Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojechali po Sceniku II na onecie


aston76

Rekomendowane odpowiedzi

No trochę za późno się obudzili...... A co do artykułu to nic nadzwyczajnego, odkrywczego ani przesadnego tam nie napisano. Ot jakby ktoś podsumowanie działów dotyczących sceniola z naszego forum zrobił......Komentarzy nie czytałem i nie mam zamiaru ich oceniać, wiadomo że najwięcej mają na ten temat do napisania ci, którzy kilka razy widzieli go na drodze.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, auta naszej marki nie zalezą do najlepiej dopracowanych i wykonanych z dobrej jakości materiałów. Trzeba mieć tą świadomość. Kto tego nie widzi to albo się oszukuje albo jest... ^^ Mam piąte Renault,oprócz wielu innych marek, każde od nowości i do słusznego przebiegu, więc coś na temat wiem. Najlepiej zmontowana, i całkiem niezłej jakości materiałów była Laguna I. Od tego czasu już tylko gorzej. Owszem, komfort jazdy rośnie, wyposażenie coraz bogatsze ale upraszczanie konstrukcyjne dzięki księgowym oraz montaż żenada.

Edytowane przez meganecoupe02
usunąłem "echo"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rzetelny? Jest wiele punktów, do których można się doczepić, wręcz idiotycznych. Widać, że nie pisał tego użytkownik tego samochodu, ale skleił artykuł na podsatwie jakiś tam danych. Na pewno identycznie wyglądają artykuły na temat innych modeli - ale ponieważ to jest "nasz" więc wszystkie głupoty zaraz rzucają się w oczy, typu:

- częste (typowe) awarie turbosprężąrek. Wg mnie to w ogóle awaria typowa dla diesle, ja bym tu raczej napisał o obracających się panewkach.

- oczywiście musiało być o tej "słynnej" francuskiej elektronice, w której jako awarie wyliczył:

>>> Centralny zamek - nie wiem co miał na myśli? Hands free? Może - jeżeli tak - widać, że nie bardzo przyożył się do artykułu - bo cenralny zamek - to centralny zamek, a HF to HF..

>>> elektryczne sterowanie szyb - czy częsta awaria? częsciej chyba pękają te plastikowe ślizgi (opadająće szyby) - ale to nie jest związane z elektroniką

>>> immobiliser - chyba nigdy nie czytałem by ktoś w dziale SII pytał o immobiliser

>>> czujniki ciśnienia w oponach - rzadkie wyposażenie. Ja mam i nie narzekam

>>> sterowanie kierunkowskazów - a to nawet nie wiem o co mu chodzi? Ktoś wie co to za usterka?

 

Aż dochodzimy do tak bezczelnego kłamstwa, że ręce opadają:

"Jeżeli chodzi o system Hands Free, to jego awaria sprawi, że kierowca albo nie dostanie się do wnętrza auta, albo nie będzie mógł odpalić silnika."

To przeważyło za tym, bym był pewien na 100% iż pisał to ktoś kto Scenica widział tylko dziale grafika wyszukiwarki Google.

- Jakim cudem HF spowoduje, iż kierowca nie dostanie się do wnętrza? Hahahahahahahaha - przecież jest kluczyk zwykły to otwarcia drzwiczy łatwiej: centralny zamek po naciśnieciu przycisku na karcie.

- oraz jakim cudem HF nie pozwoli uruchomic pojazdu? Przecie kartę można włożyć w slot i wtedy korzystamy z niej jak ze zwykłej. Przypominam, iż dotyczy to awarii HF, a nie samej karty jako takiej.

Ale postraszyli tym HF - jak smokiem wawelski w innych bajkach.

A HF to jest coś, co jest dla mnie warunkiem koniecznym przy zakupie kolejego auta - bez względu jak inni producenci to nazywają.

I:

"Poza tym węże klimatyzacji pękają" - też nie słyszałem.

Ogólnie poza HF - przeczytałem, uśmoechnąłem się i nawet nie chciało mi się komentrza na onecie napisać - nic nie da walka z wiatrakami. Szkoda tylko, że dziennikarzyna się nie przyłożył na maxa - ale taka praca: dziś pisze o scenicu, wczoraj o stringach Steczkowskiej jutro jak zrobić dobre fundue.

Edytowane przez Optima
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram w całej rozciągłości opinię "Optima". Jest w tym artykule jeszcze jeden bardzo poważny błąd (aż dziwi mnie, że nikt do tej pory go nie zauważył). SCENIC II nie posiada w tylnym zawieszeniu belki skrętnej ! To najlepiej świadczy, że ten artykuł napisał dyletant!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>> sterowanie kierunkowskazów - a to nawet nie wiem o co mu chodzi? Ktoś wie co to za usterka?

Obawiam się że ja wiem :) W moim samochodzie zdarza się że minimalne potrącenie dźwigni kierunkowskazów podczas skręcania, lub szybkie obracanie kierownicą i wyłączenie automatem kierunkowskazu powoduje przypadkowe włączenie kierunkowskazu po przeciwnej stronie (np. szybk powrót kierownicą z prawego skrętu z kierunkowskazem może powodować samoistne włączenie lewego kierunku). Chyba kwestia rozklekotania dźwigni. W drugim swoim samochodzie tego nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Hmm... Artykuł przeczytałem, zanim pojawił się odnośnik na Forum i czytając co piszecie też dorzucę do pieca :rolleyes: Wg mnie tego typu artykuły mają jedną cechę - są zbyt ogólne. Kupiłem ostatnio jedną z gazet motoryzacyjnych, gdzie powstał cykl o problemach w danych modelach konkretnych marek. Trafiłem akurat na Toyotę. D-4D? O matko! Masakra totalna - pęka blok silnika, a jak naprawisz, to pewnie znów pęknie. No więc właśnie... Nie mam pojęcia o Toyotach, choć kolega z pracy faktycznie za 13 000 zł wymienił taki blok w Corolli Verso (już po gwarancji, regenerowany - na razie jeździ), więc wiem, że takie problemy bywały. Niemniej, znawcy tematu - tyle że od japońskiej marki - czytając ten artykuł pewnie podarli gazetę i wrzucili tam, gdzie siedzieli wcześniej czytając. Wracając do artykułu na Onecie i pomijając ewidentne bzdury (ta z HF to niezły kit) - myślę że to analogia. Mnie niemiecka gazeta zniechęciła do diesli Toyoty. Fani JDM nigdy nie kupią dCi... (chyba, że w Nissanie) :D

 

Pzdr.,

konwil

 

PS: A jeśli chodzi o sterowanie kierunkami, to u mnie, tyle że w Meganie, mam wrażenie, że czasem się coś blokuje i w pewnych pozycjach kierownicy manetka nie chce 'zaskoczyć' wymagając tak jakby użycia siły. No cóż, auto używane w mieście, ale w innych modelach, z większym przelotem się z tym nie spotkałem. Jeżdżę tak już blisko 30 kkm i na pocz. myślałem, że trzeba to będzie wymienić. Ale daję radę ;)

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!