611 SG12B124, natomiast sterownik silnika Bosch 0 281 013 907 nr Renault 8200705747 pod spodem drugi nr 8200705748 oraz USMC N2 o nr 8200481866H

oczywiście przeczyściłem wszystkie masy, przewodność przewodu sygnałowego jest, a akumulator jest nowy.

 

Nic nie zapisywałem w Clipie przed wymianą jednak usterka na poprzednim USMC jest taka sama jak obecnie i wszystko normalnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Martom60 napisał:

Obecnie posiadam założony altek z Valeo 125 A o nr 8200667611 SG12B124,

Jest to altek Valeo 120 A, prawidłowo dobrany,

1/Dla alternatora 120 A - 8200 667 611 czyli  SG12B124 ;

    -  pasują regulatory napięcia o zamiennych numerach ;

       a/   Valeo  8200 495 269

       b/   Valeo  8200 138 269

       c/   Valeo  8200 667 617

2/Regulator o jednym z tych numerów powinien być zamontowane w tym alternatorze.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!