Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po wciśnieciu gazu na zimnym silniku spadają obroty


muzzyking

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Zwracam się poraz kolejny z prośbą o pomoc. A mianowicie moje auto jak postoi, silnik ostygnie całkowicie to po odpaleniu(bezproblemowo od strzała)obroty wynoszą jakieś 1200 i wszystko gra nic sie nie dzieje do momentu jak wcisne pedał gazu, Wtedy nagle obroty spadają do ok 300-500 po czym wracają do normalnych wartości. Przy kolejnym dodaniu gazu dzieje sie podobnie. Sytuacja taka trwa tylko przez kilka minut poczym jak tylko troche silnik sie nagrzeje to wszystko wraca do normy. Po odpaleniu zimnego silnika i ruszeniu, jadąc na ok 1200-1500 obrotach auto "skacze"( mam wrażenie jakby nie palił na któryś z cylindrów). Problem mi tu wskazywał na uszkodzone cewki i świece ale je wymieniłem i poprawy brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Układ dolotowy powietrza sprawdzilem przez spryskanie wszedzie "samostartem". Mam drugi komplet wtryskiwaczy, wymienilem i działo sie to samo bez jakiejkolwiek poprawy(mimo że mam wrażenie że faktycznie nie podaje przez chwile paliwa na jeden z cylindrów i dlatego spadaja obroty tylko zastanawiam się czemu tylko na zimnym silniku). Sprawdze jeszcze ten czujnik położenia wału bo naczytalem sie że to przez niego auto w dziwny sposób sie zachowuje.

 

Dodano: 24 kwi 2014 - 09:16

Niestety, wymiana czyjnika położenia wału, wtryskiwaczy nie pomogła:(dalej to samo. Dodam też, że wcześniej podmieniłem przepustnice i silnik krokowy:(. Jak znajde chwile czasu to odkręce kolektor dolotowy bo zauważyłem, że coś mi sie tam poci w okolicy otworów na świece. Może jednak jest głębiej jakaś nieszczelność??tylko najdziwniejsze jest to, że problem występuje tylko przez chwile, wystarczy przejechać kilkaset metrów i wszystko juz ładnie cyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a w tym wątku chwaliłeś się, że wymiana wtryskiwaczy pomogła. :) Zresztą naprowadziłeś mnie wtedy na trop i mój silnik po wymianie jednego cieknącego wtryskiwacza pali teraz dobrze. Niestety problem z nierówną pracą na biegu jałowym pozostał i coraz bardziej przymierzam się do radykalnego rozwiązania czyli sprzedaży tego francuskiego guana. :)

 

PS.

Miałem guana niemieckie, koreańskie, japońskie, a teraz francuskie i z żadnego nie byłem do końca zadowolony. Widocznie nie powstał jeszcze samochód, który by mi dogodził albo może lubię sobie pozrzędzić. :)

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak najbardziej collins pomogło ale przy innym problemie. Po jego rozwiązaniu auto bardzo dobrze się zachowywało. Przyczyną poprzedniego problemu był cieknący wtrysk paliwa ale tak jak napisałem wymieniłem całą listwę z 4 wtryskami więc 3 oryginalne dobre wtryski pozostały mi z poprzedniej listwy, dokupiłem potem jeden o takich samych numerach wiec teraz ma 2 komplety dobrych wtrysków :) (tak na wszelki wypadek). Problem który opisuje w tym temacie jest zupełnie inny, ma inne objawy i pojawił się dosyć długo po przednim :)

 

Dodano: 06 maj 2014 - 18:00

Wymieniłem silniczek krokowy kilka razy(mam ok 5 zapasowych:)i dopiero po tym jak zrobiłem to książkowo (odpiąłem klemę z akumulatora wymieniłem silniczek, odczekałem dla pewności całą noc) to problem zniknął. Po odpaleniu znowu musiałem go zaadaptować a jak się ustawił to jest ok. Przy wymianie uszczelniłem wszystkie możliwe lewe dopływy powietrza sylikonem:)i jak na razie usterka ustąpiła.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

