Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprężarka klimatyzacji.luz pomiędzy łożyskiem a trzpieniem -osadzeniem łożyska


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Megane 2 z 2004r. 1.5dci. sprężarka Delphi nr 8200316164 01140017.Nie tak dawno,zauważyłem,że na kole pasowym sprężarki ,mam luz.Pomyślałem,że łożysko do wymiany. Po wymontowaniu sprężarki z pojazdu,okazało się ,że to nie łożysko jest zużyte,tylko trzpień-osadzenie łożyska jest zatarte. Wygląda to w ten sposób,jakby łożysko się zatarło,i trze o trzpień.

Słyszałem,że to typowa usterka tych sprężarek w meganie. Czy ktoś próbował to jakoś regenerować? Co sądzicie,o zastosowaniu kleju Loctite 603 ?.Oczywiście,bym wymienił łożysko na nowe,i klej zastosował.

W sumie,sprężarka jest szczelna,przebieg to 105 tys.km

Proszę o jakieś sugestie,może jest inny sposób na zlikwidowanie tego luzu.

Pozdrawiam.

post-544-0-63336200-1398157892_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeję kotleta, mam ten sam problem.

Podczas wymiany rozrządu i paska osprzętu z napinaczem, okazało się że mam luz na sprzęgle sprężarki.

Zakupiłem nowe łożysko a tu zonk - po rozebraniu okazało się, że mam problem jak autor tematu.

Da się naprawić takie uszkodzenie czy lepiej szukać innej zregenerowanej?

 

post-85286-0-76987900-1458548398_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Witam. 

Dołączę się do tematu, ponieważ przy włączonej klimatyzacji koło pasowe sprężarki klimatyzacji buja się na boki. Na zimnym silniku mniej na rozgrzanym więcej. Po wyłączeniu klimy problem znika, koło obraca się prawidłowo. Związku z tym proszę o podpowiedź w czym może być problem.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  Aszenty, jak pamiętam,to tak samo moja sprężarka się zachowywała. Zdejm pasek akcesorii i poruszaj kołem sprężarki.

W moim przypadku skończyło się na wymianie sprężarki. Kupiłem używaną w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A czy na takim uszkodzeniu mogę korzystać z auta do czasu naprawy ? Oczywiście na wyłączonej klimie bo wtedy koło na ma wibracji. Wolałbym obecna sprężarkę zreanimować bo kupując używkę nie wiadomo na co się trafi. A nowa jest bardzo droga. Jeśli okazało by się że trzpień na którym jest nabite łożysko jest wytarty, to można go jakoś zregenerować, na przykład wytarte miejsce uzupełnić jakim specjalistycznym klelejm ? Czy Ty Bolek G próbowałeś nabić łożysko na klej ?  

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aszenty, nic nie cudowałem, z żadnym klejem.Jeździłem meganką z tą uszkodzoną sprężarką jeszcze jakieś pare dni. Do czasu kupienia  innej sprężarki.Sam zdemontowałem i zalożyłem  ten sprawny kompresor.

Jak długo można jeździć  z takim uszkodzeniem ??  na te pytanie ciężko odpowiedzieć. Nie znasz dnia ani chwili,kiedy np. zerwiesz pasek akcesorii, gdzieś w trasie.I wtedy jest większy problem.laweta itd.

Dlatego niema co gdybać, trzeba jak najszybciej wziąść się za to.  Jak masz zaprzyjaznionego tokarza,to możesz spróbować. Tylko wtedy masz samochód uziemiony na tydzień chyba.

Prosciej jest kupić zamiennik ,używany,sprawny.zamontować,nabić klimę. 

A na pewno masz luz na trzpieniu??  Nie jest to łożysko w kole pasowym ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Problem rozwiązany. W mojej sprężarce luz na kole pasowym był spowodowany podobnie jak u autora postu, tym iż był wytarty trzpień na którym jest osadzone łożysko. Skończyło się na wymianie używanej sprężarki. Dodam iż wcześniej uległo uszkodzeniu sprzegiełko alternatora tak zwane wolne koło, co mogłoby powodować drgania na pasku wieloklinowym i  przez owe drgania mogło uszkodzić trzpień owej sprężarki. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Pozdrawiam  

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy ktoś może potwierdzić, że sprawdziła mu się regeneracja takiego uszkodzenia np przez stoczenie i wstawienie tulejki?

Czytałem, że ten problem uszkodzenia osadzenia łożyska dotyczy sprężarek z kołem 6-rowkowym. W wersji 7-rowkowej tak się nie dzieje. Czy jest więc możliwość prawidłowego założenia sprężarki 7 zamiast 6 czy nie będzie to pasować(np zła osiowość)?

Pomoże ktoś?

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!