U mnie było tak,że włożyłem stary niby oryginalny silniczek krokowy i go zaadaptowałem, problem ze spadającymi obrotami na zimnym po wciśnięciu gazu i "skaczącym"przyspieszaniem zniknął-NIESTETY ale tylko na kilka odpaleń silnika więc nadal borykam się z problemem:(Raz jest dobrze a raz jest źle. Nie mam pomysłu już co dalej robić:(

 

Dodano: 09 lip 2014 - 17:15

Problem nadal istnieje ale zauważyłem jedną rzecz, która może kogoś naprowadzi na przyczyne usterki a mianowicie gdy dodam lekko gazu obroty spadają tak jak w temacie ale po chwili rosna i znowu spadają. Czyli jak delikatnie nacisne gaz i przytrzymam w jednym punkcie to obroty faluja od 500 do 1200. Gdy jednostajnie przyspieszam to problemu nie ma, przy szybkim dodaniu gazu do np 2000 obrotów, wskazówka zdąży delikatnie opaść o ok 50-100 obrotów po czym normalnie rośnie(i to tylko na zimnym silniku sie dzieje:( POMOCY:( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wsio wygląda ok a problem jest nadal. A czy oznaką że jednak kończy się czujnik położenia przepustnicy może być fakt, że gdy dam na luz podczas dojechania do świateł obroty na 2 sekundy powiedzmy zostają większe po czym opadają, czy to jest normalne..

 

@slawko przyuczenie krokowca pojawia się na stronie od wiek wieków :D. A więc odłącz minusik na okolo 20 min. Po czym podłącz go. Następnie przekręć kluczyk z 3 razy byś usłyszał pompke paliwa. Następnie włącz silnik i czekaj tak aż załączy się wentylator chłodnicy. Po tym krokowiec powinien działać jak należy. Czytała Krystyna Czubówna

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawko przyuczenie krokowca pojawia się na stronie od wiek wieków . A więc odłącz minusik na okolo 20 min. Po czym podłącz go. Następnie przekręć kluczyk z 3 razy byś usłyszał pompke paliwa. Następnie włącz silnik i czekaj tak aż załączy się wentylator chłodnicy. Po tym krokowiec powinien działać jak należy. Czytała Krystyna Czubówna

 

Tak robiłem, ale nic to nie dało. Jak kupiłem nowy krokowiec kiedyś tam, to miał on ten trzpień inaczej wysunięty czy wsunięty i go "przyuczałem". Jednak samo odłączenie akumulatora nie spowoduje takiej sytuacji na obecnym silniczku....Sprawdzałem. Bo trzpień jest ułożony prawidłowo, a ja właśnie szukałem info czy da się go ponownie zresetować (szarpać trzpień nie próbowałem). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie sie udało wyjąć jeszcze dalej ten trzpień od krokowca niż był ustawiony przez kompa. Mam chyba z 5 krokowców więc pomyślałem że jeden zepsuty nic się nie stanie :D. Jak będę mieć czas to go założę i zobaczymy co wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Bo da sie ten trzpień ustawić samemu ale po resecie kompa (odłączenie od aku na dłuższą chwile) auto znowu go sobie ustawi tak jak powinno być w stosunku do temperatury silnika, ale wracając do tematu podejrzewam nieszczelność pomiędzy kolektorem dolotowym a pokrywą zaworów. Kupie nową uszczelkę i się zobaczy.

 

Dodano: 23 lip 2014 - 09:24

Uszczelniłem wszystko dokładnie, odpalam i wszystko gra! Po odstaniu nocy znowu to samo :( Czyli wygląda to tak, że jak na dłuższy czas odłączy się akumulator to wszystko działa ale już przy następnym uruchomieniu zimnego silnika problem powraca. Czy takie objawy może dawać np sonda lambda? Już nic innego nie przychodzi mi do głowy :(

 

Dodano: 06 sie 2014 - 09:01

Z ostatnich obserwacji: po wypięciu kostki od czujnika położenia przepustnicy i odpaleniu wszystko działa jak trzeba, problem zniknął, więc wymieniłem ponownie ten czujnik, sprawdziłem dokładnie rezystencje zamontowałem, podłączyłem i dalej problem istnieje. Przypuszczam że albo kostka albo gdzieś kabelek jest uszkodzony i przesyła błędne dane(zasilanie sprawdzałem i jest 5V)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!